ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Τα μελλοντικά πλάνα της Nissan: Πλήρης αντεπίθεση

ta-mellontika-plana-tis-nissan-pliris-antepithesi-726245

Η εταιρία με έδρα τη Γιοκοχάμα αναμένεται να παρουσιάσει στο άμεσο μέλλον έξι νέα μοντέλα, αποκλειστικά για την ευρωπαϊκή αγορά. Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζουν το νέας γενιάς Leaf, ενώ αργότερα θα κάνει την εμφάνισή του και ο αντικαταστάτης του Micra.

Του Mirco Magni, Εικονογράφηση: Marcelo Poblete

Και ενώ όλοι το μοιρολογούσαν, ήρθε η ηλεκτροκίνηση και ουσιαστικά του έδωσε νέα πνοή. Αναφερόμαστε στο Nissan Micra, όπου μετά από πέντε γενιές ουσιαστικά ήταν έτοιμο να μπει στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας. Ξαφνικά, ένας Ιταλός μάνατζερ αποφάσισε να το σώσει από την προδεδικασμένη μοίρα του. Ο λόγος για τον Luca de Meo, τον διευθύνοντα σύμβουλο της Renault. Αφού επανέφερε στη ζωή το R5 ως αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, πρότεινε στους Ιάπωνες συναδέλφους του να το χρησιμοποιήσουν ως βάση για τη δημιουργία ενός αντικαταστάτη του εικονικού 5θυρου Nissan.

Nissan

Η ιδέα άρεσε στους υπεύθυνους του Ιάπωνα κατασκευαστή και το συμπεριέλαβαν στα σχέδιά τους μαζί με πολλά άλλα μοντέλα (ηλεκτρικά και μη) που προορίζονται να φτάσουν στις παγκόσμιες αγορές τα επόμενα χρόνια. Συνολικά, στο νέο επιχειρηματικό σχέδιο «The Arc» υπάρχουν 30 νέα μοντέλα που θα παρουσιαστούν τα επόμενα τρία χρόνια. Από αυτά, τα 16 θα είναι ηλεκτροκίνητα και τα 14 θα είναι μοντέλα με θερμικούς κινητήρες (ICE), για να καλυφθούν οι διαφοροποιημένες ανάγκες των πελατών σε αγορές όπου ο ρυθμός ηλεκτροκίνησης διαφέρει. Για την Ευρώπη θα είναι διαθέσιμα μόνο έξι, στα οποία, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται και οι αντικαταστάτες των Juke και Qashqai, τα οποία θα συναρμολογούνται στη «γηραιά ήπειρο»

Nissan

Με νέα ταυτότητα

Ως προς το όνομα του μικρού μοντέλου που θα προέρχεται από τη Renault, δεν έχει έρθει ακόμη επίσημη επιβεβαίωση από την Ιαπωνία. Ωστόσο, θα φαινόταν τουλάχιστον παράξενο να σταματήσει το Micra με την τρέχουσα γενιά, η οποία είναι και η τελευταία με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Nissan

Με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, το πεντάθυρο σούπερ μίνι θα αλλάξει σε μεγάλο βαθμό την εμφάνισή του, σε σχέση με την 5η γενιά. Θα διατηρήσει το καμπύλο μοτίβο της 2ης γενιάς, αλλά με εξελιγμένα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που το έκαναν διάσημο. Αναφερόμαστε στους στρογγυλούς προβολείς LED, στις λείες επιφάνειες και τις ιδανικές αναλογίες – πράγματα που οι πελάτες του μοντέλου θα αναγνωρίσουν με την πρώτη ματιά.

Έτσι θα διαμορφώνεται η στιλιστική συνταγή του ιαπωνικού – αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Θα διατίθεται σε κατάλληλο μέγεθος για την κίνηση σε αστικό περιβάλλον, χωρίς να θυσιάσει το ευρύχωρο εσωτερικό. Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης θα απελευθερώσει χρήσιμα εκατοστά για τους επιβάτες, αλλά ο χώρος αποσκευών κάθε άλλο παρά θα θυσιάζεται. Αυτό χάρη στη μικρή πλατφόρμα AMPR, πάνω στην οποία βασίζεται το νέο Renault 5, με το οποίο ο Ιάπωνας συγγενής θα μοιράζεται σχεδόν τα πάντα. Εννοούμε κυρίως τα μηχανικά μέρη, ίσως και κάποια στοιχεία από το αμάξωμα. Αυτό δεδομένου ότι μιλάμε για κοινά εξαρτήματα που ανέρχονται στο 80%, καθώς και για τις γραμμές παραγωγής στο Ντουέ (Β. Γαλλία), μαζί με το προερχόμενο από την Alpine -σπορ προδιαγραφών μοντέλο- A290. Οι μελλοντικοί αγοραστές του νέου Micra θα έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο διαφορετικής χωρητικότητας μπαταρίες.

O εμπρός τοποθετημένος ηλεκτροκινητήρας θα έχει ονομαστική ισχύ 136 ίππους. Η ανάρτηση θα περιλαμβάνει εμπρός γόνατα McPherson, ενώ πίσω προβλέπεται η αρχιτεκτονική των πολλαπλών συνδέσμων. Μιλώντας για το τελευταίο, οι τεχνικοί του ομίλου Renault-Nissan είχαν προβλέψει μια δεύτερη, σαφώς οικονομικότερη επιλογή – αυτή του ημιάκαμπτου άξονα. Αν και θα τοποθετείται στο ηλεκτρικό Renault Twingo -εκτός απροόπτου και παρά τις φήμες-, δεν αναμένεται να βρει θέση στο νέο Micra. Αναφορικά με την μπαταρία, αυτή θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία LFP (νικέλιο-μαγγάνιο-κοβάλτιο), με ενεργειακή χωρητικότητα 40 ή 52 kWh. Θα προσφέρει αυτονομία από 300 έως και 400 χιλιόμετρα, ενώ θα μπορεί να φορτίζεται σε πηγή DC έως και 100 kW, στην οποία θα γεμίζει με ενέργεια σε ποσοστό από 15-80% σε 30 λεπτά.

Πάνω σε κοινή πλατφόρμα

Για να δούμε το νέο ηλεκτρικό Nissan Micra στους δρόμους, θα πρέπει να περιμένουμε λίγο ακόμα – αν και διάφορες φήμες αναφέρουν ότι υπάρχουν πιθανότητες να παρουσιαστεί επίσημα μέσα στο 2025. Ωστόσο, το πρώτο μοντέλο της νέας εποχής Nissan δεν θα αργήσει να έρθει. Η 3η γενιά του Leaf θα παρουσιαστεί μέσα στους επόμενους μήνες, πριν κάνει το ντεμπούτο της στις παγκόσμιες αγορές το 2025. Το αυτοκίνητο θα ανήκει στην κατηγορία των crossover, όπως μας έδειξε η εταιρία με το πρωτότυπο Chill-Out, το οποίο παρουσιάστηκε στα τέλη του 2021.

Το νέο Leaf θα μοιράζεται αρκετά στιλιστικά στοιχεία μ’ αυτό, όντας σημαντικά διαφορετικό σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο. Θυμίζουμε ότι η Nissan στις αρχές του έτους είχε ανακοινώσει ότι σταματά τη διαδικασία παραγωγής του. Οι διαφορές δεν περιορίζονται στην αισθητική του αμαξώματος, αλλά επεκτείνονται και κάτω από αυτό, ενώ η γραμμή παραγωγής θα βρίσκεται στο εργοστάσιο της εταιρείας, το οποίο βρίσκεται στο Σάντερλαντ. Η βάση για τη δημιουργία του Leaf νέας γενιάς είναι η αρχιτεκτονική CMF-EV, την οποία γνωρίζουμε ήδη από το ηλεκτρικό Ariya. Η τελευταία έχει εξελιχθεί κατάλληλα για να ταιριάζει καλύτερα στο χαρακτήρα του νέου crossover, τις πιο συμπαγείς διαστάσεις που θα φέρει, όπως και την γκάμα των ηλεκτροκινητήρων που θα διαθέτουν χαμηλότερη ισχύ σε αντιστοιχία με το Ariya.

Αναφορικά με αυτό, το ιαπωνικό ηλεκτρικό SUV είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη σε τρεις εκδόσεις, 2WD 63 kWh, 2WD 87 kWh και e-4ORCE AWD 87kWh. Η πρώτη προσθιοκίνητη έκδοση με την μπαταρία των 63 kWh αποδίδει 218 ίππους και δίνει αυτονομία 360 χλμ. Εναλλακτικά, με την μπαταρία των 87 kWh αποδίδει 242 ίππους με αυτονομία που φτάνει τα 533 χλμ. Στον αντίποδα, το τετρακίνητο e-4ORCE έχει δύο κινητήρες, αποδίδει 306 ίππους (394 στην έκδοση Evolve+) και αυτονομία 498 χλμ. Για την ιαπωνική αγορά, δε, υπάρχει και η έκδοση Nismo, με 430 ίππους. Και ενώ οι ηλεκτροκινητήρες του νέου Leaf θα μπορούσαν να διαθέτουν μικρότερη ισχύ, οι μπαταρίες από την άλλη ίσως να διατηρήσουν την ίδια χωρητικότητα. Αυτό θα επέτρεπε μία αυτονομία μεταξύ 400 και 550 χιλιομέτρων (με όρους WLTP).

Μεγάλη προσοχή φυσικά θα δοθεί στην αεροδυναμική, η οποία αποτελούσε πάντοτε έναν από τους βασικούς άξονες, μαζί με την αποδοτικότητα, την τεχνολογία και την ασφάλεια. Το ολοκαίνουριο Leaf θα είναι εξοπλισμένο με προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας για μεγαλύτερη ηρεμία και ασφάλεια κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, υποστηρίζοντας τον οδηγό του για να αντεπεξέλθει στις δύσκολες συνθήκες οδήγησης. Παρότι λοιπόν αλλάζει δραστικά την παρουσίασή του, το Leaf δεν θα προδώσει τις ρίζες του, παραμένοντας ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, φιλικό προς το περιβάλλον και προσιτό.

Ασιάτης με ευρωπαϊκά στοιχεία

Το νέο Micra θα βασίζεται στην ίδια αρχιτεκτονική με το Renault 5. Θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό και θα διατίθεται με δύο ειδών μπαταρίες, με την αυτονομία να αγγίζει τα 400 χιλιόμετρα. Το ιαπωνικό σούπερ μίνι θα μοιράζεται αρκετά κοινά στοιχεία με το R5, σε ποσοστό κοντά στο 80%. Αντίθετα η σχεδίασή του θα είναι διαφορετική, με πολλές ρετρό λεπτομέρειες. Όπως πολλά από τα μελλοντικά μοντέλα της Nissan που θα κατασκευάζονται στην Ευρώπη, έτσι και το νέο Micra θα συναρμολογείται στο εργοστάσιο του Ντουέ, στη Β. Γαλλία, μαζί με το επόμενης γενιάς Renault 5. Εγκαταλείποντας τις κομψές γραμμές του Micra 5ης γενιάς, το νέο μοντέλο θα υιοθετεί στοιχεία από το παρελθόν, όπως το στρογγυλεμένο μοτίβο της 2ης γενιάς που παρουσιάστηκε τη δεκαετία του ’90 και αποτέλεσε το best seller στα 40 χρόνια παρουσίας του.

Εξελιγμένο, κινητό εργαστήριο

Στα 14 χρόνια της εμπορικής του πορείας (από το 2010), το Leaf αποτέλεσε τη βάση για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η αυτόνομη κινητικότητα (τα τελευταία χρόνια έχουν διεξαχθεί αρκετές δοκιμές στους δρόμους της Μεγ. Βρετανίας). Ένα άλλο είναι η μετατροπή του σε ένα 100% ηλεκτρικό όχημα επέμβασης σε έκτακτες ανάγκες, σχεδιασμένο να παρέχει τροφοδοσία ηλεκτρικής ισχύος, μετά από φυσικές καταστροφές ή ακραία καιρικά φαινόμενα. Σε άλλες περιπτώσεις μετατράπηκε σε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό αυτοκίνητο (Leaf Nismo RC).

Οι δύο προηγούμενες γενιές ήδη έχουν μεταμορφωθεί από τους μηχανικούς της Nismo σε εξαιρετικά γρήγορα πρωτότυπα, με αμάξωμα κατασκευασμένο από ανθρακονήματα. Το πρώτο Leaf Nismo RC απέδιδε μόνο 107 ίππους, με το «0-100 χλμ./ώρα» να επιτυγχάνεται σε μόλις 6,8 δευτερόλεπτα. Όμως η δεύτερη γενιά ήταν αυτή που ανέβασε τον πήχυ πιο ψηλά, με δύο ηλεκτροκινητήρες και συνδυαστική απόδοση 326 ίππους και 640 Nm ροπής. Μάλιστα, με τη Nissan να δηλώνει ότι χρειάζεται μόλις 3,4 δευτερόλεπτα για να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα. Τα παραπάνω μεταφέρθηκαν στη συνέχεια και σε μοντέλα παραγωγής, αναβαθμίζοντας στοιχεία όπως το λογισμικό.

Το εμπρός μέρος του νέου Leaf οπτικά θυμίζει το πρωτότυπο Chill-Out, με κεκλιμένα φωτιστικά σώματα που ενσωματώνονται οπτικά στη μάσκα. Επίσης, η συνολική σχεδίαση του αμαξώματος ξεφεύγει από το παρελθόν, μεταμορφώνοντας το πεντάθυρο μοντέλο σε ένα crossover με κουπέ γραμμές.

Nissan

Ανάμεσα σε ηλεκτρικά SUV και Nanocar

Το 2030 αποτελεί τον τελικό στόχο της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της Nissan. Την ίδια στιγμή, η στρατηγική «The Arc» είναι ένα ενδιάμεσο σχέδιο που παρουσίασε ο Makoto Uchida (το μεγάλο αφεντικό του Ιάπωνα κατασκευαστή) με το οποίο μπορούμε να αντιληφθούμε τους φιλόδοξους στόχους του. Ο χρονικός ορίζοντας είναι το 2026, έτος μέχρι το οποίο η εταιρία θα λανσάρει 30 νέα μοντέλα παγκοσμίως, 16 από αυτά ηλεκτροκίνητα. Μια πολυδιάστατη στρατηγική, λοιπόν, η οποία βρίσκει τη λύση στη διαφοροποίηση της αγοράς. Μόνο το 1/5 από αυτά τα μοντέλα, μάλιστα, θα φτάσει στην ευρωπαϊκή αγορά. Τα υπόλοιπα προορίζονται για την Ασία και τις ΗΠA, αλλά κυρίως για αναδυόμενες περιοχές, όπως η Μέση Ανατολή, όπου οι Ιάπωνες επιθυμούν να κερδίσουν σημαντικά μερίδια. Από τα έξι νέα μοντέλα που σχεδιάζονται για τη «γηραιά ήπειρο», τα πέντε είναι ηλεκτρικά. Εκτός των Micra και Leaf, η γκάμα θα περιλαμβάνει τόσο το νέο Juke όσο και δύο επαγγελματικά. Η εξέλιξη του Qashqai, ωστόσο, έχει μετατεθεί για μετά το 2026. Επιπλέον, η εταιρία ξεκίνησε πρόσφατα την πώληση ενός μικρού ηλεκτρικού τετράτροχου οχήματος. Ονομάζεται Silence S04 Nanocar και δημιουργήθηκε μετά τη συνεργασία της Nissan με την Acciona, ιδιοκτήτρια της μάρκας Silence. Το συγκεκριμένο μοντέλο προτείνεται ως μία εναλλακτική λύση για την αστική μετακίνηση. Ανάλογα με την έκδοση, μπορεί να οδηγηθεί από την ηλικία των 14 ετών. Η τελική του ταχύτητα μπορεί να φτάσει τα 85 χλμ./ώρα και έχει αυτονομία έως 175 χλμ., με μπαταρίες που μπορούν να αφαιρεθούν και να φορτιστούν στο σπίτι. Αυτό το μικρό διθέσιο όχημα, ωστόσο, αποτελεί μία πρώτη γεύση από τη στρατηγική της Nissan για το μέλλον. Κλειδί της οποίας είναι τα νέα μοντέλα, που, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, θα εκτιμηθούν από τους Ευρωπαίους οδηγούς χάρη στη σχεδίαση και τις νέες τεχνολογίες τους. Στόχος του project είναι το 40% των ταξινομήσεων να αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, κατ’ αναλογία δύο ηλεκτρικών για κάθε πέντε που πωλούνται. Σίγουρα μία εξαιρετικά φιλόδοξη σκέψη, αλλά όχι και αδύνατη στην πραγματοποίησή της.

Όλες οι ειδήσεις

Top 10: Ποιες είναι οι εταιρείες με τα πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα;

Ένα δισ. σε αυτοκίνητα: Αυτή είναι η ανεπανάληπτη συλλογή του Ralph Lauren

Στις ΗΠΑ η Harley-Davidson τρώει «κράξιμο» γιατί είναι… woke

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο