Η Audi παρουσίασε το Q6 e-tron, το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας που βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα PPE που χρησιμοποιεί η Porsche Macan.
Το στυλ του ηλεκτρικού Audi Q6 e-tron είναι το αποτέλεσμα της εξέλιξης της στυλιστικής γλώσσας της Audi: Το μπροστινό Single Frame είναι εντελώς κλειστό και προσφέρει τα αποκλειστικά φινιρίσματα Selenite Silver ή Gloss Black, ενώ τα εμπρός συγκροτήματα φώτων χωρίζονται για να τοποθετήσουν τα φώτα ημέρας στο ψηλότερο μέρος. Τα στρογγυλεμένα φτερά και η πίσω όψη Oled αποτελούν αναφορά στα σημερινά μοντέλα, ενώ η οροφή που κατεβαίνει προς την ουρά δίνει δυναμισμό στο σύνολο χωρίς να θυσιάζει τον εσωτερικό χώρο. Ένα στοιχείο πρωτοτυπίας δίνει το Active Digital Light, το οποίο σας επιτρέπει να προσαρμόσετε τη σχεδίαση των εμπρός και πίσω φώτων απευθείας από το infotainment του αυτοκινήτου με οκτώ διαφορετικούς συνδυασμούς γραφικών.
Διαστάσεις
Το Audi Q6 έχει μήκος 4,77 μέτρα, πλάτος 1,99 μέτρα, ύψος 1,65 μέτρα και μεταξόνιο 2,89 μέτρα: είναι επομένως ελαφρώς μεγαλύτερο από το θερμικό Q5. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα μεταξύ 526 και 1.529 λίτρων, στα οποία προστίθενται τα 64 λίτρα του μπροστινού «frunk».
Εσωτερικό
Οι εσωτερικοί χώροι του Q6 e-tron, όπως και το υπόλοιπο έργο, γεννήθηκαν από ένα λευκό φύλλο χαρτιού και φέρνουν νέες λύσεις: Το ταμπλό ονομάζεται Digital Stage και αποτελείται από ένα μόνο κυρτό στοιχείο Oled που περιέχει το Virtual Cockpit 12″ και το infotainment Panoramic Display 14,5″ MMI που λειτουργούν στο νέο λειτουργικό σύστημα που βασίζεται στο Android Automotive. Επιπλέον, για τον συνοδηγό, διατίθεται ειδική οθόνη 10,9″ με λειτουργία απορρήτου, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Στις επιλογές περιλαμβάνεται επίσης η head-up display με επαυξημένη πραγματικότητα.
Infotainment
Το σύστημα infotainment ενσωματώνει το νέο Audi Assistant που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη, το οποίο για πρώτη φορά έχει επίσης τη μορφή avatar που προβάλλεται στην κεντρική οθόνη: το σύστημα μπορεί να κατανοήσει περισσότερες από 800 φωνητικές εντολές και είναι συνδεδεμένο σε ένα κατάστημα που φιλοξενεί εφαρμογές τρίτων (οι οποίες μπορούν επίσης να εγκατασταθούν αργότερα) και επιλογές που μπορούν να ενεργοποιηθούν ανά πάσα στιγμή από τον χρήστη. Τέλος, για τους λάτρεις της μουσικής διατίθεται το σύστημα Bang&Olufsen με 20 ηχεία 830 Watt.
Πλατφόρμα
Η υιοθέτηση της νέας πλατφόρμας PPE, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Porsche, αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό τεχνολογικό άλμα σε σύγκριση με τα τρέχοντα μοντέλα e-tron, επειδή φέρνει νέας γενιάς κινητήρες, μπαταρίες και αρχιτεκτονική 800 Volt. Οι αναρτήσεις είναι καινούριες και για την Audi: η γεωμετρία και το μπροστινό υποπλαίσιο, η ρύθμιση των αμορτισέρ και η υπεροχή της μάζας πίσω, όπου τοποθετούνται φαρδύτερα ελαστικά, έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν πιο ελκυστική οδήγηση.
Ηλεκτροκινητήρας
Το φύλλο τεχνικών χαρακτηριστικών του Audi Q6 δεν συμπίπτει ακριβώς με αυτό της Porsche Macan. Βρίσκουμε την ίδια μπαταρία λιθίου με 12 μονάδες και μεικτή χωρητικότητα 100 kWh, αλλά η ισχύς των δύο παραλλαγών με δύο ηλεκτροκινητήρες είναι διαφορετικές: το Audi Q6 e-tron αποδίδει 388 ιππους και επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα, σταματώντας σε μέγιστη τελική ταχύτητα των 210 χλμ./ώρα, ενώ το σπορ SQ6 αξιώνει 517 ίππους, 4,3 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα και 230 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας αντίστοιχα. Προς το παρόν, η εταιρεία μιλά γενικά για αυτονομία «έως 625 χιλιόμετρα» ως πρόβλεψη και παρέχει τιμές κατανάλωσης: 17-19,4 kWh/100 χλμ. για το Audi Q6 e-tron και 17,5-18,4 kWh/100 χλμ. για το Audi SQ6 e-tron. Σε μεταγενέστερο στάδιο, θα παρουσιαστούν δύο ακόμη εκδόσεις με έναν κινητήρα πίσω: η μία θα είναι σχεδιασμένη για μέγιστη απόδοση, ενώ η άλλη θα είναι το βασικό επίπεδο της γκάμας.
Φόρτιση
Η πλατφόρμα 800 Volt προσφέρει επίσης πλεονεκτήματα όσον αφορά τους χρόνους φόρτισης. Το Audi Q6 μπορεί να συνδεθεί σε σταθμούς ταχείας φόρτισης 270 kW για να ανακτήσει έως και 255 χιλιόμετρα αυτονομίας σε 10 λεπτά και να φτάσει από το 10% στο 80% σε 21 λεπτά. Χάρη στο ενσωματωμένο λογισμικό είναι δυνατή η χρήση συστημάτων 400 Volt: σε αυτήν την περίπτωση, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με δύο συστήματα παράλληλα στα 136 kW το καθένα. Τέλος, είναι πάντα δυνατή η χρήση wallbox 11 kW για φόρτιση στο σπίτι.
Adas
Το Audi Q6 e-tron κάνει το ντεμπούτο του με μια πλήρη σουίτα συστημάτων ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 και κάνει το ντεμπούτο του ένα περαιτέρω προηγμένο πακέτο, που ονομάζεται Adaptive Driving Assistant Plus: το τελευταίο συνδυάζει όλα τα δεδομένα από τους ενσωματωμένους αισθητήρες για έλεγχο ταχύτητας, τροχιάς και απόστασης με τις πληροφορίες που λαμβάνονται, τόσο από χάρτες υψηλής ανάλυσης όσο και από το σύστημα Car-to-X, που βασίζεται σε άλλα οχήματα στο δρόμο.
Τα Audi Q6 e– tron quattro και SQ6 e-tron θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία από το Μάρτιο και οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι του 2024.
Όλες οι ειδήσεις
Σκληρή ανακοίνωση ΣΕΑΑ για το Κινούμαι Ηλεκτρικά – Δεν προχωρούν οι επιδοτήσεις
Skoda Epiq: Το νέο μικρό ηλεκτρικό τσέχικο SUV με τιμή 25.000€
Η νέα Porsche Taycan Turbo GT «σαρώνει» σε Laguna Seca και Nürburgring