Το νέο Rafale μοντέλο της Renault σχετίζεται με τα αεροπλάνα αλλά όχι με τον τρόπο που φαντάζεστε οι περισσότεροι
Rafale στα γαλλικά σημαίνει «ριπή ανέμου» και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι το όνομα έχει χρησιμοποιηθεί στη σχετιζόμενη με την αεροπλοΐα ιστορία της Γαλλίας. Στο σήμερα, οι περισσότεροι το γνωρίζουμε φυσικά από τα ομώνυμα μαχητικά της Dassault, 20 εκ των οποίων έχει αποκτήσει ήδη η Πολεμική Αεροπορία της Ελλάδας, ενώ αναμένονται αλλά 4 εξ αυτών.
Για τη Renault όμως, το «Rafale» ιστορικό νήμα έχει άλλη διαδρομή και για να βρούμε την αρχή του, πρέπει να ταξιδέψουμε πολύ πίσω στο χρόνο. Δέκα έτη ήταν η χρονική διαφορά στην ίδρυση δύο εταιρειών, οι οποίες έμελε να «σμίξουν» λίγο αργότερα. Το 1899, ιδρύεται η Société Renault Frères, αυτή που ξέρουμε σήμερα ως Renault, ενώ το 1909, ιδρύεται η Caudron, εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών.
Αμφότερες οι εταιρείες αναπτύσσονται με πολύ γρήγορο ρυθμό, όμως στις αρχές τις δεκαετίας του 30, η Caudron αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας και κατόπιν «συνοικεσίου» της τότε γαλλικής κυβερνήσεως, η εταιρεία περνάει υπό τη σκέπη της Renault.
Δεν ήταν όμως μόνο οι κυβερνητικές ευλογίες που κατέστησαν δυνατή τη συμφωνία αυτή, ήταν και τα πάθος του Louis Renault για οτιδήποτε σχετιζόταν με τη μηχανική, πόσο μάλλον όταν επρόκειτο για πτητικές μηχανές. H Caudron – Renault, αποτελούσε την «εναέρια» υπόσταση της Renault, εστιάζοντας στη σχεδίαση και κατασκευή ελαφρών, γρήγορων και ευέλικτων αεροσκαφών, για αγώνες ταχύτητες και επίδειξης.
Τα αεροσκάφη αυτά, έφεραν μάλιστα τετρακύλινδρους και εξακύλινδρους σε σειρά κινητήρες της Renault, σε αντίθεση με τους «αστεροειδούς τύπου» που ήταν σαφώς πιο διαδεδομένοι στην αεροπλοΐα της εποχής εκείνης, ακριβώς για να δημιουργήσουν σχέση μεταξύ των αεροσκαφών και των αυτοκινήτων.
Το 1934, παράγεται το C.430 Rafale, το οποίο και δημιουργεί αίσθηση, καταρρίπτοντας το ρεκόρ ταχύτητας αεροσκαφών, στην πρώτη κιόλας πτήση. Το μοντέλο αυτό αποτέλεσε τη βάση για την εξέλιξη των C.450 και C.460 Rafale που ακολούθησαν, τα οποία αποδείχθηκαν ιδιαίτερα ικανά, κερδίζοντας δεκάδες πρώτες θέσεις και μετάλλια στους σχετικούς αγώνες της εποχής.
Mάλιστα η Hélène Boucher, γαλλίδα πιλότος, έγραψε ιστορία, καταρρίπτοντας το 1934 επίσης, μέσα σε 4 ημέρες, τρία ρεκόρ ταχύτητας με ένα Caudron – Renault C.450 Rafale. Η δουλειά του Marcel Riffard, του μηχανικού που σχεδίασε τη σειρά των Rafale για την Caudron-Renault, επηρεάζει το design των Renault Nervasport και Renault Étoile Filante, αποδεικνύοντας ότι υπήρχε σχέση μεταξύ των αεροσκαφών και των αυτοκινήτων της εταιρείας.
Το κληροδότημα των Rafale είναι πολύ μεγάλο λοιπόν για τη Renault και το ότι το επαναφέρει στο προσκήνιο με αφορμή την παρουσίαση του νέου, ομώνυμου αυτοκινήτου, σημαίνει πολλά.
Ειδικά στην αναμενόμενη τετρακίνητη έκδοση των 300 ίππων. Ο νέος υβριδικός κινητήρας προστίθεται στις διαθέσιμες επιλογές πλάι στον υβριδικό των 200 ίππων που ήδη περιλαμβάνεται στη λίστα. Βασισμένος πάνω στην τεχνική βάση του πλήρως υβριδικού κινητήρα των 200 ίππων, το νέο κινητήριο σύνολο συνδυάζει έναν τρικύλινδρο θερμικό κινητήρα 1,2 λίτρων με απόδοση 150 ίππων και 3 ηλεκτροκινητήρες.
Ένας από αυτούς είναι τοποθετημένος στο πίσω άξονα για να διασφαλίζει την κίνηση όλων των τροχών, με τη συνδυαστική ισχύ να ανέρχεται στους 300 ίππους. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 22 kWh για δηλωμένη αυτονομία, μόνο σε ηλεκτρική λειτουργία, έως και 100 χλμ. Σύμφωνα με τη Renault, το Rafale μπορεί να καλύψει 1.000 χλμ. μόνο με ένα ρεζερβουάρ (χωρητικότητα 55 λίτρων).
Όλες οι ειδήσεις
Renault Rafale: Έτοιμο για (χαμηλές) πτήσεις με τετρακίνηση και 300 ίππους