Δείχνει κλισέ ο τίτλος, αλλά τι να πει κανείς για το ελαφρώς ανανεωμένο VW Golf που στοχεύει να ξεπεράσει τα 40 εκατομμύρια πωλήσεις; Οδηγούμε την επετειακή έκδοση με το νέο λογισμικό για το infotainment (MIB4).
Tου Giovanni Lopes, Aπόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος
Τα 50 χρόνια είναι ένα σημαντικό ορόσημο, γι’ αυτό και η Volkswagen δημιούργησε την επετειακή έκδοση «50 years» για το Golf, ένα από τα κορυφαία μοντέλα στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μπορεί η Toyota Corolla (πάνω από 50 εκατομμύρια) και το Ford F-Series να το ξεπερνούν σε πωλήσεις, αλλά και τα δύο είναι περισσότερα χρόνια στην παραγωγή.
Το λανσάρισμα της συγκεκριμένης έκδοσης έγινε την ιδανική στιγμή. Με την ευκαιρία της κυκλοφορίας της ανανεωμένη έκδοσης του Golf 8 (ή 8.5 αν προτιμάτε), με τις πρώτες παραδόσεις σε πελάτες να έχουν οριστεί γι’ αυτόν το μήνα. Ώστε να έχεις μία ευχάριστη έκπληξη γυρνώντας από τις καλοκαιρινές διακοπές. Όσον αφορά το φρεσκάρισμα, έχουν γίνει περιορισμένες αισθητικές αλλαγές στο εξωτερικό (φώτα, προφυλακτήρας και φωτιζόμενο λογότυπο) και μικρές βελτιώσεις στην καμπίνα, οι οποίες φυσικά και αφορούν και την έκδοση 50 years.
Η έκδοση αυτή δεν είναι περιορισμένης παραγωγής όσον αφορά τον αριθμό των μονάδων που θα κατασκευαστούν, αλλά χρονικά προκαθορισμένη. Το τελευταίο Golf 50 years θα κατασκευαστεί στις 31 Δεκεμβρίου 2024. Κοστίζει περίπου 1.500 ευρώ περισσότερα από την αντίστοιχη έκδοση Style, αλλά διαθέτει παραπάνω εξοπλισμό πολλαπλάσιας αξίας. Όπως για παράδειγμα ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, σκούρα πίσω τζάμια, σπορ πεντάλ, keyless entry, συναγερμό και σύστημα δορυφορικής πλοήγησης. Στην Ελλάδα, η έκδοση 50 years είναι αποκλειστικά διαθέσιμη με πεντάθυρο αμάξωμα και μόνο με το ήπια υβριδικό σύνολο 1.5 eTSI των 150 ίππων, σε συνδυασμό με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.
Τα πλεονεκτήματα του DSG
Στο δρόμο, το υβριδικό σύνολο ικανοποιεί με τα χαρακτηριστικά απόδοσής του. Με βάση τον υπολογιστή ταξιδιού, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε κοντά στα 6,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, δηλαδή περίπου ένα λίτρο παραπάνω από την τυποποιημένη κατανάλωση που δηλώνει η γερμανική εταιρία. Αναμένονται βέβαια οι αναλυτικές μετρήσεις από το Κέντρο Δοκιμών μας, όχι μόνο για την κατανάλωση και τις επιδόσεις, αλλά και για τους χώρους. Στην περιορισμένη κατανάλωση, πέρα από το ήπια υβριδικό σύστημα των 48V, συμβάλλει και η απενεργοποίηση των δύο κυλίνδρων, όταν το φορτίο είναι χαμηλό. Βέβαια, οδηγώντας το Golf, δεν αντιλαμβάνεσαι την απενεργοποίηση των κυλίνδρων, παρά μόνο αν πέσει το μάτι σου στο σχετικό μήνυμα που εμφανίζεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,3 ιντσών. Τα ψηφιακά όργανα περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό και είναι εύκολα διαμορφώσιμα. Μεταξύ των διαφόρων επιλογών, υπάρχει και η δυνατότητα εμφάνισης των χαρτών της πλοήγησης σε πλήρη οθόνη.
Η λειτουργία του υβριδικού συνόλου είναι εξαιρετικά ομαλή και η συνεργασία του με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη άψογη. Πέρα από την ευκολία στην οδήγηση στην πόλη και ειδικά στο μποτιλιάρισμα, όταν ο κινητήρας τα βρει σκούρα, το κιβώτιο κατεβάζει άμεσα 1-2 σχέσεις και επαναφέρει το χαμένο νεύρο του κινητήρα. Κάτι που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στη φάση της προσπέρασης. Εξίσου καλή είναι και η χειροκίνητη λειτουργία, εάν αποφασίσει κανείς να πάρει την κατάσταση στα χέρια του (μέσω των paddles στο τιμόνι). Αν και δεν είναι επιπέδου GTI, η δυναμική του συμπεριφορά στις στροφές είναι επίσης ικανοποιητική. Τα περιθώρια της πρόσφυσης είναι υψηλά (χάρη και στα ελαστικά 225/40R18) και η συμπεριφορά του προβλέψιμη και ασφαλής.
Η ανάρτηση –με πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων που εν μέρει δικαιολογεί τη διαφορά τιμής με τις εκδόσεις των 116 ίππων– λειτουργεί αποτελεσματικά και όσον αφορά την άνεση. Υψηλού επιπέδου και η ηχομόνωση, καθιστά το Golf ιδανικό αυτοκίνητο και για μακρινά ταξίδια σε αυτοκινητόδρομο.
Σε αυτά εκτιμά κανείς τη μοντέρνα καμπίνα του, αν και δεν έχει μεγάλες διαφορές σε σχέση με το παρελθόν. Η κυριότερη είναι η αλλαγή που δεν φαίνεται, η υιοθέτηση του infotainment MIB4 από το ID.7, που υπάρχει επίσης στα Passat και τα Tiguan. Στην Ελλάδα, συνδυάζεται με οθόνη 12,9 ιντσών, αλλά σε άλλες αγορές πηγαίνει με τη βασική οθόνη των 10,4 ιντσών. Διαθέτει μοντέρνα γραφικά που καθιστούν πιο διαισθητική τη λειτουργία του και προσφέρει καλύτερη απόκριση. Στο επάνω μέρος της, η οθόνη διαθέτει ψηφιακά κουμπιά που είναι πρακτικά, λειτουργώντας ως συντομεύσεις για ορισμένα υπομενού. Επιπλέον, εξίσου σημαντικό, τα χειριστήρια αφής στη βάση της οθόνης διαθέτουν οπίσθιο φωτισμό. Οπότε παύει να είναι επικίνδυνη αποστολή η ρύθμιση της θερμοκρασίας και του ήχου κατά τη διάρκεια της νυχτερινής οδήγησης.
Συνεχίζοντας τα καλά νέα, επιτέλους καταργήθηκαν τα δύσχρηστα κουμπιά αφής στις ακτίνες του τιμονιού. Το νέο Golf 8.5 διαθέτει φυσικά κουμπιά που μπορεί να χειριστεί ένας φυσιολογικός άνθρωπος. Μπορεί αυτά να μην είναι εξίσου hi-tech στην εμφάνιση, αλλά τουλάχιστον είναι πρακτικά. Κάτι που δεν μπορώ να πω για τον φωνητικό βοηθό που ενσωματώνει ChatGPT. Χρειάζεται και αρκετή δόση τύχης για να εκτελεστεί σωστά η εντολή που δίνεις.
Επίσης, νέο είναι το σύστημα που σου επιτρέπει να μπεις ή να βγεις από μία θέση στάθμευσης διαχειριζόμενος τον ελιγμό από το κινητό σου. Άρα όσο κοντά και να παρκάρει κάποιος, δεν χρειάζεται να αγχωθείς για το πώς θα μπεις στο αυτοκίνητο.
50 years
Η επετειακή έκδοση «50 years» του Golf 8.5 είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα αποκλειστικά με το υβριδικό σύνολο 1.5 eTSI των 150 ίππων που υπήρχε και στο Golf 8. Ωστόσο, το ανανεωμένο Golf είναι επίσης διαθέσιμο με ένα νέο υβριδικό σύνολο 1.498 κ.εκ. με απόδοση 116 ίππων και 220 Nm ροπής στις 1.500-3.000 σ.α.λ. Όπως και στο παρελθόν, διαθέτει έναν ηλεκτρικό κινητήρα-γεννήτρια 48V που υποστηρίζει τον θερμικό κινητήρα στην εκκίνηση και τις επιταχύνσεις. Αντίθετα, στην επιβράδυνση φορτίζει την μπαταρία ιόντων λιθίου που είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Εξίσου σημαντικό για τον περιορισμό της κατανάλωσης είναι το σύστημα ACT που απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους, υπό μερικό φορτίο. Δεν πρόκειται για κάποιο νέο σύστημα, καθώς έχει παρουσιαστεί πριν από 12 χρόνια, ωστόσο εξελίσσεται συνεχώς. Το ίδιο σύστημα υπάρχει και στις μη υβριδικές εκδόσεις της οικογένειας κινητήρων 1.5 ΕΑ 211 Evo των 116 και 150 ίππων (ακριβώς η ίδια ισχύς για υβριδικά και μη υβριδικά, δεν πρόκειται για λάθος). Λειτουργούν επίσης στον κύκλο Miller, που είναι πιο αποτελεσματικός από τον κύκλο Otto, χάρη στο καθυστερημένο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής. Τέλος, το turbo μεταβλητής γεωμετρίας εκμεταλλεύεται στο έπακρον την ενέργεια των καυσαερίων, ακόμα και στις χαμηλές στροφές.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας
4κυλινδρος σε σειρά
Άμεσου ψεκασμού βενζίνης
Χωρητικότητα 1.498 κ.εκ.
Iσχύς θερμικού κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 150 ίπποι/5-6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 250 Nm/1.500-3.000 σ.α.λ.
Iσχύς ηλεκτροκινητήρων
Μέγιστη ισχύς: 18 ίπποι
Μέγιστη ροπή: –
Συνδυαστική ισχύς
150 ίπποι
Μετάδοση
Εμπρός κίνηση
Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 224 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 8,4 δλ.
Κατανάλωση καυσίμου
Κατασκευαστή (WLTP): 5,4 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: –
Εκπομπές CO2: 123 γρ./χλμ.
Pεζερβουάρ
45 λίτρα
Μπαταρία
Ιόντων λιθίου
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χιλ.: 4.282 x 1.789 x 1.483
Μεταξόνιο 2.620 χιλ.
Βάρος 1.376 κιλά
Χώρος αποσκευών
381 λ.
Τιμή αγοράς
50 years: 36.850 €
Όλες οι ειδήσεις
Κεραυνοί και οδήγηση: Τι συμβαίνει όταν μας χτυπήσει κεραυνός στο αυτοκίνητο;