Το Škoda Epiq, που αναμένεται να κυκλοφορήσει επισήμως το 2025, αποτελεί το νέο αμιγώς ηλεκτρικό B-SUV του Τσέχου κατασκευαστή. Βασικά του χαρακτηριστικά, οι συμπαγείς διαστάσεις και οι άφθονοι χώροι στο εσωτερικό, ενώ η τιμή του θα ξεκινά από τις 25.000 ευρώ.
Του Mirco Magni
Δεν υπάρχει λόγος να το αγνοούμε. Για να πάει καλά ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων στην απαιτητική αυτή αγορά, πρέπει να διαθέτει προϊόντα και μοντέλα που θέλουν οι πελάτες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η κατηγορία των premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που λόγω των υψηλών τιμών κτήσης δεν έχει την αναμενόμενη αποδοχή στο κοινό. Εξαιτίας αυτού, ο όμιλος Volkswagen σχεδιάζει να λανσάρει μια σειρά από μικρά ηλεκτρικά SUV που θα προσφέρουν αυτό που απαιτεί η αγορά.
Δηλαδή συμπαγείς διαστάσεις, άφθονους χώρους και προσιτές τιμές. Παράλληλα, με την γκάμα των τιμών να ξεκινούν περίπου από τις 25.000 ευρώ, είναι πολύ πιθανό να αποτελέσουν τα σημεία αναφοράς της κατηγορίας των ηλεκτρικών B-SUV. Τον πρώτο λόγο στον όμιλο έχει η Škoda, με τον Τσέχο κατασκευαστή να παρουσιάζει το πρωτότυπο Epiq, που θα είναι έτοιμο να βγει στην παραγωγή το 2025. Το συγκεκριμένο προσθιοκίνητο, sub-compact SUV, σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία, θα έχει μικρές διαστάσεις, θα βασίζεται στην πλατφόρμα MEB και θα διαθέτει περισσότερα από 400 χλμ. αυτονομίας.
Μίνιμαλ αισθητική
Η μινιμαλιστική αισθητική του Epiq ακολουθεί πιστά τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Modern Solid» της φίρμας. Θυμίζουμε ότι πρωτοεμφανίστηκε το 2022 στο πρωτότυπο Vision 7S και δημιουργήθηκε για να αποτελέσει μανιφέστο της νέας στιλιστικής κατεύθυνσης της Škoda. Οι κοινές λεπτομέρειες ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα επικεντρώνονται αφενός στο μοτίβο των προφυλακτήρων. Αφετέρου, στην απουσία του λογότυπου του κατασκευαστή, το οποίο αντικαθίσταται από γράμματα με το όνομα της τσεχικής εταιρίας, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό. Μιλώντας για το τελευταίο, εδώ αντικατοπτρίζεται η μινιμαλιστική προσέγγιση του αμαξώματος. Χωροταξικά είναι σχεδιασμένο για να μεγιστοποιήσει τον διαθέσιμο χώρο για τους πέντε συνολικά επιβάτες, οι οποίοι μπορούν να υπολογίζουν παράλληλα σε έναν αρκετά μεγάλο χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα 490 λίτρων. Κάτι που προσθέτει μια σημαντική αξία για ένα SUV μοντέλο με μήκος που ξεπερνά οριακά τα τέσσερα μέτρα.
Όλα τα παραπάνω συμπληρώνονται με τις κλασικές «Simply Clever» λύσεις, στις οποίες μας έχει συνηθίσει ο Τσέχος κατασκευαστής, σχεδιασμένες για να διευκολύνουν την καθημερινή ζωή του οδηγού – και όχι μόνο. Από την τοποθετημένη στις πόρτες ομπρέλα μέχρι τους γάντζους για τις τσάντες και έναν αποθηκευτικό χώρο κρυμμένο κάτω από το δάπεδο. Μην ξεχνάμε επίσης μια λειτουργία -που χρησιμοποιείται ήδη από άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων-, όπως η αμφίδρομη φόρτιση, η οποία επιτρέπει την τροφοδότηση με ηλεκτρική ενέργεια εξωτερικών συσκευών, όπως για παράδειγμα ενός ψυγείου για πικνίκ. Παράλληλα, μια πρώτη εφαρμογή αυτής της λειτουργίας έχει να κάνει και με την τροφοδοσία ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν εξαντλήσει την ενέργεια του συσσωρευτή τους. Ο χρήστης και κάτοχος του Škoda Epiq έχει στη διάθεσή του ένα ψηφιακό κλειδί, που βρίσκεται ενσωματωμένο στο smartphone. Αυτό θα επιτρέπει -πέρα από το άνοιγμα/κλείσιμο των θυρών- τον έλεγχο από απόσταση διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου, όπως το σύστημα κλιματισμού.
To Epiq, ωστόσο, θα είναι μόνο ένα από τα τέσσερα νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που θα παρουσιάσει η Škoda μέχρι το 2026. Το πρώτο, που αναμένεται μέχρι τα τέλη της φετινής χρονιάς, θα είναι το Elroq, ένα μοντέλο της κατηγορίας C-SUV, που θα προηγηθεί του Epiq. Στη συνέχεια, θα υπάρχει επίσης χώρος για ένα station wagon και ένα μεγάλο 7θέσιο SUV που θα βασίζεται στο Vision 7S. Φυσικά, τα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης θα παραμείνουν στην γκάμα για αρκετά ακόμα χρόνια. Αυτό, στην πραγματικότητα, αντικατοπτρίζει την προσέγγιση της Škoda, η οποία αποτυπώνεται ως εξής. Παράλληλα με τα ηλεκτρικά μοντέλα, θα συνεχίζουν να υφίστανται αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης – τουλάχιστον για όσο καιρό το επιτρέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Όλες οι ειδήσεις
Δοκιμάζουμε το υβριδικό Peugeot 208 με τους 100 ίππους
Ασφάλεια: Τα συστήματα αυτόματης πέδησης δεν βλέπουν μοτοσυκλέτες