ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Παρουσίαση: Toyota Urban SUV – Suzuki EVΧ: Η ισχύς εν τη ενώσει

parousiasi-toyota-urban-suv-suzuki-evch-i-ischys-en-ti-enosei-706523

Ο ιαπωνικός κολοσσός ετοιμάζεται να λανσάρει ένα μικρό ηλεκτρικό SUV στην Ευρώπη. Όμως τι κρύβεται από πίσω; Ένα «απόρρητο» πρόγραμμα σε συνεργασία με τη Suzuki, στο οποίο εμπλέκεται και η Ινδία.

του Fabio Sciarra, Απόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis

Δεκέμβριος 2023 κι εμείς βρισκόμαστε στο Kenshiki forum, την ετήσια εκδήλωση της Toyota στις Βρυξέλλες, στην οποία ο ιαπωνικός κολοσσός ξεδιπλώνει το όραμά του για το μέλλον. Ανάμεσα στα αυτοκίνητα που πρωταγωνιστούν υπάρχουν όπως πάντα και διάφορα concept. Ένα από αυτά, ωστόσο, κάτι μας θυμίζει. Πρόκειται για ένα συμπαγές ηλεκτρικό SUV – αλλά πού το έχουμε ξαναδεί; Μετά από ένα εσωτερικό brainstorming, εύρηκα! Και βέβαια σε έχουμε ξαναδεί, αγαπητό μας «τογιοτάκι», και μάλιστα δύο φορές. Η πρώτη ήταν τον Γενάρη του ’23 στο Νέο Δελχί. Η δεύτερη, τον Οκτώβριο, στο σαλόνι του Τόκιο. Αν εξαιρέσουμε κάποιες λεπτομέρειες στο αμάξωμα και το διαφορετικό διαβατήριο, το μικρό Toyota δεν είναι παρά ένα Suzuki eVX με σήματα Toyota.

Toyota

Μόνο το όνομα λείπει

Αξίζει τον κόπο να ξετυλίξουμε τον μίτο της μικρής αυτής ιστορίας και να σας εξηγήσουμε για τι ακριβώς μιλάμε. Η Toyota είναι έτοιμη να παρουσιάσει ένα μικρό SUV μηδενικών ρύπων, μόνο για τις ευρωπαϊκές αγορές. Ένα αντί-Avenger. Θα είναι το δεύτερο ηλεκτρικό Toyota στην ιστορία μετά το bZ4X και το πρώτο από πέντε συνολικά μοντέλα που θα δούμε μέχρι το 2026. Θα κάνει το ντεμπούτο του το καλοκαίρι και αναμένεται στις αντιπροσωπείες στα τέλη του χρόνου ή στις αρχές του 2025.

Το πρόγραμμα είναι σχεδόν ολοκληρωμένο, οπότε τα βασικά χαρακτηριστικά του είναι γνωστά. Η γκάμα θα περιλαμβάνει δύο μεγέθη μπαταρίας και δύο εκδόσεις, μία προσθιοκίνητη και μία τετρακίνητη. Γνωστές είναι και οι εξωτερικές διαστάσεις, οι οποίες δεν θα διαφέρουν από εκείνες του πρωτοτύπου, δηλαδή μήκος 4,30 μέτρα, πλάτος 1,82 και ύψος 1,62 με μεταξόνιο 2,70 μέτρα. Τις ίδιες διαστάσεις έχει και το Suzuki. Πρακτικά, μόνο το όνομα δεν γνωρίζουμε, όμως ήδη ψιθυρίζεται ότι θα επιλεγεί το ρέμπους bZ2X. Αυτονόητο και πολύ πιθανό.

Το αδελφάκι από την Ινδία

Ωραία, αφού έχουμε ξεκαθαρίσει την ταυτότητα του μικρού SUV, ας μεταφερθούμε νοερά στην Ινδία για να δούμε το alter ego του, που φέρει σήματα της Suzuki, ώστε να αντιληφθούμε το εγχείρημα σε όλο το εύρος του. Το eVX είχε κάνει την πρώτη του εμφάνιση στην πρωτεύουσα της Ινδίας. Λογικό, από τη στιγμή που την παραγωγή του έχει αναλάβει η Maruti Suzuki – η πανίσχυρη θυγατρική της εταιρείας από το Χαμαμάτσου, με έδρα την Πολιτεία Γκουτζάρατ. Από την ινδική γραμμή παραγωγής, λοιπόν, θα προκύψει, τόσο το Suzuki eVX όσο και το αντίστοιχο Toyota. Σύμφωνα με τον τοπικό Τύπο, η παραγωγή αναμένεται να φτάσει στις 125.000 αυτοκίνητα το χρόνο, από τις οποίες 40.000 θα απευθύνονται στην Ευρώπη.

Το ότι ένας μεγάλος κατασκευαστής αναθέτει σε θυγατρική του, με έδρα μία αναπτυσσόμενη χώρα, την κατασκευή ενός ηλεκτρικού μοντέλου δεν είναι κάτι καινούργιο. Πολύ πρόσφατα το ίδιο έκανε η Stellantis, η οποία δανείστηκε την πλατφόρμα Smart Car από το Citroën C3για την ινδική και λατινοαμερικανική αγορά, προκειμένου να φτιάξει ένα μικρό αυτοκίνητο που θα απευθύνεται αποκλειστικά σχεδόν στην ευρωπαϊκή αγορά, όπως το νέο Fiat Panda.

Συρρικνωμένο Σασί

Η περίπτωση της Toyota είναι ωστόσο διαφορετική. Εδώ και δεκαετίες οι Ιάπωνες είχαν αποκεντρώσει την παραγωγή τους, προκειμένου να εξυπηρετήσουν διαφορετικές γεωγραφικές ζώνες. Ωστόσο, ποτέ δεν είχαν υποπέσει σε κάποιον συμβιβασμό, όσον αφορά την αρχιτεκτονική ενός αυτοκινήτου τους. Το νέο μικρό SUV μπορεί να βασίζεται σε μία δανεισμένη πλατφόρμα, όμως, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, όχι όποια κι όποια. Με την εσωτερική ονομασία 27PL, παραπέμπει εμμέσως πλην σαφώς στην e-TNGA, την αρχιτεκτονική του bZ4X και άλλων, μεγαλύτερων ηλεκτρικών που θα ακολουθήσουν. Η οποία πλατφόρμα, προσέξτε, έχει εσωτερικό κωδικό 40PL. Με άλλα λόγια, το νέο ηλεκτρικό Toyota και το Suzuki eVX θα βασίζονται σε μία συρρικνωμένη έκδοση της πλατφόρμας e-TNGA. Toyota και Suzuki θα φέρουν από κοινού εις πέρας ένα εγχείρημα που ξεκίνησε χρόνια πριν. Η e-TNGA είναι καρπός μίας ιαπωνικής κοινοπραξίας με την ονομασία EV CA Spirit Co., την οποία έφτιαξε η Toyota με τις Mazda και Denso το 2017. Τον επόμενο χρόνο εισχώρησαν και οι Hino, Suzuki και Daihatsu, με τις δύο τελευταίες να αναλαμβάνουν την ευθύνη ανάπτυξης της έκδοσης που θα υποστήριζε μοντέλα της μικρής κατηγορίας.

Οπότε, με τα δύο ηλεκτρικά SUV έρχεται να κλείσει ένας μεγάλος κύκλος. Όταν οι πληροφορίες που έχουμε συγκεντρώσει επαληθευθούν, θα έχουμε και περισσότερα τεχνικά στοιχεία για το μικρό ηλεκτρικό SUV της Toyota. Για την ώρα, διαθέτουμε όσα έχει ανακοινώσει η Suzuki για το eVX. Μπαταρία χωρητικότητας 60 kWh, η οποία, σύμφωνα με τον Ιάπωνα κατασκευαστή, εξασφαλίζει αυτονομία 550 χιλιομέτρων στον ινδικό κύκλο πιστοποίησης. Αυτή μεταφράζεται σε 400 χλμ. περίπου στο δικό μας WLTP. Το λογικό είναι την ίδια μπαταρία να χρησιμοποιήσει και η Toyota, προσθέτοντας στην γκάμα και μία μικρότερη για τη βασική έκδοση του μοντέλου της.

Και μετά ακολουθούν τα μεγάλα

Το μικρό ιαπωνικό SUV είναι το πρώτο συνθετικό ενός μεγαλύτερου παζλ για την Toyota. Θα ακολουθήσει ένα μεγάλο crossover coupé με μήκος 4,90 μέτρα σε συνεργασία με την κινεζική BYD, η οποία θα προμηθεύει μεταξύ άλλων και τα πακέτα μπαταριών του B-SUV. Το αυτοκίνητο θα κατασκευάζεται στην Κίνα και αναμένεται στην Ευρώπη το 2025. Στους επόμενους δώδεκα μήνες αναμένουμε ένα τρίτο μοντέλο, ένα coupé SUV με συμπαγείς διαστάσεις, δηλαδή στα 4,50 μέτρα μήκος. Είναι δύσκολο να πούμε τώρα με ακρίβεια ποια θα είναι τα επόμενα ηλεκτρικά της Toyota για την Ευρώπη, όμως κάποιες ενδείξεις τις έχουμε ήδη. «Για λίγο ακόμη, το μοντέλο παραγωγής του Urban SUV θα είναι το μικρότερο BEV της γκάμας», δήλωσε πρόσφατα ο πρόεδρος της Toyota Ευρώπης, Yoshihiro Nakata. Με άλλα λόγια, για την ώρα οι Ιάπωνες παρακολουθούν τη μάχη των ανταγωνιστών προς τα ηλεκτρικά με τιμές κάτω των 30.000 ευρώ. Η οποία μπορεί να αποδειχθεί ύπουλη.

Τα δίδυμα

Η έκδοση παραγωγής του Urban SUV Concept, το οποίο απεικονίζουμε εδώ, θα είναι ουσιαστικά το δίδυμο μοντέλο του Suzuki eVX. Θυμίζουμε ότι παρουσιάστηκε τους τελευταίους μήνες ενόψει του ντεμπούτου του στην ευρωπαϊκή αγορά. Και τα δύο αυτοκίνητα θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Maruti Suzuki στην Ινδία, στην πολιτεία Γκουτζάρατ. Τα δύο αυτοκίνητα ελάχιστα θα διαφέρουν εξωτερικά. Το Toyota Urban SUV παραγωγής, σύμφωνα με πληροφορίες πιθανά θα ονομαστεί bZ2X. Προβάλλει μία ιδιαίτερη σχεδιαστική γλώσσα, με φουσκωμένα φτερά, που παραπέμπουν σε σκληροπυρηνικό 4×4 εκτός δρόμου. Ενώ από μπροστά θα διαφέρει από το αντίστοιχο Suzuki, στη μάσκα και στους προβολείς, από πίσω τα δύο αυτοκίνητα θα είναι παραπλήσια.

Στρατηγική – Γιατί όχι στην Ευρώπη;

Παρά τις χρόνιες ενστάσεις της, η Toyota τελικά ενέδωσε στα ηλεκτρικά. Όχι όμως χωρίς σχέδιο. Οι Ιάπωνες είναι για την ώρα προσεκτικοί στις κινήσεις τους. Από τη μία, ο ιαπωνικός όμιλος δεν πρόκειται να παρουσιάσει ένα ηλεκτρικό citycar -μία έκδοση παραγωγής του Urban SUV δηλαδή με τιμή πάνω από 30.000 ευρώ- τουλάχιστον μέχρι το 2026, Από την άλλη, δεν προβλέπεται να στήσει γραμμή παραγωγής ηλεκτρικών στην Ευρώπη. Ο λόγος; Η ζήτηση δεν έχει φτάσει ακόμη στην κρίσιμη μάζα που θα δικαιολογούσε την κατασκευή εργοστασίων σε άλλες γεωγραφικές περιοχές. Σχετικά με αυτό είναι ξεκάθαρος ο επικεφαλής της Toyota Ευρώπης, Yoshihito Nakata (στη φωτογραφία). Έθεσε όμως τον πήχυ στις 250.000 μονάδες ετησίως, μαζί με τη Lexus, για μία τέτοια πρωτοβουλία. Με άλλα λόγια, γραμμή παραγωγής δεν φτιάχνεται με τοπικό μερίδιο κάτω από 20%.

Toyota

Τα στοιχεία – κλειδιά του προγράμματος

FWD, AWD και δύο μπαταρίες

Η γκάμα του Urban SUV παραγωγής θα περιλαμβάνει προσθιοκίνητη και τετρακίνητη έκδοση και δύο μπαταρίες, με τη μεγαλύτερη χωρητικότητας 60 kWh.

Παραπλήσιο design με το Suzuki, στο πλάι και πίσω

Το μοντέλο μηδενικών ρύπων του ομίλου από τη Ναγκόγια θα έχει κατεξοχήν ταυτότητα SUV, καθώς θα διατηρήσει τις στιβαρές γραμμές του πρωτοτύπου. Μόνο στο μπροστινό τμήμα θα διαφέρει από το αντίστοιχο Suzuki.

Δοκιμασμένη πλατφόρμα αν και υπό κλίμακα

Ταυτόχρονα με το Suzuki, το νέο μικρό SUV της Toyota θα εγκαινιάσει τη νέα πλατφόρμα για ηλεκτρικά πόλης. Πρόκειται ουσιαστικά για μία «κομμένη» έκδοση της e-TNGA στην οποία βασίστηκε το bZ4X.

Με τη συμβολή της BYD

Τα πακέτα συσσωρευτών θα κατασκευάζονται από την κοινοπραξία Toshiba, Denso και Suzuki στο Γκουτζάρατ της Ινδίας. Οι κυψέλες θα προέρχονται από την BYD, δηλαδή θα είναι οι ίδιες με εκείνες που χρησιμοποιούνται από τον κινεζικό κολοσσό στη γνωστή μπαταρία Blade.

Όλες οι ειδήσεις

Άγιο είχε: Να πως γίνεται μία Toyota Corolla άμα «σκάσει» πάνω της ρόδα από Boeing

Οδηγούμε το BYD ATTO 3 λίγο πριν παρουσιαστεί επίσημα από τη Σφακιανάκης

Μπορεί να γίνει η Rivian το «αντίπαλον δέος» της Tesla;

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο