Το ανανεωμένο Cupra Formentor θα προσφέρεται σε επτά εκδόσεις, με δύο plug-in υβριδικές που θα προσφέρουν 100 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας, αποχαιρετώντας (ίσως προσωρινά) την έκδοση VZ5 με τον πεντακύλινδρο κινητήρα.
Πάνω από 120 χιλιάδες παραδόσεις (παγκόσμια) το 2023 πιστοποιούν την επιτυχία του Cupra Formentor, του best seller και του πρώτου μοντέλου που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε εσωτερικά από την ισπανική μάρκα, που γεννήθηκε το 2018 στον όμιλο Volkswagen. Μετά από τέσσερα χρόνια καριέρας, μια ανανέωση ρετουσάρει τη σχεδίαση και την πλούσια γκάμα των κινητήρων αυτού του CUPRA.
Σχεδίαση
Το εμπρός μέρος είναι πλήρως επανασχεδιασμένο και θυμίζει εν μέρει το Cupra Tavascan. Συνολικά, ξεχωρίζει η νέα μάσκα, με το μεγάλο πλέγμα, τους προβολείς LED matrix με τα τριγωνικά φωτεινά στοιχεία και το χάλκινο λογότυπο, μετακινημένο στην άκρη του καπό. Στο πίσω μέρος, η φωτεινή υπογραφή καταλαμβάνει το μοτίβο των τριών τριγώνων και ενσωματώνει το φωτιζόμενο έμβλημα της μάρκας. Ο προφυλακτήρας έχει επίσης επανεξεταστεί, ο οποίος στις εκδόσεις Phev έχει χάλκινο φινίρισμα.
Εσωτερικό
Στην καμπίνα επιβατών, η ενημέρωση κυμαίνεται από την ανανέωση της “χρωματικής επένδυσης” (φινιρίσματα, συνδυασμοί χρωμάτων και επιφάνειας) έως μικρές ουσιαστικές αλλαγές. Η κύρια αφορά το infotainment, με τη μεγαλύτερη οθόνη (σχεδόν 13” διαγώνιο) και τα γραφικά να γίνονται πιο «φιλικά προς το χρήστη». Η μπάρα ελέγχου κλιματισμού (αφής) φωτίζεται τώρα. Μερικώς αναδιαμορφωμένη είναι και η κονσόλα του επιλογέα ταχυτήτων, ενώ το ηχοσύστημα παρέχεται πλέον από την Senhheiser. Τέλος, η ποσότητα του ανακυκλωμένου υλικού αυξάνεται στην ταπετσαρία, ειδικά με την παρουσία των σπορ καθισμάτων CUPBucket.
Κινητήρες
Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει οκτώ διαφορετικές επιλογές, με ισχύ από 150 έως 333 ίππους. Αναλυτικά, στη βάση υπάρχει ο βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων με τους 150 ίππους σε συνδυασμό με το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς. Στη συνέχεια περνάμε στον 2λιτρο TSI των 204 ίππων με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και τετρακίνηση. Οι σπορ εκδόσεις, βασίζονται πάντα στον τετρακύλινδρο κινητήρα των 2.000 κυβικών: η μία με κίνηση στους εμπρός τροχούς, 265 ίππους και με 7-τάχυτο DSG, η άλλη με 333 ίππους , επίσης αυτόματο κιβώτιο αλλά με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Το τελευταίο διαθέτει επίσης τον διαχωριστή ροπής που σας επιτρέπει επίσης να εκμεταλλευτείτε τη λειτουργία Drift Mode στην πίστα. Προαιρετικά για αυτή την έκδοση μόνο διατίθεται και σύστημα πέδησης με εξαπίστονες δαγκάνες σχεδιασμένες από την ιαπωνική Akebono.
Υβριδικό και ντίζελ
Όσον αφορά τα εξηλεκτρισμένα μέρη πρώτα από όλα η ήπια υβριδική έκδοση 48 Volt του κινητήρα βενζίνης 1.5 με τους 150 ίππους που ήδη αναφέρθηκε (μόνο με DSG). Το plug-in, είναι νέας γενιάς, που δημιουργήθηκε γύρω από τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων (όχι πλέον με τον 1,4), διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις των 204 ή 272 ίππων. Το σύνολο διαθέτει τώρα μια καθαρή μπαταρία 19,7 kWh που σας επιτρέπει να διανύσετε 100 χιλιόμετρα μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, επαναφορτίζοντας σε συνεχές ρεύμα με έως και 50 kW ισχύ και, σε εναλλασσόμενο ρεύμα, έως και 11 KW, σε σύγκριση με τα 3,6 του προηγούμενου μοντέλου. Τέλος, ο diesel αντιστέκεται μόνο με μια έκδοση 2 λίτρων απόδοσης 150 ίππων που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο.
Όλες οι ειδήσεις
Υφ. Ναυτιλίας: «Όχι ηλεκτρικά στα πλοία αν είναι φορτισμένα πάνω από 40%»
Σύστημα Auto Start-Stop: Πότε είναι πραγματικά αποτελεσματικό;