Η νέα αμιγώς ηλεκτρική Macan θα διατίθεται με δυο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης άνω των 600 ίππων και 1.000 Nm ροπής.
Αυτό που βλέπετε παραπάνω είναι η νέα ηλεκτρική Porsche Macan, κρυμμένη από κάποιο ανεπαίσθητο καμουφλάζ. Θα πρέπει να περιμένουμε μερικούς μήνες ακόμη για το επίσημο ντεμπούτο, αλλά κατά τη διάρκεια μιας ημέρας δοκιμών, η εταιρεία του Zuffenhausen μας έδωσε πολλές πληροφορίες για το μοντέλο που θα αποτελέσει το δεύτερο ηλεκτρικό της αυτοκίνητο. Το SUV θα ενταχθεί στην τρέχουσα θερμική έκδοση, φέρνοντας στο ντεμπούτο τη νέα πλατφόρμα PPE 800 volt , που αναπτύχθηκε από τη μάρκα της Στουτγάρδης μαζί με την Audi για τα μελλοντικά αυτοκίνητα υψηλής τεχνολογίας με μπαταρίες του ομίλου Volkswagen. Κάτι που θα προσφέρει σημαντικά μεγαλύτερη αυτονομία από τα τρέχοντα αυτοκίνητα και πολύ υψηλές επιδόσεις, όπως πληροφορηθήκαμε από τις δοκιμές που έγιναν στο Porsche Experience Center στη Λειψία της Γερμανίας.
Ηλεκτροκινητήρας
Όπως στα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα τελευταίας γενιάς, η πλατφόρμα PPE είναι τύπου skateboard, με τη μπαταρία μεταξύ των δύο αξόνων, κάτω από το ταμπλό και τη δυνατότητα τοποθέτησης δύο διαφορετικών ηλεκτροκινητήρων. Στην περίπτωση της Macan, όλες οι εκδόσεις θα είναι τετρακίνητες. Αυτοί θα είναι σύγχρονοι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη τριών διαφορετικών τύπων: στον μπροστινό άξονα θα υπάρχει μια πολύ συμπαγής μονάδα, μήκους μόνο 10 εκατοστών και διαμέτρου 21 εκατοστών (στην οποία πρέπει να προστεθούν τα διάφορα εξαρτήματα μετάδοσης και ηλεκτρονικά), ενώ στο πίσω μέρος η βασική έκδοση θα έχει κινητήρα ίδιας διαμέτρου, αλλά μήκους 20 εκατοστών. Στη κορυφή της γκάμας, που θα βρίσκεται μάλλον μια έκδοση που θα φέρει το όνομα Turbo, όπως φαίνεται ήδη στο Taycan, θα βρίσκεται μια μονάδα 210 mm σε μήκος και τα 230 mm σε διάμετρο. Μετρήσεις που στην αρχή μπορεί να μη δίνουμε μεγάλη σημασία αλλά στην πραγματικότητα δείχνουν πόσο μικροί είναι οι νέοι κινητήρες που αναπτύχθηκε από την Porsche. Μια συμπαγής μορφή έγινε δυνατή με τη χρήση ενός νέου τύπου ηλεκτροκινητήρα, οι οποίες αντί για τα κλασικά στριφτά χάλκινα σύρματα περιλαμβάνουν μικρές ράβδους που επιτρέπουν έτσι μεγαλύτερη πυκνότητα του αγώγιμου υλικού και, κατά συνέπεια, καλύτερη απόδοση. Σε αντίθεση με το Taycan, το κιβώτιο ταχυτήτων θα είναι ένα κιβώτιο ταχυτήτων «διπλού σταδίου», όπως θέλουν να το αποκαλούν οι τεχνικοί του ομίλου Volkswagen, αφού αντί να χρησιμοποιείται μία μεγάλη ταχύτητα, χρησιμοποιούνται δύο μικρότερες. Προς το παρόν, η εταιρεία δεν έχει αναφέρει ακριβείς πληροφορίες για την απόδοση των τριών κινητήρων, περιοριζόμενη στο να δηλώνει μέγιστη ισχύ άνω των 612 ίππων και ροπή πάνω από 1.000 Nm για την κορυφαία έκδοση της σειράς.
Αναγεννητική πέδηση
Για τη διαχείριση του πίσω άξονα χρησιμοποιούνται ημιαγωγοί καρβιδίου του πυριτίου: ο πίσω κινητήρας θα είναι πάντα σε λειτουργία, ενώ ο μπροστινός θα παίζει μόνο σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης και σε δυναμική οδήγηση ή σε φάσεις ανάκτησης ενέργειας. Το νέο Macan θα έχει αναγεννητική πέδηση στα 240 kW και, ανάλογα με τη φόρτιση της μπαταρίας και τη θερμοκρασία, μπορεί να επιβραδύνει το αυτοκίνητο έως και 4,3 μέτρα ανά δευτερόλεπτο.
Μπαταρία
Η καρδιά του νέου Macan – καθώς και της ίδιας της πλατφόρμας PPE – είναι μια μπαταρία ιόντων λιθίου που είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο. Έχει συνολική χωρητικότητα περίπου 100 kWh (για τα ακριβή δεδομένα θα πρέπει να περιμένουμε την παρουσίαση) για εμβέλεια άνω των 500 χιλιομέτρων: αποτελείται από 12 μονάδες που αποτελούνται από 15 πρισματικές κυψέλες, με νικέλιο, κοβάλτιο, και μαγγάνιο σε αναλογία 8:1:1. Χάρη στην αρχιτεκτονική των 800 volt, η φόρτιση με τάση εναλλασσόμενου ρεύματος μπορεί να υποστηρίξει ισχύ έως και 270 kW, προσφέροντας φόρτιση από 10-80% σε λιγότερο από 22 λεπτά. Σε σταθμό φόρτισης 400 volt, οι χρόνοι φόρτισης μειώνονται. Όπως το Taycan, το νέο Macan θα προσφέρει επίσης υποδοχές φόρτισης, μία CCS Combo 2 και μία Type 2, σε κάθε μία από τις δύο πλευρές (στο πίσω μέρος).
Δυναμικός χαρακτήρας
Η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα που αναπτύχθηκε από την Porsche διαθέτει πολύ εξελιγμένη ανάρτηση, με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (πέντε) και μπροστινό ανάρτηση με διπλά ψαλίδια. Οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε παραδοσιακά ελατήρια και πνευματική ανάρτηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ PASM. Οι τελευταίες χρησιμοποιούν ένα σύστημα δύο βαλβίδων που επιταχύνει περαιτέρω τη μετάβαση μεταξύ των ρυθμίσεων του αυτοκινήτου, καθιστώντας το πιο ομαλό ή πιο ευαίσθητο σε λίγα λεπτά. Το ύψος από το έδαφος μπορεί να ρυθμιστεί αυτόματα ή μέσω προκαθορισμένων προγραμμάτων οδήγησης, έτσι ώστε να επιτρέπεται στη Macan να αντιμετωπίζει και τμήματα εκτός δρόμου. Κατόπιν παραγγελίας, μπορούν να εφοδιαστούν ζάντες έως και 22 ιντσών, αλλά η πιο σημαντική καινοτομία είναι η εισαγωγή του πίσω άξονα διεύθυνσης, που κάνει το αυτοκίνητο πολύ πιο ευέλικτο σε στενά, και μειώνει τον κύκλο στροφής. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί επίσης στο ηλεκτρικό υδραυλικό τιμόνι, με το τιμόνι να είναι πλέον 15% πιο άμεσο από το απερχόμενο μοντέλο. Το νέο Macan μπαίνει στις στροφές με ακρίβεια, είναι γρήγορο. σε αλλαγή κατεύθυνσης και έχει υψηλή σταθερότητα. Ωστόσο, αρκεί να το προκαλέσουμε λίγο με το τιμόνι και το γκάζι για να αναδείξουμε τον χαρακτήρα του ως αληθινή Porsche.
Εσωτερικό
Για να δούμε το εσωτερικό του νέου Macan θα πρέπει να περιμένουμε μερικούς μήνες ακόμη, αλλά αρκεί να πούμε ότι η νέα Panamera έχει δημιουργήσει ένα πρόσφορο έδαφος πάνω στο οποίο μπορεί να βασιστεί η Macan. O επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, αφήνοντας περισσότερο χώρος για τηλέφωνα ή άλλα αντικείμενα στο κεντρικό τούνελ. Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει μια κυρτή οθόνη LCD 12,6 ιντσών, που μπορεί να αντικατασταθεί (εάν το επιθυμείτε) από μια μεγάλη οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας που προσομοιώνει μια οθόνη 87 ιντσών σε απόσταση 10 μέτρων. Το ταμπλό πλαισιώνουν δύο οθόνες αφής 10,9 ιντσών, μία για infotainment (η οποία εισάγει πολλά νέα χαρακτηριστικά αφιερωμένα στην ηλεκτρική κινητικότητα) και μία, προαιρετική, για τον επιβάτη. Στη τελευταία, τα βίντεο μπορούν να αναπαραχθούν ενώ ταξιδεύετε χωρίς να διατρέχουν τον κίνδυνο να αποσπάσουν την προσοχή του οδηγού. Για να μειώσει τους περισπασμούς, η Porsche έχει επίσης αναπτύξει ένα νέο σύστημα φωνητικών εντολών: για να αλληλεπιδράσετε με το αυτοκίνητο – να προσαρμόσετε τον κλιματισμό ή να αναζητήσετε τον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης, για παράδειγμα – αρκεί μόνο ένα “hey Porsche”. Μια ωραία ευκολία.
Όλες οι ειδήσεις
Διαβάστε επίσης:
Αττική Οδός: Οι επεκτάσεις που θα αποσυμφορήσουν την Αθήνα
Δοκιμή Tesla Model S Plaid: Ready For Take Off
Τέλη κυκλοφορίας 2024: «Βόμβα» Θεοχάρη για την πληρωμή τους – Θα έχουμε παράταση;