Η δεύτερη γενιά του Skoda Kodiaq είναι γεγονός, με τη ναυαρχίδα της μάρκας να είναι πιο άνετη και αποδοτική από ποτέ.
του Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου, φωτογραφίες Skoda, Κ.Π.
Ένα ειδυλλιακό απογευματινό δειλινό με φόντο τη Λίμνη της Βουλιαγμένης, επτά χρόνια μετά το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς, η Kosmocar παρουσίασε τον διάδοχο του επιβλητικότερου μοντέλου της τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας της Μλάντα Μπόλεσλαβ, του Skoda Kodiaq. Πλήρως επανασχεδιασμένο, με τεχνολογίες αιχμής, και νέα συστήματα πρόωσης, όπως αυτό της plug-in υβριδικής έκδοσης που προσφέρει περισσότερα από 100 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας, το νέο Kodiaq αποσκοπέι να γίνει η αιχμή του δόρατος της Skoda.
Εξωτερικό
Η νέα εξελικτική σχεδιαστική προσέγγιση Modern Solid της μάρκας, γίνεται αμέσως αντιληπτή στο νέο Skoda Kodiaq. Οι επανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, οι τετραγωνισμένοι θόλοι των τροχών, και η επιβλητική εξαγωνική μάσκα η οποία μπορεί προαιρετικά να είναι φωτιζόμενη με 14 στοιχεία, συνθέτουν ένα δυναμικό προφίλ που πλαισιώνεται και τεχνολογικά από τους προβολείς LED Matrix, που για πρώτη φορά κάνουν την εμφάνιση τους στο Kodiaq. Σχετικά με τους τελευταίους, αυτοί περιλαμβάνουν 50% περισσότερα φωτεινά στοιχεία και έχουν ισχυρότερη φωτεινή απόδοση, ενώ η εμφάνισή τους καθορίζεται από το Crystallinium, το στοιχείο που θυμίζει χρωματιστό κρυστάλλινο γυαλί και προσδίδει μία τιρκουάζ διάφανη απόχρωση σε αυτούς.
Χωροταξικά το νέο Kodiaq είναι κατά 6,1 εκ. μακρύτερο από τον προκάτοχό του, αγγίζοντας έτσι τα 4.758 mm σε μήκος, 1.864 mm σε πλάτος και 1.657 mm σε ύψος με 2.791 mm μεταξόνιο, έχοντας έτσι αντίκτυπο και στις εσωτερικές διαστάσεις του μοντέλου.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό του το νέο Skoda Kodiaq διακατέχεται από έναν μοντέρνο και ταυτόχρονα μινιμαλιστικό σχεδιασμό. Σε περίοπτη θέση στο κέντρο ακριβώς του ταμπλό δεσπόζει μια οθόνη αφής 12,9 ιντσών για το σύστημα infotainment (που ενσωματώνει το ChatGPT και την ψηφιακή φωνητική βοηθό Laura), που συμπληρώνεται από μια οθόνη στον πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και ένα head-up display.
Ωστόσο σημείο αναφοράς δεν είναι η ευκρινέστατη και μεγάλη κεντρική οθόνη, αλλά οι τρείς προσαρμόσιμοι ψηφιακοί / απτικοί περιστροφικοί διακόπτες Smart Dials που προσφέρουν άμεση πρόσβαση σε πληθώρα λειτουργιών του αυτοκινήτου. Οι δύο εξωτερικοί διακόπτες ρυθμίζουν τη θερμοκρασία του τριζωνικού κλιματισμού, ενώ από τον κεντρικό διακόπτη ελέγχονται έως και τέσσερις λειτουργίες, από τις ακόλουθες έξι: την ένταση του συστήματος infotainment, την ένταση του εξαερισμού, την κατεύθυνση του αέρα, τον έξυπνο κλιματισμό, τις λειτουργίες οδήγησης και το ζουμ του χάρτη. Ακολουθώντας τις Simply Clever λύσεις της μάρκας, το νέο Kodiaq προσφέρει μεταξύ άλλων και ένα προαιρετικό Phone Box -με λειτουργία ψύξης- για ταυτόχρονη επαγωγική γρήγορη φόρτιση δύο smartphones με ισχύ έως 15 W.
Το σαλόνι είναι κατά κύριο λόγο επενδεδυμένο από βιώσιμα υλικά όπως ανακυκλωμένος πολυεστέρας, ενώ στην περίπτωση του Design Selection Lounge, υπάρχει συνδυασμός από ανακυκλωμένα νήματα και φυσικό μαλλί. Το δέρμα που εμφανίζεται στο Suite Design Selection έχει επεξεργαστεί με οικολογικές μεθόδους χρησιμοποιώντας υπολείμματα από την επεξεργασία κόκκων καφέ.
Οδηγικά
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για λίγα χιλιόμετρα το νέο Kodiaq, σε μία ιδιαίτερη διαδρομή όπως αυτή της Αθηναϊκής Ριβιέρας. Το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεση μας εφοδιαζόταν με τον πασπαρτού βενζινοκινητήρα 1.5 TSI m-HEV των 150 ίππων που συνδυάζεται αποκλειστικά με το επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του ομίλου. Γραμμικός στη λειτουργία του και χωρίς απότομες αντιδράσεις, ο ήπια υβριδικός κινητήρας κινεί ικανοποιητικά το αμάξωμα των 1665 κιλών χωρίς να δείχνει έντονα σημάδια κόπωσης και να χάνει τον ραφιναρισμένο χαρακτήρα του εκτός εάν το στροφόμετρο πλησιάζει τις κόκκινες ζώνες.
Το στήσιμο του αυτοκίνητου είναι εντυπωσιακό καθώς δεν μαρτυρά σε καμία περίπτωση τα 4,7 μέτρα του αμαξώματος, ενώ ακόμη και σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου το πάτημα του Kodiaq παρέμεινε σταθερό, χωρίς ενοχλητικούς θορύβους, εμπνέοντας αυτοπεποίθηση να εισέλθεις στην καμπή ακόμη και με τριψήφιο νούμερο στο κοντέρ. H επανασχεδισμενή ρύθμιση της ανάρτησης αποσβένει ικανοποιητικά τις όποιες κακοτεχνίες των δρόμων, με τα νέα αμορτισέρ να ελέγχουν επαρκώς τις κλίσεις του αμαξώματος (οι οποίες βέβαια υπό πίεση γίνονται εμφανείς), ωστόσο το σύστημα διεύθυνσης ακόμη και στο Sport πρόγραμμα οδήγησης παραμένει σχετικά ελαφρύ και το πεντάλ του φρένου δεν δείχνει να είναι σωστά βαθμονομημένο απαιτώντας να διανύσεις μεγάλη διαδρομή αν και η δύναμη πέδησης αυτή καθαυτή είναι πολύ καλή ακόμη και για ένα μεγάλο επταθέσιο SUV.
Εκδόσεις
Το Skoda Kodiaq λανσάρεται στην Ελληνική αγορά σε τέσσερεις εκδόσεις με την εισαγωγική SELECTION 1.5 TSI m-HEV 150PS DSG7 να εκκινεί από τις 38.300 ευρώ, την επαναφορτιζόμενη SELECTION 1.5 TSI iV Plug-in Hybrid 204PS DSG να τιμολογείται στις 48.400 ευρώ, την πετρελαιοκίνητη SELECTION 2.0 TDI 150PS DSG7 να βρίσκεται στις 44.400 ευρώ και την κορυφαία SELECTION 2.0 TDI 193PS DSG7 4×4 να κοστολογείται στις 50.000 ευρώ. Όλα τα μοντέλα συνοδεύονται από εγγύηση 4 ετών, ενώ για λίγες μόνο μέρες η εισαγωγική εταιρεία προσφέρει και 4 χρόνια δωρεάν service.
Όλες οι ειδήσεις
Oι τιμές του νέου Skoda Kodiaq στην ελληνική αγορά
Η νέα Alfa Romeo Junior διαθέσιμη στην Ελλάδα με τιμή από €29.900!