ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Πρώτες εντυπώσεις Cupra Leon & Formentor: Ενδιαφέροντα όπως πάντα!

protes-entyposeis-cupra-leon-formentor-endiaferonta-opos-panta-720068

Tα άκρως δυναμικά Cupra Leon και Formentor ανανεώθηκαν σε καίρια σημεία για να αποτελέσουν και πάλι την επιλογή μονόδρομο, όποιου επιθυμεί σπορ εμφάνιση και οδική συμπεριφορά.

του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες: Cupra

Αποστολή στη Βαρκελώνη

Αναμφίβολα τα Cupra Leon και Formentor αποτελούν δύο ξεχωριστές δημιουργίες που έχουν προσδώσει, το καθένα ξεχωριστά στη κατηγορία του, έναν άλλο αέρα ξεκάθαρα πιο σπορτίφ. Τόσο σε επίπεδο εμφάνισης, όσο και σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς! Σήμερα λοιπόν η Ισπανική εταιρία υπέβαλε στη διαδικασία ανανέωσης αμφότερα τα δημοφιλέστατα μοντέλα της, αποσκοπώντας να τους προσδώσει ακόμα μεγαλύτερη δυναμική σε επίπεδο τεχνολογίας κινητήρων, ενώ με τις μικροαλλαγές σε επίπεδο εμφάνισης η εικόνα τους φρεσκαρίστηκε διατηρώντας στο ακέραιο, το γνώριμο δυναμισμό της Cupra!

Cupra

Cupra Leon και Leon Sportstourer

Αν έπρεπε να χαρακτηρίσουμε συνοπτικά τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί στο Cupra Leon και στην στέϊσον έκδοση του Cupra Leon Sportstourer, η μοναδική λέξη που ταιριάζει γάντι είναι αναβάθμιση.

Σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης στο εμπρόσθιο τμήμα, κατ’ αρχήν, υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της CUPRA που χαρακτηρίζεται από την επανασχεδιασμένη μουσούδα με σαφώς πιο τονισμένα- επιθετικά χαρακτηριστικά (βλ. αεραγωγούς-μάσκα) που θυμίζει ρύγχος καρχαρία, αλλά και τους τριγωνικούς προβολείς CUPRA Matrix LED (που προέρχονται από το αμιγώς ηλεκτρικό Tavascan).Στο πίσω τμήμα δεσπόζουν το ενσωματωμένο και φωτιζόμενο λογότυπο CUPRA στο κέντρο της πόρτας του χώρου αποσκευών η οποία μάλιστα και στις δύο εκδόσεις απέκτησε σχήμα V. Επίσης επανασχεδιάστηκαν, ο πίσω προφυλακτήρας καθώς και οι διαθέσιμες σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 18 και 19 ιντσών (διατίθενται συνολικά σε εννέα διαφορετικά σχέδια). Συνολικά οι νέες προσθήκες, αν και σχετικά περιορισμένες σε έκταση εν τούτοις τονώνουν τη εικόνα του μοντέλου καθιστώντας το και πάλι ενδιαφέρον από πάσης πλευράς.

Cupra

Περνώντας στο ευρύχωρο και άψογο από πλευράς ποιότητας κατασκευής-υλικών σαλόνι και για μία ακόμα φορά τα γνώριμα στοιχεία που τονίζουν τον σπορτίφ χαρακτήρα Cupra δίνουν και πάλι το παρόν: τα πανέμορφα καθίσματα τύπου μπάκετ με την αυξημένη πλευρική στήριξη και βέβαια το flat bottom τιμόνι (με τα paddles). Στη λίστα της ανανέωσης ωστόσο περιλαμβάνονται κάποια επιπλέον χαρακτηριστικά που προσδίδουν μία αίσθηση ακόμα υψηλότερης ποιότητας, τόσο σε επίπεδο εντυπώσεων όσο και επί της ουσίας. Σε επίπεδο αισθητικής καταγράφονται, επανασχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας και των εσωτερικών πάνελ στις πόρτες, αλλά και καινούργια υλικά σε τρισδιάστατα παραμετρικά μοτίβα στην επένδυση του ταμπλό, που έχουν επιλεγεί με κριτήριο τη βιωσιμότητα. Στο ίδιο ακριβώς κλίμα της βιωσιμότητας και οι υφασμάτινες επενδύσεις του σαλονιού οι οποίες αποτελούνται από ανακυκλωμένες μικροΐνες σε ποσοστό 73%, είτε από οικολογικό δέρμα.

Cupra

Πέραν αυτών, εξίσου αναβαθμισμένη είναι και η ψηφιακή εμπειρία είτε αναφερόμαστε στο ψηφιακό πίνακα οργάνων, είτε στην εντυπωσιακή και μεγαλύτερη κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής 12,9 ιντσών του infotainment, η οποία παρέχει σαφώς υψηλότερο επίπεδο ψηφιακής τεχνολογίας χάρη στο νέο λογισμικό, που εξασφαλίζει πολύ πιο εύκολη περιήγηση στο πλούσιο μενού λειτουργιών. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε πως στη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού περιλαμβάνεται μεταξύ πολλών άλλων και το εξαιρετικό ηχοσύστημα της Sennheiser, με ενισχυτή 390 Watt και 12 ηχεία!

Κινητήρες για όλα τα γούστα

Στη γκάμα διαθέσιμων κινητήρων και των δύο εκδοχών του νέου CUPRA Leon περιλαμβάνονται συνολικά οκτώ σύνολα: διατίθεται και στις δύο εκδόσεις αμαξώματος (hatchback και Sportstourer) με τέσσερις διαφορετικές τεχνολογίες κίνησης: TSI (βενζίνη), eTSI (ήπια υβριδικό 48V βενζίνης), TDI (diesel), καθώς και τη νέα γενιά κινητήρων eHybrid (plug-in υβριδικό), με τις ιπποδυνάμεις να κινούνται από τους 150 έως τους 333 ίππους. Πιο αναλυτικά,

Οι βενζινοκινητήρες εσωτερικής καύσης TSI, οι οποίοι εξακολουθούν να αποτελούν το βασικό πυλώνα της γκάμας κινητήρων του νέου CUPRA Leon, είναι υπερτροφοδοτούμενοι και χρησιμοποιούν τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, αποδίδοντας ισχύ από 150 έως 333 ίππους. Η βασική έκδοση των 150 ίππων αφορά σ’ ένα τετρακύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η αμέσως επόμενη επιλογή εδώ αφορά σε ένα δίλιτρο κινητήρα με απόδοση, 300 ίππους (στη προσθιοκίνητη hatchback έκδοση) και 333 ίππους (στη τετρακίνητη έκδοση sportstourer). Και στις δύο περιπτώσεις υφίστανται, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό, ενώ επιπλέον στο κορυφαίο σύνολο των 333 ίππων έχουν προστεθεί, ένα νέο πρόγραμμα οδήγησης σε πίστα (που περιλαμβάνει και drift mode παρακαλώ), τεχνολογία κατανομής ροπής torque splitter στο πίσω άξονα (που ελέγχει τη κατανομή της ροπής σε κάθε τροχό ξεχωριστά), ενώ προαιρετικά προσφέρεται εμπρός με εξαπίστονες δαγκάνες της Akebono.

Cupra

Η ήπια υβριδική (eTSI) έκδοση απαρτίζεται από ένα τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα TSI 1,5 λίτρων, ένα ηλεκτροκινητήρα μίζα – γεννήτρια 48V και μία μπαταρία ιόντων λιθίου, αποδίδει 150 ίππους και διατίθεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG.

Η μοναδική πετρελαιοκίνητη έκδοση αφορά σε ένα δίλιτρο τετρακύλινδρο turbo diesel κινητήρα 150 ίππων ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων.

Με τη νέα γενιά του plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης eHybrid, η CUPRA αποδεικνύει για άλλη μια φορά στη πράξη ότι, η ηλεκτροκίνηση μπορεί να συνδυαστεί απόλυτα με τις επιδόσεις. Εδώ υφίστανται δύο παραλλαγές σε επίπεδο μέγιστης συνδυαστικής απόδοσης με, 204 και 272 ίππους. Και στις δύο περιπτώσεις το υβριδικό σύστημα αποτελείται από, ένα κινητήρα 1.5 TSI, έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου μεγαλύτερης πλέον ωφέλιμης χωρητικότητας (19,7 kWh), η οποία σύμφωνα με τη CUPRA προσφέρει αυτονομία αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης 100 χιλιομέτρων!

Cupra

Από το…αριστερό ημι-μπάκετ του Cupra Leon

Στα πλαίσια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου Cupra Leon στη Βαρκελώνη είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τη δίλιτρη hatchback έκδοση των 300 ίππων, καθώς και τις δύο κορυφαίες από πλευράς ιπποδύναμης εκδόσεις της στέϊσον εκδοχής Sportstourer (βλ. βενζινοκίνητη VZ των 333 ίππων και την e-Hybrid των 272 ίππων).

Όπως είναι φυσικό οι δύο κορυφαίες βενζινοκίνητες εκδόσεις VZ συνδυάζουν αριστοτεχνικά τις καταιγιστικές επιδόσεις με την εξαιρετική, σπορ οδική συμπεριφορά που πραγματικά ικανοποιεί ακόμα και σε πολύ γρήγορους ρυθμούς οδήγησης. Το στιβαρό πλαίσιο σε συνδυασμό με τον ισχυρότατο δίλτιρο κινητήρα TSI και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα, μπλοκέ διαφορικό και ανάρτηση, επιτρέπουν και στις δύο κορυφαίες εκδόσεις του Cupra Leon να κινούνται και να στρίβουν με μπρίο επιπέδου supercar δίχως υπερβολή. Μάλιστα στη τετρακίνητη στέϊσον εκδοχή η επιπλέον ύπαρξη του σπορ προγράμματος οδήγησης (με το drift mode επαναλαμβάνουμε), έρχεται να απογειώσει κυριολεκτικά τόσο την αίσθηση όσο και κυρίως το δείκτη οδηγικής ικανοποίησης! Ανάλογα ευχάριστη όμως και η μεγάλη Plug in υβριδική έκδοση των 272 ίππων, η οποία όπως είναι φυσικό δεν έχει τον εκρηκτικό χαρακτήρα των άλλων δύο, ωστόσο είναι πολύ γρήγορη σε επίπεδο επιδόσεων, ανέλπιστα ευχάριστη σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και βέβαια, εξαιρετικά οικονομική!

Η εμπορική διάθεση του νέου Cupra Leon στην ελληνική αγορά θα ξεκινήσει μέσα στον Ιούλιο και οι τιμές πώλησης είναι:

CUPRA LEON Hatchback

1.5 TSI 150ps 31.490 ευρώ

1.5 eTSI 150ps DSG MHEV 33.490 ευρώ*

1.5 TSI 204ps DSG e-Hybrid 41.990 ευρώ

1.5 TSI 272ps VZ DSG e-Hybrid 44.990 ευρώ*

2.0 TSI 300ps VZ DSG  48.990 ευρώ

CUPRA LEON Sportstourer

1.5 TSI 204ps DSG e-Hybrid 42.990 ευρώ

1.5 TSI 272ps VZ DSG e-Hybrid 45.990 ευρώ*

Cupra

Cupra Fromentor

Το άκρως πετυχημένο Cupra Formentor στην Ευρώπη (μόνο το 2023 πούλησε 120.000 μονάδες), υπέστη κι αυτό με τη σειρά του κάποιες μικροαλλαγές προκειμένου να συνεχίσει στον ίδιο ακριβώς ρυθμό της επιτυχίας. Εξωτερικά υιοθετείται και εδώ το DNA της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της CUPRA έχοντας ως σημείο αναφοράς το εμπρός μέρος που θυμίζει ρύγχος καρχαρία, το ενσωματωμένο λογότυπο CUPRA στο καπό, τους τριγωνικούς CUPRA matrix LED προβολείς, ενώ στο πίσω μέρος καταγράφονται, καινούργια φωτεινή «υπογραφή», με τα τριγωνικά LED πίσω φώτα να σχηματίζουν ένα μεγαλύτερο φωτεινό τρίγωνο. Επίσης καταγράφονται, νέα πλαϊνά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου διάστασης 18 έως 19 ιντσών, αλλά και διχρωμία στους θόλους των τροχών χαρακτηριστικά που σαφώς και υπερτονίζουν το σπορ προφίλ του μοντέλου.

Cupra

Αντίστοιχα και στο σαλόνι έχει φυσήξει άνεμος αλλαγής και…σημαντικής αναβάθμισης καθώς εδώ συναντούμε, υλικά ακόμη υψηλότερης ποιότητας, μα και επανασχεδιασμός επιμέρους τμημάτων (βλ. κεντρική κονσόλα) που αναβαθμίζουν συνολικά την εικόνα του.

Εννοείται πως και εδώ η σύγχρονη τεχνολογία έχει τη τιμητική της, τόσο από τον πληρέστατο εξοπλισμό συστημάτων υποβοήθησης και ενημέρωσης του οδηγού, όσο και από το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής των 12,9 ιντσών το οποίο διαθέτει μια βελτιωμένη μπάρα εφαρμογών (App Bar), widgets και Μπάρα Ελέγχου Κλιματισμού (Clima Bar) για μια εύχρηστη διεπαφή χρήστη. Προαιρετικά διατίθεται με το νέο ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας 12 ηχείων που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τους ειδικούς ήχου της Sennheiser Mobility.

Cupra

Ευρεία γκάμα κινητήρων

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει συνολικά οκτώ σύνολα: τέσσερα TSI (βενζίνης), ένα ήπιο υβριδικό (eTSI), δύο e-HYBRID (υβριδικό plug-in) και τέλος ένα πετρελαιοκίνητο. Στους βενζινοκινητήρες TSI περιλαμβάνονται: ένα σύνολο 1,5 λίτρων με 150 ίππους, ένας δίλιτρος TSI 204 ίππων (ο οποίος συνδυάζεται με επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και τετρακίνηση), ενώ στη κορυφή της συγκεκριμένης γκάμας βρίσκονται οι παραλλαγές VZ με 265 ίππους (προσθιοκίνητη) και 333 ίππους (τετρακίνητη, με τεχνολογία κατανομής ροπής torque splitter στο πίσω άξονα και προαιρετικά, με εμπρός εξαπίστονες δαγκάνες της Akebono και σύστημα εξάτμισης από την Akrapovič)!

Η ήπια υβριδική έκδοση eTSI διατίθεται για πρώτη φορά στο Formentor και αποτελείται από, έναν βενζινοκινητήρα TSI 1,5 λίτρων που αποδίδει 150 ίππους, έναν ηλεκτροκινητήρα μίζα-γεννήτρια 48V και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG.

Η μοναδική πετρελαιοκίνητη εκδοχή αφορά σε ένα δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο 150 ίππων που συνδυάζεται αποκλειστικά με 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.

Τέλος οι άκρως ενδιαφέρουσες για την Ελληνική αγορά, plug in υβριδικές εκδόσεις eHybrid προσφέρουν δύο επιλογές: με 204 και 272 ίππους. Το υβριδικό σύστημα και στις δύο περιπτώσεις αποτελείται από, ένα τετρακύλινδρο βενζιοκινητήρα TSI 1.5 λίτρων, έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου μεγαλύτερης ωφέλιμης χωρητικότητας 19,7 kWh, η οποία κατά τη Cupra προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων.

 

Cupra

Χαμηλή “πτήση”!

Κατά την παρουσίαση του νέου μοντέλου είχαμε την τύχη να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι δύο εκδόσεων του Formentor. Της κορυφαίας έκδοσης VZ των 333 ίππων και της εξίσου ενδιαφέρουσας plug-in υβριδικής έκδοσης με τους 272 ίππους. Στη πρώτη περίπτωση της κορυφαίας έκδοσης VZ καταγράψαμε μία εξαιρετική οδηγική εμπειρία, καθώς με πλοηγό τον πασίγνωστο (από το πρωτάθλημα WTCC και όχι μόνο) Ισπανό οδηγό Jordi Gene, κινηθήκαμε σε μία – κλειστή στη κυκλοφορία – ορεινή διαδρομή σε ρυθμούς πραγματικά πολύ γρήγορους (σ.σ. αν και στη αρχή μας ενημέρωσε ότι θα κινηθούμε ήπια), και μείναμε άφωνοι κατά κύριο λόγο από, το τρόπο που όλη αυτή η δύναμη πέρναγε στο δρόμο. Τα πλαίσιο – χρηματοκιβώτιο, σε συνδυασμό με τη τετρακίνηση και τα φαρδιά μετατρόχια, υπό αυτές τις μάλλον ακραίες συνθήκες επεδείκνυε αξιοζήλευτη ευελιξία γεγονός που εμπνέει τεράστια εμπιστοσύνη στον οδηγό, σε μία άγνωστη μα κυρίως τόσο απαιτητική διαδρομή. Πραγματικά εξαιρετικό!

Ανάλογα θετικές οι εντυπώσεις που αποκομίσαμε και από την plug in υβριδική έκδοση, η οποία μόνο δύναμης δεν στερείται! Κάθε άλλο, κι αυτή με τη σειρά της έχει περίσσεια ισχύος η οποία ωστόσο εκδηλώνεται με ακόμα πιο πολιτισμένο τρόπο. Παρόλα αυτά, σε κάθε πάτημα του γκαζιού επιταχύνει ακαριαία (και με λιγότερο…θόρυβο), η πρόσφυση μα και η άνεση είναι εξαιρετικές χάρη στην ρυθμιζόμενη ανάρτηση DCCS και στις δύο περιπτώσεις. Όσον αφορά τέλος στην αυτονομία με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, ναι μεν δεν μπορέσαμε να επαληθεύσουμε τα 100 χλμ. που ανακοινώνει η Cupra, παρόλα αυτά, η μέση κατανάλωση καυσίμου που δεν ξεπέρασε τα 2,3 λίτρα/100χλμ. σε διαδρομή 85 χιλιομέτρων περίπου, πιστοποιεί πλήρως τις εξαγγελίες περί μηδαμινής κατανάλωσης καυσίμου.

Οι τιμές για το νέο Cupra Formentor

1.5 TSI 150ps 36.590 ευρώ

1.5 eTSI 150ps DSG MHEV 36.590 ευρώ*

2.0 TSI 265ps VZ DSG 48.490 ευρώ

2.0 TSI 333ps VZ DSG 4DRIVE 54.990 ευρώ

1.5 TSI 204ps Formentor DSG e-Hybrid (PHEV) 44.990 ευρώ

1.5 TSI 272ps VZ DSG e-Hybrid (PHEV) 47.990 ευρώ*

2.0 TDI 150ps DSG 44.690 ευρώ.

*Άμεσα διαθέσιμες

Όλες οι ειδήσεις

Hyundai Inster: Μικρό σε διαστάσεις, μεγάλο σε προσωπικότητα!

Αυτή είναι η νέα Bentley Continental GT των 782 ίππων

Τι κατασκεύαζαν γνωστές εταιρείες πριν καταπιαστούν με τα αυτοκίνητα;

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο