Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Puma προσφέρει αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων, ενώ η φόρτιση από το 10-80% διαρκεί μόλις 23 λεπτά.
Η Ford παρουσίασε το Puma Gen-E, τη νέα αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του ευρωπαϊκού μοντέλου της με τις περισσότερες ταξινομήσεις για το περασμένο έτος. Το Ford Puma Gen-E ξεχωρίζει σε σχέση με το θερμικό μοντέλο από την επανασχεδιασμένη μάσκα κλειστού τύπου, ενώ σημαντικά διαφοροποιημένες είναι και οι διαστάσεις του μοντέλου, το οποίο πλέον μετράει 4214 mm σε μήκος, 1805 mm σε πλάτος, 1555 mm σε ύψος, με 2588 mm μεταξόνιο. Σημαντικά αυξημένος είναι και ο χώρος αποσκευών όπου πλέον αγγίζει τα 574 λίτρα, ενώ σε αυτό το νούμερο προστίθενται και τα 43 επιπλέον λίτρα του μπροστινού frunk.
Η εξωτερική σχεδίαση του νέου Puma Gen-E αποτυπώνει το πνεύμα της τελευταίας γενιάς του μοντέλου με πινελιές που το καθιστούν πιο ξεχωριστό και αεροδυναμικό. Μία τολμηρή σχεδίαση τύπου «ασπίδας» αντικαθιστά τη συμβατική μάσκα στο εμπρός μέρος, διαμορφώνοντας έτσι ένα φρέσκο προσωπείο που αντλεί έμπνευση από την ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E. Η σπορ πίσω αεροτομή και τα μοναδικά σχέδια των ζαντών αλουμινίου ενισχύουν την ηλεκτρική αύρα και αίσθηση και συμβάλλουν στην καλύτερη αεροδυναμική απόδοση του νέου Puma Gen-E.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, η καθαρή και σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία συνεχίζεται, με δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας να βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τον οδηγό, προκειμένου ο τελευταίος να έχει πάντα τον έλεγχο. Το infotainment τελευταίας γενιάς SYNC 4 της Ford διαθέτει σύστημα πλοήγησης που είναι συνδεδεμένο στο cloud για να μπορεί το Puma Gen-E να κινείται άνετα στην πόλη, ενώ την ίδια στιγμή, χάρη στα ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto, οι εφαρμογές και οι πληροφορίες συγχρονίζονται μεταξύ των smartphone των επιβατών και του αυτοκινήτου χωρίς τη χρήση καλωδίων Το Alexa Built-in παρέχει στους οδηγούς τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν φωνητικές εντολές για να ενημερωθούν για τις ώρες λειτουργίας του αγαπημένου τους εστιατορίου ή για να προσθέτουν αντικείμενα στη λίστα με τα ψώνια τους.
Η νέα, υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα του οχήματος προσφέρει έναν πρακτικό αποθηκευτικό χώρο, κατάλληλο για τη μεταφορά των προσωπικών αντικειμένων με τάξη. Το υποβραχιόνιο είναι συρόμενο για να εξασφαλίζει στον οδηγό του νέου Ford Puma Gen-E την πιο άνετη θέση κατά τη διάρκεια ενός μακρινού ταξιδιού. Επίσης, διατίθεται και ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου, ώστε να είναι πάντα φορτισμένο στο τέλος του ταξιδιού.
Το νέο Ford Puma Gen-E καθιστά ακόμα πιο εύκολη την οδήγηση εντός και εκτός πόλης. Ένας απλός στη χρήση ηλεκτρονικός μοχλοδιακόπτης που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι εναλλάσσει την κίνηση προς τα εμπρός ,τη νεκρά και την όπισθεν τόσο εύκολα όπως όταν ενεργοποιείτε τα φλας με την άκρη των δακτύλων. Η δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ (one-pedal driving) καθιστά ακόμα πιο άνετη την οδήγηση στην πόλη, ανεξάρτητα από το προφίλ οδήγησης (τέσσερα στο σύνολο) που έχει επιλέξει ο οδηγός.
Τα διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης οδηγού Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Lane Centring εξασφαλίζουν ομαλή και πιο φυσική αίσθηση κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ενώ μπορούν χρησιμοποιούν το Predictive Speed Assist για ρύθμιση της ταχύτητας ταξιδιού σε δρόμους με στροφές. Στην πόλη, η επίσης διαθέσιμη κάμερα surround-view 360ο μπορεί να προβάλλει μία πανοραμική εικόνα του οχήματος από ψηλά, η οποία είναι σε θέση να διευκολύνει τους ελιγμούς σε άβολα πολυώροφα παρκινγκ.
Οι προαιρετικοί προβολείς Dynamic Matrix LED χρησιμοποιούν το Predictive Dynamic Bending Light για να ελέγχουν τον δρόμο μπροστά και να φωτίζουν περισσότερο τα σημεία όπου είναι απαραίτητο. Η τεχνολογία αυτή ρυθμίζει επίσης το μοτίβο της δέσμης φωτός ώστε να παρέχεται καλύτερη θέαση σε αστικές διαδρομές ή σκοτεινούς δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
Όσον αφορά πιο τεχνικά θέματα ο ηλεκτροκινητήρας του Puma Gen-E τροφοδοτείται από μια μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 43 kWh που στέλνει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων μιας σχέσης 168 ίππους και 290 Nm ροπής, ικανά για να επιταχύνουν από στάση στα 100χλμ./ώρα το SUV των 1563 κιλών σε μόλις 8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Το μοντέλο υποστηρίζει μέγιστη ισχύ φόρτισης στα 100 kW, πράγμα που σημαίνει πως μια φόρτιση από το 10 – 80% διαρκεί μόλις 23.2 λεπτά. Με την κατανάλωση να ανέρχεται στις 13.1 kWh το Puma Gen-E διανύει 376 χιλιόμετρα με μία φόρτιση σε μικτό κύκλο, ενώ σε αστικό περιβάλλον η κατανάλωση ενέργειας ανέρχεται στις 9,4 kWh ανά 100 χιλιόμετρα προσφέροντας έτσι 523 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Το μοντέλο λανσάρεται στη χώρα μας σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, την Style και την Premium με τις τιμές να έχουν οριστεί στις 25.900€ και 27.944€ αντίστοιχα μετά το όφελος της κρατικής επιδότησης και του προωθητικού προγράμματος της εισαγωγικής εταιρείας (36.406€ και 38.642€ βάση αρχικής τιμής καταλόγου). Η κορυφαία έκδοση φέρει πέραν του εξοπλισμού της βασικής, ημιδερμάτινη επένδυση καθισμάτων (Suede) με γκρι ραφή, καλύμματα μαρσπιέ αλουμινίου με το λογότυπο του Puma, αναδιπλούμενοους εξωτερικούς καθρέπτες με ενσωματωμένα φλας και φώτα εδάφους που προβάλλουν το λογότυπο Puma στο έδαφος, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί (Keyless Entry), ζάντες ελαφρού κράματος 18″, παξιμάδια τροχών που ασφαλίζουν, ηχοσύστημα B&O (10 ηχεία, 575 Watt) και κατευθυντικούς προβολείς Matrix- LED με αντιθαμβωτική λειτουργία (Glare Free).
Το νέο Ford Puma Gen-E συνοδεύεται με εγγύηση 8 χρόνων ή 160.000 χιλιομέτρων τόσο για τη μπαταρία υψηλής τάσης όσο και για τα παρελκόμενα αυτής, ενώ οι πρώτες παραδόσεις από το εργοστάσιο της Ρουμανίας αναμένονται σε 34 εβδομάδες από τώρα ήτοι στα μέσα του καλοκαιριού του 2025.
Όλες οι ειδήσεις
Πατήστε τα caps lock και αρχίστε: Aυτό είναι το Type 00 Concept της Jaguar
Stellantis: H «επόμενη μέρα» μετά την παραίτηση Tavares
Η Volkswagen συνεργάζεται με τη Rivian για το επόμενο ηλεκτρικό Golf