ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Παρουσίαση VOLVO EX90: Το Volvo των υψηλών προσδοκιών

parousiasi-volvo-ex90-to-volvo-ton-ypsilon-prosdokion-753195

Βρεθήκαμε στην επί ελληνικού εδάφους παρουσίαση του EX90, του αυτοκινήτου μέσω του οποίου εκφράζεται η νέα εποχή της εταιρείας

Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Το να χρησιμοποιούνται υπερβολικές και υπερφίαλες εκφράσεις στις παρουσιάσεις αυτοκινήτων είναι κάτι το σύνηθες, καμία κατασκευάστρια δεν θα επιλέξει την μετριοπάθεια για να μας συστήσει ένα νέο της μοντέλο άλλωστε.

Ο χαρακτηρισμός «το ασφαλέστερο αυτοκίνητο του κόσμου», μετρά διαφορετικά όμως, όταν εκφράζεται από την Volvo. Για μια εταιρεία η οποία έχει συνδέσει το όνομα της όσο καμία άλλη με την ασφάλεια, το ρίσκο είναι μεγάλο, στην περίπτωση που αυτό αποτελεί απλά ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα.  Σαφώς λοιπόν, η Volvo θα πρέπει να είναι απόλυτα σίγουρη, καθότι ο ισχυρισμός της αυτός, θα εξετασθεί στο μικροσκόπιο από τους δημοσιογράφους και τους ανταγωνιστές της.

Το τι κάνει το EX90 άξιο αυτού του τίτλου, είναι θέμα πολυπαραγοντικό και δεν έχει νόημα, ειδικά εν όψει της πλήρους δοκιμής που θα ακολουθήσει σύντομα, αφού το έχουμε ήδη στην κατοχή μας, να αναφερθούμε διεξοδικά και αναλυτικά στα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που φέρει το μοντέλο.

Θα αρκεστούμε μόνο να πούμε ότι είναι εξοπλισμένο με… τα πάντα, την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα ADAS, ενώ ενσωματώνει και κάποιες νέες εφαρμογές. Ακόμα και αυτό είναι όμως αναμενόμενο  για ένα αυτοκίνητο που θεωρείται (και είναι) «ναυαρχίδα» στη γκάμα, οπότε υπάρχει κάποιος ουσιαστικός λόγος που οι άνθρωποι της εταιρείας το θεωρούν ως «το σημαντικότερα μοντέλο της Volvo στη νεότερη ιστορίας της»;

Σε αυτό θα συμφωνήσουμε μαζί τους, καθότι η τεχνολογία που φέρει το EX90 και κυρίως, το πώς αυτή εφαρμόζεται και χρησιμοποιείται, δικαιολογεί τον ισχυρισμό τους. Το EX90 είναι το πρώτο SDV μοντέλο της Volvo και ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα παραγωγής αυτού του τύπου.

Ως SDV (Software Defined Vehicle) χαρακτηρίζεται ένα όχημα του οποίου το software (λειτουργικό / λογισμικό)  ορίζει σε μεγαλύτερο βαθμό τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του, σε σχέση με το hardware (δομικά και μηχανικά στοιχεία) που αυτό φέρει. Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τα SDV, μπορείτε να ανατρέξετε στο σχετικό, αναλυτικό θέμα μας, το οποίο θα βρείτε ΕΔΩ.

Ως SDV όχημα λοιπόν, το EX90 μπορεί να βελτιώνεται συνεχώς, με ενημερώσεις οι οποίες και θα εγκαθίστανται ασύρματα σε αυτό. Νέα πρωτόκολλα λειτουργίας στα ADAS, καλύτερη διαχείριση ενέργειας, αλλαγές στους αλγόριθμους των λειτουργικών συστημάτων που δρουν σε πραγματικό χρόνο, είναι μερικοί μόνο από τους τομείς στους οποίους το EX90, θα είναι δυνατό να αναβαθμιστεί.

Βασική προϋπόθεση για όλα αυτά όμως, είναι να υπάρχουν δεδομένα και στο EX90 υπάρχουν… πολλά.  Δεκάδες αισθητήρες και εποπτικά μέσα καταγράφουν σε πραγματικό χρόνο την λειτουργική και κινητική κατάσταση του αυτοκινήτου, συλλέγοντας έναν πραγματικά πολύ μεγάλο αριθμό πληροφοριών.

Οι πληροφορίες από μόνες τους δεν λένε τίποτα όμως, αν δεν υπάρχουν ισχυρές μονάδες να τις επεξεργαστούν και να τις αναλύσουν και το EX90 φέρει δύο από αυτές, της γνωστής Nvidia παρακαλώ. Αυτό το επεξεργαστικό κέντρο του αυτοκινήτου είναι ικανό για 500 (250+250 TOPS) τρισεκατομμύρια διεργασίες ανά δευτερόλεπτο λοιπόν!

Πέρα από αυτή την πραγματικά μεγάλη επεξεργαστική ισχύ, το EX90 επιστρατεύει και την τεχνητή νοημοσύνη ως βασικό στοιχείο της λειτουργίας του, με σκοπό την προσαρμογή στις οδηγικές συνήθειες του ιδιοκτήτη αλλά και στις συνθήκες που αποτελούν στο πεδίο που κινείται ποιο συχνά. Εν ολίγοις, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που «μαθαίνει» και βελτιώνεται σε μήκος χρόνου.

Όλα τα ανωτέρω λοιπόν, δικαιολογούν απόλυτα τις προσδοκίες που έχουν για το EX90 οι άνθρωποι της Volvo, καθώς και το πόσο σημαντικό το θεωρούν καθότι για αυτούς, δεν αποτελεί έναν συνδετικό κρίκο του σήμερα με το αύριο: είναι το αύριο, σήμερα.

Περισσότερα για το Volvo EX90 σύντομα, στην πλήρη δοκιμή μας.

Εκδόσεις / Τιμές

Τwin Motor AWD 

Ισχύς 408 ίπποι

Μπαταρία 111 kWh

Tιμή: 112.654 €

Τwin Motor Performance ΑWD

Ισχύς 517 ίπποι

Μπαταρία 111 kWh

Tιμή: 117.986 €

Όλες οι ειδήσεις

Μια Formula 1 στο Σύνταγμα και στην OPAP Arena!

Πότε «χαλάει» η βενζίνη στο ντεπόζιτο του αυτοκινήτου μας;

To ανανεωμένο Toyota Urban Cruiser

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο