Κάποια μοντέλα είναι κλασικά λόγω περιορισμένης παραγωγής, όμως το MG-Β έμεινε στην ιστορία λόγω υψηλής δημοφιλίας!
Του Αλέξανδρου Ι. Βενιού
Όταν ο λόγος περιστρέφεται γύρω από την MG, η σκέψη μας πηγαίνει κατ’ ευθείαν στο «Β», καθώς ο πατριάρχης των σύγχρονων διθέσιων ρόουντστερ, αποτελεί ένα από τα πλέον αξιαγάπητα μοντέλα όλων των εποχών.
Το πρώτο MG B βγήκε από την γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Άμπινγκτον (έδρα της Morris) στην Αγγλία το 1962 και παρέμεινε στη παραγωγή μέχρι το 1980. Όλο αυτό το διάστημα το βασικό σχήμα του παρέμεινε αναλλοίωτο, με εξαίρεση τις τελευταίες εκδόσεις (από το 1975 και μετά) που απέκτησαν πλαστικούς προφυλακτήρες, λόγω της αλλαγής προδιαγραφών ασφαλείας στις Η.Π.Α.
Επίσης ήταν το πρώτο μοντέλο της εταιρίας με αυτοφερόμενο αμάξωμα, αλλά και εμπρός ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης του αμαξώματος. Με δεδομένη τη χαμηλή ιπποδύναμη (68 ίπποι) του κινητήρα 1.5 λίτρων που χρησιμοποιείτο στο προκάτοχο MG A Twin Cam, το MG B προσφέρονταν με ένα κινητήρα 1,8 λίτρων και απόδοση 95 ίππους. Παρόλα αυτά, στα υπόλοιπα μηχανικά του μέρη το MG B δεν διαφοροποιείτο καθόλου, μιας και χρησιμοποιούσε το ίδιο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά και την ίδια ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός και άκαμπτος άξονας με σούστες πίσω).
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Ο 1800άρης κινητήρας του αυτοκινήτου απέδιδε 95 ίππους και εξασφάλιζε στο μοντέλο τελική ταχύτητα 173 χλμ./ώρα , ενώ για τα 0-100 χρειαζόταν 12,2 δευτ.Σε ότι αφορά στο εμπορικό κομμάτι της υπόθεσης, μέχρι το Μάιο του 1971, είχαν κατασκευαστεί περισσότερα από 250.000 MG B (διπλάσια από την συνολική παραγωγή του MG Α). Ωστόσο, η δεκαετία του ’70 αποδείχθηκε μοιραία για την κρατική BMC, που προσπαθούσε να επιβιώσει βασισμένη κυρίως σε κάποιες ειδικές εκδόσεις του MG B για την αμερικανική αγορά, που δεν ήταν σε καμιά περίπτωση ικανές να κρύψουν την ηλικία του μοντέλου.
Η αυλαία για το MG B έπεσε τελικά στις 22 Οκτωβρίου του 1980. Εκείνη η μέρα ήταν η τελευταία μιας εποχής που είχε παρέλθει οριστικά, όχι μόνο για το συγκεκριμένο μοντέλο, αλλά και για την ίδια την εταιρεία.