Μια σειρά από φωτογραφίες που διέρρευσαν στο διαδίκτυο, μας προετοιμάζουν για τη νέα γενιά του αγαπημένου μας τρίθυρου Mini. Προς το παρόν δεν υπάρχει καμία αναφορά σε ότι αφορά στην γκάμα των κινητήρων – είτε θερμικών, είτε ηλεκτρικών – παρά μόνο το ότι θα κάνει την εμφάνισή του μέσα στο 2023.
Tου Andrea Stassano • Εικονογράφηση: Marcelo Poblete
Έπειτα από 20 χρόνια ζωής – αναφορικά με τη δεύτερη γενιά – ήρθε η ώρα της ολικής αναβάθμισης για την τρίθυρη έκδοση του Mini. Το διάσημο μοντέλο θα έχει να αντιμετωπίσει ένα περιβάλλον που πολύ δύσκολα μπορεί να αποκρυπτογραφηθεί. Οι τάσεις για τον πλήρη εξηλεκτρισμό εξελίσσονται με ταχείς ρυθμούς σε όλες σχεδόν τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Στην πραγματικότητα, ακόμα και για μοντέλα που έχουν γράψει την δική τους ιστορία, όπως το υπάρχον Mini, αλλά και ο θρυλικός πρόγονός του που δημιουργήθηκε το 1959, δεν μπορούν να επαναπαυθούν στις δάφνες τους. Παρά το γεγονός ότι η γκάμα του τρίθυρου μοντέλου περιλαμβάνει ήδη μια έκδοση με μπαταρία. Την πλήρως ηλεκτρική Cooper SE των 184 ίππων, την οποία οδήγησα όταν ήταν σε πρωτότυπη μορφή.
Η τάση της μετατροπής του Mini σε όχημα μηδενικών εκπομπών ρύπων, προσφάτως επηρέασε και τις παλαιότερες εκδόσεις. Αυτό, χάρη στην υπο-μάρκα Mini Recharged, η οποία θα δραστηριοποιείται σε «restomod» κατασκευές, με καμβά τα κλασικά Mini και συγκεκριμένα όσα παρήχθησαν το διάστημα 1959-2000. Μέσω του συγκεκριμένου τμήματος, τη θέση του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα (A-Series) θα παίρνει ένας ηλεκτροκινητήρας 122 ίππων. Ο τελευταίος, θα επιτρέπει στα αναγεννημένα μοντέλα να ολοκληρώνουν το 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 9,0 δευτερόλεπτα. Για την τροφοδότηση του ηλεκτροκινητήρα θα φροντίζει μια υψηλής τάσης μπαταρία. Η εκτιμώμενη αυτονομία των 160 χλμ. σίγουρα δεν εντυπωσιάζει, αλλά σύμφωνα με τη Mini, επιτρέπει στους οδηγούς να κινηθούν άκοπα εντός των αστικών κέντρων, δίχως να υπόκεινται σε κυκλοφοριακούς περιορισμούς. Σε κάθε περίπτωση, η ηλεκτροκίνηση αποτελεί ένα από τα «καυτά» θέματα στο τραπέζι, όταν μιλάμε για την επόμενη γενιά του βρετανικού μοντέλου και τα σχέδια της αγγλογερμανικής εταιρείας. Αυτά θα προσπαθήσουμε να συνοψίσουμε παρακάτω, εντάσσοντας σε αυτά τις βεβαιότητες που έχουμε αντλήσει, καθώς και κάποιους επιπλέον συλλογισμούς.
Από την άλλη, υπάρχουν αρκετές άγνωστες πτυχές, όπως η στρατηγική που ίσως επιλέξει η φίρμα για την γκάμα των μηχανικών συνόλων. Παρομοίως και οι μονάδες συναρμολόγησης, στις οποίες για πρώτη φορά εμπλέκεται ενεργά και η Κίνα. Ας προχωρήσουμε όμως με τη σειρά. Το 2023, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, θα παρουσιαστούν δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Το πρώτο με τρίθυρο αμάξωμα, ενώ το δεύτερο θα ανήκει στην κατηγορία των κόμπακτ crossover. Πέραν των ηλεκτρικών εκδόσεων, αμφότερα θα λανσαριστούν και με αντίστοιχες εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μάλιστα, το τελευταίο συμβατικής τεχνολογίας αυτοκίνητο της γκάμας Mini θα κάνει το ντεμπούτο του το 2025, ενώ το 2030 ολόκληρη η γκάμα θα αποτελείται αποκλειστικά από ηλεκτρικές εκδόσεις. Δύο από τα μοντέλα της νέας γενιάς που σχεδιάστηκαν και εξελίχθηκαν από λευκό χαρτί, αποκλειστικά ως ηλεκτρικά, θα κατασκευάζονται στην Κίνα (ακόμα δεν είναι σίγουρο αν θα λανσαριστούν μόνο στην τοπική αγορά). Επιπλέον, πάλι από το 2023, ο κατασκευαστής σχεδιάζει να ξεκινήσει τη συναρμολόγηση του αντικαταστάτη του Mini Countryman στο εργοστάσιο της Λειψίας. Τόσο με θερμικό κινητήρα, όσο και υβριδικό. Όλα τα υπόλοιπα μοντέλα, χωρίς να γίνεται σαφές εάν αφορά τα Mini 5d, Clubman και Cabrio, θα κατασκευαστούν στο εργοστάσιο της Οξφόρδης. Επιστρέφοντας στην hatchback έκδοση, θα υπάρχει σίγουρα μία EV εκδοχή, αλλά σχεδόν σίγουρα θα συνεχίσει να προσφέρεται και σε διαμορφώσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τούτου λεχθέντος, πως θα μοιάζει το νέο Mini; Μια πιθανή απάντηση έρχεται ακριβώς από τη Χώρα του Δράκου. Από την οποία έχουν βγει στη δημοσιότητα, μέσω του διαδικτύου, ορισμένες ψηφιακά επεξεργασμένες εικόνες, που προβλέπουν την εξωτερική εμφάνιση του νέου Mini.
ME ΚΑΘΑΡΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Με βάση αυτές τις φωτογραφίες, δημιουργήσαμε τις δικές μας ανακατασκευές. Αυτές δείχνουν μια μορφή του αυτοκινήτου που δεν είναι παραμορφωμένη, αλλά εκλεπτυσμένη σε πολλές λεπτομέρειες, οι οποίες έχουν το δικό τους ειδικό βάρος. Συγκεκριμένα, το εμπρός μέρος διαθέτει καθαρές σχεδιαστικές γραμμές και περιλαμβάνει μία νέα οκταγωνική μάσκα. Η τελευταία δίνει μια πιο μεστή εμφάνιση συγκριτικά με την αντίστοιχη εξαγωνική που υπάρχει στο τωρινό μοντέλο. Επίσης, στο νέο Mini είναι πολύ πιθανό να βρούμε τα χαρακτηριστικά στρογγυλά εμπρός φωτιστικά σώματα LED, τα οποία όμως δεν θα ενσωματώνονται πλέον στο καπό. Οι σχεδόν κάθετες πλευρές επιβεβαιώνονται επίσης, αλλά θα περιλαμβάνουν διαφορετικές εξωτερικές χειρολαβές, καθώς και μικρότερου μεγέθους καθρέπτες. Με αυτόν τον τρόπο, αναμένεται να βελτιωθεί η αεροδυναμική απόδοση και, ως εκ τούτου, η αυτονομία (μιλώντας για την ηλεκτρική εκδοχή).
Όμως το πιο καινοτόμο μέρος του τρίθυρου Mini θα μπορούσε να είναι η σχεδίαση του πίσω τμήματος, χάρη στα διαφορετικού τύπου τριγωνικά φώτα και στην μπάρα που τα ενώνει. Κάτι που θα μεταμορφώσει το βρετανικό μοντέλο, όντας πιο επιβλητικό και με περισσότερο τονισμένα «καπούλια». Πέρα από τις προβλέψεις για το επόμενο Mini hatchback, υπεύθυνος για την σχεδιαστική αλλαγή του θα είναι ο επικεφαλής του design της εταιρείας, Oliver Heilmer. Θυμίζουμε ότι μας είχε εκπλήξει το 2020 παρουσιάζοντας το πρωτότυπο Vision Urbanaut, ένα van αυτόνομης οδήγησης με ενιαία συρόμενη πόρτα και εκτεταμένη γυάλινη οροφή. Όπως αντιλαμβανόμαστε, ο Heilmer δηλώνει και είναι φανατικός υποστηρικτής της αισθητικής απλοποίησης. Επομένως πρέπει να φανταστούμε, πέραν του τρίθυρου μοντέλου, ότι και οι υπόλοιπες μελλοντικές εκδόσεις θα χαρακτηρίζονται από συγκεκριμένα σημαντικά και ουσιαστικά στοιχεία, που θα λειτουργούν ως σήματα-κατατεθέντα της γκάμας. Όσο για το μέγεθος, δεν υπάρχει κάποια επίσημη ανακοίνωση. Από τις επεξεργασμένες εικόνες φαίνεται λίγο μικρότερο από την τρέχουσα γενιά (μήκος 3,86 μέτρα), αν και θα μπορούσε να είναι ένα οπτικό εφέ λόγω του συνδυασμού του μεγάλου μεταξονίου με τους μικρούς προβόλους. Για το εσωτερικό υπάρχουν αναφορές για σημαντικές καινοτομίες. Για παράδειγμα, είναι πιθανό να αφαιρεθεί ο πίνακας οργάνων εμπρός από τον οδηγό, με το head-up display να παίρνει τη θέση του. Έτσι, ώστε να συγκεντρωθούν τα πάντα στη μεγάλης διαγωνίου κεντρική οθόνη, όπως συνέβαινε εν μέρη και στο αρχέτυπο μοντέλο. Από την άλλη, κάποια χειριστήρια και διακόπτες θα μπορούσαν να συγκεντρωθούν σε μια επιφάνεια τοποθετημένη ψηλά, με αποτέλεσμα να είναι πιο εύκολα προσβάσιμα.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ JOHN COOPER WORKS
Στην περίπτωση που το τέταρτης γενιάς Mini λανσαριστεί και σε έκδοση με θερμικό σύνολο, θα χρησιμοποιεί μια παραλλαγή της πλατφόρμας Faar. Πρόκειται για μια εξέλιξη της τρέχουσας γενιάς UKL, πάνω στην οποία στηρίζεται τόσο η νέα BMW Σειρά 1, όσο και οι Σειρά 2 Active Tourer και X1. Ωστόσο, δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό εάν η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση που θα παραχθεί στην Κίνα, χάρη στην κοινοπραξία με την Great Wall, θα διαθέτει μία νέα πλατφόρμα. Επιστρέφοντας στους θερμικούς κινητήρες, ακόμη και σήμερα το μικρότερο από τα Mini είναι διαθέσιμο σε πολλές αγορές αποκλειστικά σε εκδόσεις βενζίνης. Κατά πάσα πιθανότητα η παραπάνω λογική θα ισχύσει και για το νέο μοντέλο. Ως εκ τούτου, φαίνεται πιθανή η παρουσία του τρικύλινδρου κινητήρα των 1,5 λίτρων, με διαφορετικές ιπποδυνάμεις, όπως και ο τετρακύλινδρος των 2,0 λίτρων σε δύο εκδοχές. Όσο για την κορυφαία, που φέρει την κωδική ονομασία John Cooper Works, ο κατασκευαστής εργάζεται πυρετωδώς για την εξηλεκτρισμένη παραλλαγή του. Χωρίς ωστόσο να είναι γνωστό πότε θα γίνει αυτή η μετάβαση.