Νέες φωτογραφίες teaser αποκαλύπτουν το VW Tiguan του 2024, το οποίο έρχεται με περισσότερη τεχνολογία και οθόνη 15 ιντσών.
Σχεδόν 7 χρόνια πέρασαν από όταν η Volkswagen αποκάλυψε την τελευταία γενιά του Tiguan και τώρα έφτασε η ώρα να γνωρίσουμε τον διάδοχό του. Η παγκόσμια πρεμιέρα θα γίνει αυτό το φθινόπωρο, ωστόσο, το νέο crossover εμφανίζεται με πλήρως καμουφλαρισμένο εξωτερικό σε μια σειρά από φωτογραφίες teaser. Το νέο Tiguan έχει βασιστεί στην πλατφόρμα MQB Evo, μια βελτιωμένη έκδοση της τρέχουσας αρχιτεκτονικής, ενώ αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο του 2024.
Μπορεί να είναι πλήρως καμουφλαρισμένο, αλλά μπορούμε να διακρίνουμε εύκολα πως το νέο Tiguan δεν έχει κληρονομήσει το σχήμα «κουτιού» του προκάτοχού του, καθώς ο γερμανικός κολοσσός με έδρα το Βόλφσμπουργκ επέλεξε μια πιο στρογγυλεμένη σχεδίαση, παρόμοια με αυτή του ηλεκτρικού ID.4. Η VW λέει πως η νέα έκδοση φτάνει τα 4 μέτρα και 55 εκ. στο μήκος, το ύψος έχει αυξηθεί κατά 5 χιλιοστά –φτάνοντας τα 1,64 μέτρα, ενώ οι διαστάσεις του πλάτους και του μεταξονίου έχουν διατηρηθεί στα 1,939 και 2,681 μέτρα αντίστοιχα.
Το νέο Tiguan υπόσχεται να είναι πιο πρακτικό, προσφέροντας όγκο φορτίου 648 λίτρων, δηλαδή 33 λίτρα περισσότερα από τον προκάτοχό του. Οδηγός και συνοδηγός έχουν επιπλέον 9 χλστ. χώρο για το κεφάλι και 10 χλστ. για τους πίσω επιβάτες. Στην πιο ακριβή του προδιαγραφή, η VW εγκαθιστά ρυθμιζόμενα αεριζόμενα καθίσματα με μασάζ με 14 ρυθμίσεις. Οι επιβάτες μπορούν να προγραμματίσουν την αυτόματη ενεργοποίηση της θέρμανσης και του αερισμού του καθίσματος με βάση την εξωτερική θερμοκρασία.
Μετά το πρόσφατα ανανεωμένο Touareg, το Tiguan αποκτά επίσης τους προβολείς HD matrix ως μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού. Η μεγάλη σκάλα του μπορεί να φωτίσει το δρόμο μπροστά έως και 500 μέτρα και κάθε προβολέας έχει τουλάχιστον 19.200 micro-LED που ελέγχονται μεμονωμένα για βελτιωμένη προσαρμοστικότητα με βάση τις συνθήκες οδήγησης. Παράλληλα, στο πίσω μέρος υπάρχει μια λωρίδα LED πλήρους πλάτους.
Αν και δεν έχουμε ακόμα εικόνες του εσωτερικού, γνωρίζουμε ότι οι βασικές εκδόσεις Tiguan θα διαθέτουν σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 12,9 ιντσών, ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις θα έχουν οθόνη 15 ιντσών.
Η μεγαλύτερη από τις δύο διαγώνιες είναι πανομοιότυπη με την οθόνη του ID.7. Γνωρίζουμε επίσης ότι η VW σχεδιάζει να εγκαταστήσει ένα ψηφιακό ταμπλό οργάνων 10,25 ιντσών και μια πρόσφατα αναπτυγμένη οθόνη κεφαλής παρμπρίζ για να αντικαταστήσει το αναδυόμενο HUD του απερχόμενου μοντέλου. Μιλώντας για οθόνες, υπάρχει μια νέα οθόνη OLED για το 4Motion Active Control τοποθετημένη στην κεντρική κονσόλα. Αυτή διευκολύνει όχι μόνο την επιλογή του τρόπου οδήγησης αλλά και τη ρύθμιση της έντασης και του εσωτερικού φωτισμού.
Το VW Tiguan 3ης γενιάς θα είναι διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης, diesel και plug-in υβριδικούς. Τα PHEV θα ποικίλλουν σε απόδοση (από 201 έως 268 ίππους), ενώ θα προσφέρουν ηλεκτρική αυτονομία έως και 120 χιλιόμετρα. Τα μοντέλα eHybrid θα προσφέρουν ταχύτερη φόρτιση AC και τυπική φόρτιση DC για πρώτη φορά.
Όπως και πριν, το Tiguan θα διατίθεται με κίνηση στους εμπρός τροχούς και τετρακίνηση. Η τελευταία λεπτομέρεια που κοινοποίησε η VW αφορά την εξέλιξη του Dynamic Chassis Control. Γνωστό ως DCC Pro, προσφέρεται με επιπλέον κόστος και διαθέτει αμορτισέρ με δύο βαλβίδες, τα οποία αντιδρούν πιο γρήγορα για να επιτρέψουν μια πιο ομαλή οδήγηση. Το Tiguan θα πρέπει επίσης να είναι ασφαλέστερο σε ολισθηρούς δρόμους και πιο άνετο μειώνοντας τους κραδασμούς χάρη στην καλύτερη ευθυγράμμιση του αμαξώματος όταν περνάει πάνω από ανώμαλες επιφάνειες.
Με τη VW να υπόσχεται να τερματίσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες στην Ευρώπη έως το 2033, αυτή είναι πιθανότατα η τελευταία γενιά του Tiguan με κινητήρα εσωτερικής καύσης στη Γηραιά Ήπειρο.