Η Praga, που αποτελεί ίσως το πιο καλά κρυμμένο μυστικό της Τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας, τώρα αποκαλύπτει το supercar Bohema.
Το νέο Praga Bohema τροφοδοτείται από τον twin-turbo V6 κινητήρα 3,8 λίτρων του Nissan GT-R, ο οποίος καταφτάνει στο Ηνωμένο Βασίλειο κατευθείαν από την Ιαπωνία, πριν τροποποιηθεί από τους τεχνικούς της Litchfield.
Η Litchfield τοποθετεί καινούρια turbo για να κάνει τον κινητήρα ακόμα πιο αξιόπιστο, ωθώντας τα επίπεδα της ιπποδύναμης στους 700 ίππους και 724 Nm ροπής μεταξύ 3.000 και 5.000 σ.α.λ. Οι εξατμίσεις τιτανίου κάνουν τον κινητήρα να ακούγεται ακόμα πιο …νευριασμένος, ενώ η ισχύς μεταφέρεται και στους 4 τροχούς μέσω ενός σειριακού κιβωτίου 6 σχέσεων της Hewland. Ο ρομποτικός συμπλέκτης του δίνει μια ημιαυτόματη λειτουργία, για πιο άνετη οδήγηση στο δρόμο.
Ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι τοποθετημένα ανεξάρτητα από το μονοκόκ - που σχεδιάστηκε με την πολυετή εμπειρία της Praga στην πίστα - για να αποτρέπονται οι ενοχλητικοί κραδασμοί. Στο μονοκόκ προσαρτώνται πάνελ αμαξώματος από ανθρακονήματα, ενώ οι ομάδες σχεδιασμού και τεχνικών δοκίμασαν το υπεραυτοκίνητο στο αεροδυναμικό τούνελ μιας ομάδας F1 για να διασφαλίσουν ότι, πέρα από την εντυπωσιακή του εμφάνιση, μπορεί να προσφέρει και 900 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 χλμ./ώρα.
Χάρη στην κατασκευή από ανθρακονήματα, το αυτοκίνητο ζυγίζει λιγότερο από 1.000 κιλά. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε λιγότερο από 2,3 δευτερόλεπτα, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, ενώ η Praga ισχυρίζεται ότι η τελική ταχύτητα των 299 χλμ./ώρα είναι αρκετή, αφού είναι και η υψηλότερη ταχύτητα που μπορεί να επιτευχθεί στις περισσότερες πίστες.
Όπως συναντάμε και σε πολλά αγωνιστικά αυτοκίνητα, το Praga Bohema θα έχει οριζόντια τοποθετημένα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ που λειτουργούν με ωστήριο, ενώ συνδέονται με τροχούς 18 ιντσών μπροστά και 19 ιντσών πίσω - που καλύπτουν τους κεραμικούς δίσκους 38 εκ. με δαγκάνες έξι εμβόλων.
Για να διασφαλίσει ότι το Bohema θα είναι τόσο καλό στην πίστα όσο και στο δρόμο, η Praga στράφηκε στον πρώην οδηγό της F1 και νυν άσο της IndyCar, Romain Grosjean. «Έμεινα έκπληκτος από την απόδοση του Bohema στην πίστα, την προσβασιμότητα στο δρόμο και την ευκολία μετάβασης μεταξύ των δύο», είπε ο Grosjean, «Η Praga ανταποκρίθηκε πραγματικά στην πρόκληση μου!».
Όσον αφορά το εσωτερικό, η Praga εστίασε στο να σχεδιάσει ένα αυτοκίνητο που θα είναι άνετο και για οδηγούς με …πιασίματα. Διαθέτει ρυθμιζόμενα καθίσματα, τιμόνι, πεντάλ και πολλά άλλα, αποθηκευτικό χώρο για smartphone και μπουκάλια νερού, καθώς και κλιματισμό για τις ζεστές μέρες.
Συνολικά, η Praga θα κατασκευάσει μόνο 89 Bohema, για να γιορτάσει την 89η επέτειο από τη νίκη της Praga Alfa στα 1.000 μίλια του αγώνα δρόμου της Τσεχοσλοβακίας το 1933. Οι τιμές για το supercar θα ξεκινούν από 1,31 εκατομμύρια δολάρια και η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2023.
https://www.youtube.com/watch?v=DNAdvZ1Tqq8