Η Alfa Romeo παρουσίασε την συλλεκτική Alfa Romeo 33 Stradale σε μια θερμική και μία ηλεκτρική έκδοση, με έως 760 ίππους.
Το νέο supercar της Alfa Romeo, η 33 Stradale, έχει εμπνευστεί από τις θρυλικές Alfa Romeo Tipo 33 και την αντίστοιχη έκδοση δρόμου την 33 Stradale της ίδιας εποχής. Σχεδιασμένο για να προσφέρει στους οδηγούς επιδόσεις αγωνιστικών αυτοκινήτων στο δρόμο, το νέο Alfa Romeo 33 Stradale διατίθεται είτε με twin- turbo V6 είτε με ηλεκτροκινητήρα.
Αμφότεροι οι κινητήρες θα προσφέρουν πολύ δυνατές επιδόσεις, με τελική ταχύτητα 333 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της Alfa Romeo. Οι λεπτομέρειες για το ηλεκτρικό μοντέλο παραμένουν ελάχιστες, όμως γνωρίζουμε πως θα αποδίδει 760 ίππους και θα έχει αυτονομία 450 χιλιομέτρων, σύμφωνα με το νέο πρότυπο μέτρησης WLTP.
Ο V6 twin-turbo θα αποδίδει 629 ίππους, όπως ακριβώς και η Maserati MC20 με την οποία η Alfa Romeo μοιράζεται πολλά μέρη, συμπεριλαμβανομένων και των στοιχείων του πλαισίου. Η ισχύς θα διοχετεύεται στους τροχούς μέσω ενός κιβωτίου οκτώ σχέσεων διπλού συμπλέκτη και ενός ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Ανεξαρτήτως του κινητήρα, θα διαθέτει ενεργή ανάρτηση διπλού βραχίονα που θα μπορεί να σηκώσει το μπροστινό άκρο για να ξεπεράσει τυχόν σαμαράκια. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η 33 Stradale αναπτύχθηκε στο Balocco Proving Grounds της Alfa Romeo στην Ιταλία, με τη βοήθεια του οδηγού της F1 Valtteri Bottas.
Η ανάρτηση συνδέεται με ένα πλαίσιο H και το σασί από ανθρακονήματα, που υπόσχεται να προσφέρει ελαφρότητα και ακαμψία. Εξωτερικά, η οροφή από ανθρακονήματα και αλουμίνιο βοηθούν στη στήριξη των κλασικών πορτών σε σχήμα πεταλούδας. Για να διατηρηθεί το βάρος όσο το δυνατόν χαμηλότερο, τα πλαίσια των παραθύρων είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα και τα πάνελ του αμαξώματος από πολυανθρακικό.
Τα δύο προγράμματα οδήγησης εξασφαλίζουν ότι η 33 Stradale μπορεί όντως να οδηγηθεί κάτω από όλες τις περιστάσεις. Το πρώτο, που ονομάζεται Strada (στα ιταλικά «δρόμος»), κάνει το αυτοκίνητο όσο το δυνατόν πιο άνετο και ομαλό και διατηρεί την εξάτμιση αθόρυβη, εκτός αν το στροφάρετε πάνω από τις 5.000 σ.α.λ. Στο δεύτερο που ονομάζεται Pista, οι βαλβίδες εξαγωγής ανοίγουν πλήρως, για να παρέχουν στον οδηγό τον ανόθευτο ήχο του κινητήρα, τα πεντάλ γίνονται επίσης πιο ευαίσθητα και οι αναρτήσεις σταθεροποιούνται ώστε να δίνουν προτεραιότητα στον ακριβή χειρισμό έναντι της άνεσης. Όσον αφορά το brake by wire σύστημα πέδησης της Brembo, που εφοδιάζει όλα τα 33 Stradale, μπορεί να το κάνει το αυτοκίνητο να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 33 μέτρα.
Σε αντίθεση με τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα, η Alfa Romeo αποφάσισε να μην τοποθετήσει το κουμπί Quadrifoglio, ούτε και κανένα άλλο κουμπί στο τιμόνι. Σχεδιασμένο για να μην κάνει τίποτα άλλο πέρα από το να κατευθύνει το αυτοκίνητο, το τιμόνι είναι απλό και καθαρό, απαλλαγμένο από κάθε άλλο στοιχείο. Όποιος αναζητεί το κουμπί του launch control θα χρειαστεί να το αναζητήσει στην κεντρική κονσόλα.
Προκειμένου να βρεθεί χώρος για να φιλοξενηθούν οι απαραίτητοι διακόπτες η μιλανέζικη φίρμα εμπνεύστηκε από την αεροναυπηγική βιομηχανία και έτσι τοποθέτησε τα κουμπιά στην επενδυμένη με Alcántara οροφή. Μάλιστα κατά τις δηλώσεις της το ταμπλό και το κεντρικό τούνελ είναι επίσης εμπνευσμένα από τα αεροπλάνα και έχει χρησιμοποιηθεί αλουμίνιο, ανθρακονήματα και δέρμα σε όλη την καμπίνα για να δώσει στο 33 Stradale μια –σκόπιμα- επιθετική, αλλά και πολυτελή αίσθηση. Εξωτερικά, η ρετρό εμφάνιση έχει διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να βοηθάει το όχημα να επιτύχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,375.
Περιορισμένο σε μόλις 33 παραδείγματα, όλα εκ των οποίων έχουν ήδη βρει τον αγοραστή τους, το 33 Stradale διατέθηκε σε δύο εκδόσεις, την Tributo και την Alfa Corse. Η διαθεσιμότητα του μοντέλου έχει επεκταθεί και έκτος της Ευρώπης, καθώς ορισμένα παραδείγματα έχουν ήδη πουληθεί τόσο στην Βόρεια Αμερική, όσο και σε άλλες περιοχές. Η παραγωγή έχει ανατεθεί στην Carrozzeria Touring Superleggera.
Η Alfa Romeo είναι κάθετη στο να ανακοινώσει την τιμή της 33 με τα μέσα ενημέρωσης, όμως όλες οι εκτιμήσεις, δείχνουν πως κάθε αντίτυπο που θα βγαίνει από το εργοστάσιο θα κοστίζει τουλάχιστον 3 εκατομμύρια ευρώ.