ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Πρώτη επαφή με το Audi Q6 e-tron: Ηλεκτρικό αλλά με φιλοδοξίες tourer!

proti-epafi-me-to-audi-q6-e-tron-ilektriko-alla-me-filodoxies-tourer-720892

«Πολιτισμένα» δυναμικό, το πρώτο μοντέλο της Audi που βασίζεται στην νέα αρχιτεκτονική  Premium Platform Electric

Tο νέο Q6 e-tron αποτελεί ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για την Audi, όντας το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας κατασκευασμένο με βάση την PPE (Premium Platform Electric) «αρχιτεκτονική» πλατφόρμα. Πρόκειται για μια «ολιστική» προσέγγιση στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και πάνω σε αυτή θα βασίζονται οι premium σειρές των e-μοντέλων της Audi στο μέλλον, συμπεριλαμβανομένου και του μελλοντικού A6 e-tron.

Στην πρώτη μας επαφή με αυτή την πλατφόρμα λοιπόν, βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του τετρακίνητου Q6 e-tron Quattro, με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες και απόδοση 387 ίππων. Η μπαταρία των 100 kWh προσφέρει αυτονομία 625 χιλιμέτρων, σύμφωνα με την Audi και οι τιμή του αυτοκινήτου στην Ιταλία, ξεκινά από τα 79.500 ευρώ.

Προσφέρεται επίσης και πισωκίνητη έκδοση, με 326 ίππους και 641 χιλιόμετρα αυτονομία, έναντι 73.300 ευρώ, ενώ η κορυφαία, SQ6 e-tron Quattro έκδοση, αποδίδει 517 ίππους, με αυτονομία 598 χιλιομέτρων και τιμή 92.200 ευρώ.Οι τρεις αυτές εκδόσεις πρόκειται να είναι διαθέσιμες στο προσεχές διάστημα στους κατά τόπους αντιπροσώπους, ενώ αργότερα θα προστεθεί μια τέταρτη, με τιμή κάτω από τα 70.000 ευρώ (στην Ιταλία πάντα) απόδοση 251 ίππων και μικρότερη, 83 kWh, μπαταρία.

Επιστρέφοντας στο αυτοκίνητο της δοκιμής, αυτό έχει ένα επιβλητικό παρουσιαστικό που το κάνει να δείχνει μεγαλύτερο απ΄ότι είναι, ωστόσο το μήκος των 4,77 μέτρων είναι μόλις 10 εκατοστά μεγαλύτερο από αυτό του Q5, ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2,89 μετρά. Η χωρητικότητα του αποθηκευτικού χώρου στο πορτμπαγκάζ είναι 526 λίτρα, στα οποία προστίθενται 64 ακόμη από το μπροστινό frunk (δηλαδή τον μπροστινό αποθηκευτικό χώρο).

Σε ότι αφορά στην μπαταρία, για το Audi Q6 e-tron, όπως ήδη αναφέρθηκε, αυτή έχει ονομαστική χωρητικότητα 100 kWh (καθαρό 94,9), τάση 800 Volt (625-750 καθαρό) και με  270 kW φόρτιση σε DC ρεύμα, χρειάζονται μόλις 21 λεπτά για πλήρωση της συστοιχίας στο 80% (από 10%) και 10 λεπτά για να αποκτήσει ενέργεια ικανή για 260 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Αν υπάρχει μια λέξη που να χαρακτηρίζει το εσωτερικό, αυτή είναι η «ψηφιοποίηση». Η καμπίνα συμπλέει με την βασική «Audi» σχεδιαστική γλώσσα, ωστόσο ακόμα και οι πιο μικρές λεπτομέρειες έχουν αναθεωρηθεί, σε σχέση με την υφιστάμενη γκάμα της εταιρείας. Το βλέμμα τραβά άμεσα ο πανοραμικός ενιαίος πίνακας που συμπεριλαμβάνει τον 11,9 ιντσών πίνακα οργάνων και την διαστάσεων 14,5 ιντσών, επαφική οθόνη του infotainmed.

Όπως και η «συγγενική» Porsche Macan, που μοιράζεται  την ίδια PPE αρχιτεκτονική, το Audi Q6 e-tron υπόσχεται δυναμική συμπεριφορά, η οποίο εν πολλοίς εκπορεύεται από το νέο πλαίσιο. Η έδραση των ψαλιδιών αλλά και το σύστημα διεύθυνσης, για την στήριξη του οποίο χρησιμοποιείται ξεχωριστό υποπλαίσιο,  έχουν προσαρμοστεί χωροταξικά με τρόπο τέτοιο ώστε να δημιουργήσουν χώρο για την μπαταρία, η οποία είναι τοποθετημένη χαμηλά.

Στην πράξη, το νέο Q6 προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης και αυτό δεν αφορά μόνο στην αποτελεσματική απόσβεση των μικροανωμαλιών του οδοστρώματος από τις νέες πνευματικές αναρτήσεις αλλά και στην ηχομόνωση της καμπίνας, η οποία αποδείχθηκε αποτελεσματική, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.

Σε αυτό το πολύ καλό υπόβαθρο άνεσης, προστίθεται με έμμεσο τρόπο και το πλαίσιο, για την ακρίβεια το ζύγισμα αυτού και το εργοστασιακό «στήσιμο» που έχει επιλεγεί από τους μηχανικούς και την εξέλιξη της Audi. Yπάρχει μια ισορροπία στα επί μέρους συστήματα του αυτοκινήτου, όπως η διεύθυνση, η ανάρτηση και η λειτουργία των φρένων, με τον οδηγό να εκλαμβάνει ως αίσθηση πως το αυτοκίνητο είναι πιο ελαφρύ απ΄ότι μαρτυρά το πραγματικό του βάρος. Αν προστεθεί σε όλα αυτά και η αμιγώς ηλεκτρική φύση του μοντέλου,  το αποτέλεσμα είναι μια ευχάριστη εντύπωση «πολιτισμένης» και ραφιναρισμένης ισχύος.

Με το νέο Q6 e-tron, μπορεί κανείς να επιδοθεί σε μακρινά ταξίδια, χωρίς να τον απασχολεί η αυτονομία και η προσαρμογή στην οδήγηση, ώστε να γίνεται οικονομία στα ενεργειακά αποθέματα της μπαταρίας. Αν κάποιος επιθυμεί βέβαια να επιδοθεί σε κάτι τέτοιο, το αυτοκίνητο είναι συνεργάσιμο, επιτυγχάνοντας κατανάλωση μόλις 19 kWh ανά 100 km, όπως έδειξε ο υπολογιστής ταξιδιού στον αυτοκινητόδρομο. Αν αυτή η τιμή επαληθευθεί και στην πλήρη δοκιμή, με βάση τα εποπτικά μας μέσα, τότε  το νέο Q6, με βάση την χωρητικότητα της μπαταρίας του, θα αναρριχηθεί πολύ ψηλά στη λίστα των ηλεκτρικών με την μεγαλύτερη αυτονομία.

Όλες οι ειδήσεις

Nέο παγκόσμιο ρεκόρ 0-400-0 km/h από την Koenigsegg (Video)

Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai: Με το “καλημέρα” έκπτωση 2.000€

6 Ιουλίου μπαίνει ο κόφτης ταχύτητας: Τι είναι; Πώς θα κόβει το γκάζι;

 

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο