ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Πρώτες εντυπώσεις από το Fiat 600 Hybrid: Ρεαλιστική πρόταση

protes-entyposeis-apo-to-fiat-600-hybrid-realistiki-protasi-726123

Μερικούς μήνες μετά την ηλεκτρική, ορίστε και η πιο προσιτή έκδοση του 600, με υβριδικό σύνολο 1.2 των 101 ίππων. Με καλές επιδόσεις, αξιοπρεπή άνεση και, προπάντων, χαμηλή κατανάλωση στην πόλη.

Του Lorenzo Facchinetti, Απόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis

Δεν πέρασε ούτε χρόνος από τη μέρα που η Fiat ανακοίνωσε την επιστροφή της στην κατηγορία Β, η οποία ήταν ανέκαθεν ο πυρήνας της γκάμας της. Στις 4 Ιουλίου, ημερομηνία παρουσίασης του πρώτου 500 το μακρινό 1957, έκανε το ντεμπούτο του ένα αυτοκίνητο με όνομα βαρύ σαν ιστορία, το 600. Προς τιμήν, βέβαια, του μικρού που πρώτο έβαλε τους Ιταλούς πίσω από ένα τιμόνι, τη δεκαετία του ’50. Το περασμένο καλοκαίρι, το νέο «εξακοσαράκι» παρουσιάστηκε αποκλειστικά ως ηλεκτρικό, σε μια χρονιά που τα ηλεκτρικά έδειχναν πιο αποφασισμένα να κυριαρχήσουν από τη φετινή. Το ηλεκτρικό 600, ωστόσο, άφηνε έξω από το παιχνίδι όλους εκείνους τους αγοραστές που δεν είχαν τα χρήματα ή το κουράγιο να κάνουν το μεγάλο βήμα προς την πρίζα. Και απέτυχε εμπορικά, όπως αποδεικνύεται από τις μηδενικές πωλήσεις στην Ελλάδα και τις 600 μόλις πωλήσεις στην Ιταλία μέχρι σήμερα.

 

Ένα 600 για τον καθένα

Ορίστε λοιπόν ένα ρεαλιστικό Fiat 600, αυτό που μπορείς πραγματικά να αποκτήσεις. Με ένα νέο υβριδικό κινητήριο σύνολο, δανεισμένο από το ράφι της Stellantis. Σαν αυτό που έχουν χρησιμοποιήσει όλα τα μοντέλα της ανάμεσα στα τέσσερα και 4,5 μέτρα, στις κατηγορίες B, C και τα αντίστοιχα SUV. Μιλάμε για τον γνωστό τρικύλινδρο 1.2 που είχε σχεδιαστεί επί εποχής PSA, εξελιγμένο σε βάθος και με νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, στο εσωτερικό του οποίου κρύβεται ένας ηλεκτροκινητήρας. Αυτή είναι η συνταγή ρεαλισμού του νέου Fiat, η οποία εξασφαλίζει τιμή βάσης 24.950 ευρώ στην Ιταλία, δηλαδή 10-11.000 χαμηλότερη της ηλεκτρικής έκδοσης, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Κοντά στις 25.000 ευρώ αναμένεται να είναι το κόστος του και στην Ελλάδα, λίγο κάτω δηλαδή από την αντίστοιχη έκδοση του Jeep Avenger.

Fiat 600

Εκ πρώτης όψεως, το 600 Hybrid δεν διαφέρει καθόλου από το ηλεκτρικό, το οποίο έχουμε ήδη δοκιμάσει στο «Quattroruote». Μιλάμε για το ίδιο εμφανισιακά αυτοκίνητο με τις συμπαγείς διαστάσεις (4,17 μέτρα μήκος, 1,78 πλάτος και 1,54 ύψος). Πρόκειται για μια αναγνωρίσιμη σιλουέτα, που το κατατάσσει ανάμεσα σε ένα hatchback και ένα SUV κατηγορίας Β. Στην γκάμα Fiat, το 600 ήρθε να αναπληρώσει το κενό που είχε αφήσει προ πολλού το Punto και βέβαια να διαδεχτεί το γερασμένο 500L. Σίγουρα δεν έχει το χώρο αποσκευών και την πολυμορφικότητα του δεύτερου, δύο δυνατά χαρτιά που του χάρισαν κάποια επιτυχία στην Ιταλία, παρά τη βαριά σχεδίαση.

Fiat 600

Η πληρέστατη έκδοση Prima

Οδηγώ την κορυφαία έκδοση της γκάμας, τη La Prima, η οποία διαθέτει όλα όσα χρειάζεσαι και φινίρισμα εντυπωσιακό στο μάτι, παρότι τα υλικά δεν είναι κορυφαίας ποιότητας. Να σημειώσω τα σκληρά πλαστικά του ταμπλό και το μέτριο ύφασμα επένδυσης της οροφής. Κι όμως, η καμπίνα είναι ιδιαίτερα ευχάριστη, χάρη και στη λεπτή λωρίδα LED που αλλάζει χρώματα κατά τη βούληση του οδηγού και διατρέχει όλο το ταμπλό. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το πακέτο tech με δυνατότητες υποβοήθησης του οδηγού (Επιπέδου 2) και η απαραίτητη ψηφιακή τεχνολογία, με ευανάγνωστη -αν και κάπως μικρή- οθόνη οργάνων επτά ιντσών.

Fiat 600

Η κεντρική, του infotainment, έχει διαγώνιο 10,2″ και εύκολο περιβάλλον χρήστη, χάρη στα πρακτικά widget της. Οι φυσικοί διακόπτες παραμένουν, κυρίως για το αυτόματο σύστημα κλιματισμού, και δεν αποσπούν την προσοχή από το δρόμο. Άφθονες οι θέσεις μικροαντικειμένων στην καμπίνα. Το κεντρικό ντουλάπι είναι τεράστιο και διαθέτει συρόμενο πορτάκι που θυμίζει tablet. Όταν όμως είναι ανοιχτό, παρεμβάλλεται στην κονσόλα της μετάδοσης, η οποία περιλαμβάνει τους τέσσερις διακόπτες P, D, R και N που γνωρίζουμε από τόσα μοντέλα του ομίλου. Το θέμα είναι ότι χρειάζεται να κοιτάξεις χαμηλά πριν επιλέξεις έναν από τους διακόπτες του εξηλεκτρισμένου κιβωτίου e-DCT, που είναι και η καρδιά του υβριδικού συστήματος. Η Fiat το χαρακτηρίζει mild, λόγω του κυκλώματος 48V και της μικρής ισχύος των 29 ίππων. Όμως από τεχνικής άποψης, μπορούμε να το θεωρήσουμε full υβριδικό, μιας και ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να κινήσει τους τροχούς και με τον 1.2 σβηστό. Σε επιτόπιους ελιγμούς, στην κίνηση αλλά και στις εκκινήσεις, το μικρομεσαίο Fiat κινείται σαν ηλεκτρικό, μέχρι να βυθίσεις το δεξί πεντάλ στη μοκέτα.

Fiat 600

Όταν ο τρικύλινδρος 1.2 μπαίνει στο παιχνίδι (μέσω ενός δεύτερου ηλεκτροκινητήρα που εκτελεί χρέη μίζας και γεννήτριας για πιο ομαλή λειτουργία του συστήματος), το κάνει με κάποια διακριτικότητα, ενώ η παροιμιώδης ροπή του γίνεται ακόμη καλύτερη, χάρη στην ώθηση που παρέχει ο ηλεκτροκινητήρας. Τελικά, μπορούμε να μιλήσουμε για ένα ζωντανό αυτοκίνητο παρά τη μικρή ονομαστική ισχύ, το οποίο δεν θα σε απογοητεύσει ποτέ. Εκτός και αν προσδοκάς σπορ επιδόσεις βέβαια. Πίσω από το τιμόνι, θα χρειαστείς κάποια εξοικείωση με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, το οποίο λειτουργεί έντονα και δυστυχώς δεν ρυθμίζεται. Όταν το συνηθίσεις, όμως, μπορείς να οδηγείς με ελάχιστο ή και καθόλου φρένο.

Fiat 600

Ισορροπημένο πλαίσιο

Γενικότερα, το κινητήριο σύνολο λειτουργεί καλά, αν εξαιρέσουμε κάποιους δισταγμούς στη συνεργασία ανάμεσα στους κινητήρες σε συγκεκριμένα σενάρια. Για παράδειγμα, στην απότομη επιτάχυνση μετά από επιβράδυνση σε κυκλικό κόμβο, το σύστημα χρειάζεται κάποιες στιγμές παραπάνω για να αποφασίσει αν θα επιστρατεύσει τον βενζινοκινητήρα και ποια σχέση ακριβώς. Αυτό που μετράει περισσότερο, ωστόσο, είναι οι ενδιαφέρουσες καταναλώσεις που υπόσχεται το 600, αν κρίνουμε από τις τιμές που είδα στον υπολογιστή ταξιδιού. Τουλάχιστον με βάση την εμπειρία που έχουμε από αντίστοιχα μοντέλα με τον ίδιο κινητήρα στο κέντρο δοκιμών του περιοδικού. Για παράδειγμα, με το Avenger e-Hybrid, είναι ρεαλιστική η κατανάλωση 5,0 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, τόσο στην εθνική όσο και στην πόλη. Όμως στα σενάρια όπου η ανάκτηση ενέργειας είναι ελάχιστη και ο ηλεκτροκινητήρας δεν παρεμβαίνει, η κατανάλωση αυξάνεται στα επίπεδα ενός συμβατικού turbo βενζίνης. Στον αυτοκινητόδρομο, συγκεκριμένα, να υπολογίζετε 6,5 με 7 λίτρα ανά 100 χλμ. Από την άλλη, στο ταξίδι το 600 αποδεικνύεται ιδιαίτερα άνετο, όπως όλα τα αυτοκίνητα που βασίζονται στην ίδια αρχιτεκτονική, τόσο σε επίπεδο ανάρτησης όσο και ηχομόνωσης της καμπίνας. Αντίστοιχα θετική είναι η συμπεριφορά στις στροφές. Οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου είναι πάντα ομοιογενείς και προβλέψιμες, ακόμη και όταν το πιέσεις επίτηδες ή κατ’ ανάγκη, κοντά στα όρια της πρόσφυσης.

Fiat 600

Όπως το 500

Η κυκλική λωρίδα LED, σε συνδυασμό με τη γραμμή του καπό, σχηματίζει το βλέφαρο ενός συμπαθέστατου «ματιού». Αυτή είναι η φωτεινή υπογραφή του 600, στα πρότυπα του ηλεκτρικού 500 που την εγκαινίασε. Παρόμοια είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα και στα δύο Fiat. Για το ανεκπαίδευτο μάτι δεν λείπουν βέβαια οι επιγραφές 600 στη μάσκα και στα πλευρά. Όσο για το σήμα Hybrid, είναι το μόνο που διαφοροποιεί εξωτερικά την υβριδική έκδοση από την αμιγώς ηλεκτρική.

Fiat 600

Το μυστικό είναι στο κιβώτιο

Το εξηλεκτρισμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCT είναι η καρδιά του υβριδικού συστήματος. Στο κυτίο του έχει ενσωματωθεί ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας με μόνιμους μαγνήτες, ισχύος 29 ίππων, ανάμεσα στο κιβώτιο και τον τρικύλινδρο κινητήρα. Μεταξύ τους παρεμβάλλεται ένας συμπλέκτης που επιτρέπει την αποσύνδεση των δύο κινητήρων. Ο ηλεκτροκινητήρας επενεργεί στους δύο συμπλέκτες που βρίσκονται στους δύο πρωτεύοντες άξονες και χάρη σ’ αυτή τη διάταξη μπορεί να μεταδίδει ανεξάρτητα την κίνηση στους τροχούς, ακόμη και με τον 1.2 σβηστό. Υπάρχει όμως και ένας δεύτερος ηλεκτροκινητήρας, πάντα 48Volt, σε ρόλο μίζας του τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα. Ο τελευταίος έχει εξελιχθεί σε βάθος, σε σχέση με την έκδοση επί εποχής PSA. Το 40% των εξαρτημάτων του είναι καινούργια, ενώ διαθέτει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Οι εκκεντροφόροι παίρνουν κίνηση με αλυσίδα, αντί για ιμάντα σε λουτρό λαδιού, ο οποίος είχε αποδειχτεί αναξιόπιστος. Ο κινητήρας λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο του Miller, με τη βαλβίδα εισαγωγής να παραμένει ανοιχτή και μέσα στο χρόνο συμπίεσης. Με αυτόν τον τρόπο βελτιστοποιείται η καύση, τουλάχιστον για τη χρήση του κινητήρα στο πλαίσιο ενός υβριδικού συστήματος.

Fiat 600

Από 99 ευρώ το μήνα

Στην Ιταλία, με την ευκαιρία παρουσίασης του υβριδικού 600, η Fiat έθεσε σε λειτουργία ένα προωθητικό πρόγραμμα που επιτρέπει την απόκτηση του αυτοκινήτου με μηνιαίες δόσεις των 99 ευρώ. Η προσφορά ισχύει σε περίπτωση ανταλλαγής μεταχειρισμένου με χρηματοδότηση και προβλέπει έκπτωση 1.500 ευρώ για τη βασική έκδοση, η οποία πέφτει στα 23.450 ευρώ από 24.950. Μετά από προκαταβολή 6.257 ευρώ, το πρόγραμμα περιλαμβάνει 36 δόσεις των 99 ευρώ συν μία μεγάλη τελική δόση 17.464 ευρώ, που είναι και η εγγυημένη τιμή εξαγοράς του αυτοκινήτου. Ο αγοραστής μπορεί τότε είτε να παραδώσει πίσω το αυτοκίνητο ή να προχωρήσει στην αγορά νέου. Προσοχή όμως στα χιλιόμετρα, τα οποία δεν πρέπει να ξεπεράσουν τις 30.000 συνολικά. Στις 18-19 Μαΐου η Fiat Ιταλίας άνοιξε τις πόρτες των επίσημων εμπόρων της με μία νέα εταιρική ταυτότητα και μέσα στο 2025 θα έχουν ανακαινιστεί ανάλογα και τα 250 σημεία πώλησης στη χώρα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τρικύλινδρος σε σειρά, μπροστά, σε εγκάρσια διάταξη

Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 1.199 κ.εκ.

Iσχύς θερμικού κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 101 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 205 Nm/1.750 σ.α.λ.

Iσχύς ηλεκτροκινητήρα/ων

Μέγιστη ισχύς: 29 PS

Μέγιστη ροπή: 55 Nm

Μετάδοση

Κίνηση εμπρός

Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 184 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,5 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 4,8 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 109 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

44 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος): 4.170 x 1.780 x 1.540 χιλ.

Μεταξόνιο 2.550 χιλ.

Βάρος 1.280 κιλά

Χώρος αποσκευών

385-1.256 λ.

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση: 30.950€ (Ιταλία)

Όλες οι ειδήσεις

Top 10: Ποιες είναι οι εταιρείες με τα πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα;

Ένα δισ. σε αυτοκίνητα: Αυτή είναι η ανεπανάληπτη συλλογή του Ralph Lauren

Στις ΗΠΑ η Harley-Davidson τρώει «κράξιμο» γιατί είναι… woke

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο