Το νέο Renault Symbioz απευθύνεται τόσο σε οικογένειες που επιθυμούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους, όσο και σε εταιρικούς χρήστες.
του Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου, φωτογραφίες Renault, Κ.Π.
Από το 1965, όπου και κυκλοφόρησε το Renault 16, δημιουργώντας ουσιαστικά ένα νέο στυλ αμαξώματος -τα χάτσμπακ- η Renault καλύπτει ασταμάτητα τις ανάγκες των οικογενειών που αναζητούν ένα αυτοκίνητο να ταιριάζει στον τρόπο ζωής τους, ενώ συμβαδίζει με τις ραγδαίες κοινωνικές αλλαγές. Το νέο Renault Symbioz, που όπως μαρτυρά και το όνομά του φέρει ελληνικό DNA, αντικατοπτρίζει την πορεία της μάρκας σε μια δημοφιλέστατη κατηγορία. Τοποθετημένο μεταξύ των Captur και Austral, το Symbioz δίνει στη Renault ισχυρότερη παρουσία στην κατηγορία C, που απέσπασε στην Ευρώπη μερίδιο αγοράς 39% το 2023. Με μήκος μόλις 4,41 μέτρα, πλάτος 1,79 μέτρα, ύψος 1,575 μέτρα και μεταξόνιο 2,638 μέτρα, αυτό το νέο μοντέλο στις πέντε εκδόσεις του (Evolution, Techno, Iconic, Esprit, Alpine) ολοκληρώνει τη γκάμα των κόμπακτ «υβριδικών» E-Tech που περιλαμβάνει ήδη τα Arkana και Austral, ενώ επεκτείνει τη σειρά «ηλεκτρικών» E-Tech με το Mégane και το Scénic E-Tech electric, ως το τελευταίο όχημα στην επίθεση της Renaulution στην κατηγορία.
Σχεδίαση υπεροχής
Το νεοσυσταθέν Renault Symbioz ασπάζεται τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Renault, όπως παρατηρήσαμε και με τα μοντέλα που παρουσιάστηκαν προσφάτως. Βασικά γλυπτικά χαρακτηριστικά αυτής της σχεδίασης δεν είναι άλλα από το ψηλό, οριζόντιο καπό και τις κάθετες γραμμές, ορατές τόσο στο μπροστινό όσο και στο πίσω μέρος του Symbioz, που πλαισιώνουν τις ομαλές, λιτές γραμμές των πλαϊνών πλαισίων. Το πίσω άκρο επίσης σμιλεμένο ακολουθώντας τα παραπάνω δεδομένα.
Οι κωνικοί προβολείς δίνουν στο αυτοκίνητο ένα διαπεραστικό βλέμμα και το κάνουν να φαίνεται πιο φαρδύ, δίνοντάς του μια έντονη οπτική παρουσία, τη στιγμή που μια μαύρη λωρίδα διατρέχει τα φωτιστικά σώματα. Το νέο λογότυπο της Renault είναι πανταχού παρόν σε διάφορες μορφές, είτε ως φωτεινή υπογραφή, είτε ως ένα απλό γραφικό σχέδιο. Χαρακτηριστικά στη μάσκα του ψυγείου, το σχέδιο του λογότυπου φαίνεται να διευρύνεται, δημιουργώντας ένα εκλεπτυσμένο οπτικό αποτέλεσμα. Το μοτίβο είναι βαμμένο σε λευκές αποχρώσεις, αλλά με μια διαφανή επικάλυψη που δημιουργεί ένα 3D εφέ για μια πιο premium εμφάνιση.
Συμπληρώνοντας τη σχεδίασή του, το Renault Symbioz διαθέτει τροχούς 19″ στις κορυφαίες εκδόσεις εξοπλισμού που προσφέρεται. Όλοι οι τροχοί (18” και 19”) είναι νέοι και αποκλειστικής σχεδίασης για αυτό το μοντέλο, όπου οι έντονες γραμμές δημιουργούν ένα δυναμικό γραφικό εφέ, κάνοντάς τους να μοιάζουν σαν να γυρίζουν, ακόμα και όταν το όχημα είναι ακίνητο.
Το Symbioz προσφέρεται σε μια σειρά επτά χρωμάτων, συμπεριλαμβανομένης της νέας απόχρωσης Mercury Blue. Οι υπόλοιποι χρωματισμοί αφορούν τα: Pearl White, Oyster Grey, Starry Black, Gunmetal Grey, Iron Blue και Flame Red,
Γαλλικό (παν)όραμα
Περνώντας στο εσωτερικό δεν μπορείς παρά να μη θαυμάσεις τη μεγάλη φιμέ γυάλινη πανοραμική ηλιοροφή Solarbay, που φέρει την υπογραφή της ηγέτιδας γαλλικής Saint-Gobain σε θέματα υαλοπινάκων, ένα εμβληματικό χαρακτηριστικό της νέας γενιάς «voitures à vivre» της Renault. Το σύστημα «AmpliSky», μεταβάλλει τη σκουρότητα τμηματικά κατά παραγγελία σε τέσσερεις βαθμίδες (πλήρως διαφανές, πλήρως αδιαφανές, διαφανές εμπρός και αδιαφανές πίσω ή αντίστροφα), χρησιμοποιώντας τεχνολογία Polymer Dispersed Liquid Crystal, όπου η μοριακή δομή αντιδρά σε ένα ηλεκτρικό ρεύμα. Μάλιστα ο μοναδικός αυτός σχεδιασμός εξαλείφει την ανάγκη για μηχανικές ή ηλεκτρικές περσίδες και αυξάνει τον χώρο κεφαλής κατά 30 χιλιοστά.
O premium προσανατολισμός του μοντέλου συνεχίζεται , με τις εκλεπτυσμένες λεπτομέρειες των υλικών του Renault Symbioz να πληρούν τα υψηλότερα πρότυπα της κατηγορίας C. Κάθε μία από τις εκδόσεις έχει τη δική της ταπετσαρία και φινιρίσματα, εκφράζοντας μια ξεχωριστή προσωπικότητα σύμφωνα με το προφίλ του ιδιοκτήτη. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως στην κορυφαία έκδοση Iconic τα καθίσματα είναι επενδυμένα με ύφασμα υψηλής τεχνολογίας με φαρδύ πλέγμα, εμπνευσμένο από τον κόσμο του αθλητικού εξοπλισμού, ενώ ένα κομμάτι από ένα γιγάντιο λογότυπο, με χρυσές ραφές και σωληνώσεις, διακρίνεται στις πλάτες. Οι διαφοροποιήσει συνεχίζουν και στο ταμπλό (που έχει κοινή σχεδίαση με αυτή του νέου Captur), με το επάνω μέρος να είναι φινιρισμένο σε βουρτσισμένο φινίρισμα ντεγκραντέ και το κάτω μέρος της πρόσοψης με συνθετικό δέρμα με επίστρωση κόκκων (TEP) με κορυφαία ραφή.
Για τους λάτρεις της μουσικής το Symbioz διατίθεται και με το προαιρετικό ηχοσύστημα της Harman Kardon που περιλαμβάνει 9 ηχεία (2 τουίτερ και 2 γούφερ μπροστά και πίσω και ένα subwoofer στο πορτμπαγκάζ). Οι ρυθμίσεις MULTI-SENSE επιτρέπουν τη διακύμανση πολλών παραμέτρων του οχήματος, τόσο τεχνικής φύσης (όπως η αίσθηση του τιμονιού) όσο και άλλων που σχετίζονται με την ατμόσφαιρα μέσα στην καμπίνα, όπως η ρύθμιση για τις λωρίδες ατμοσφαιρικού φωτισμού LED «Living Lights» στο ταμπλό και τα πάνελ των θυρών, που παρέχουν μια επιλογή 48 χρωμάτων.
Παρά το γεγονός ότι είναι πιο συμπαγές από τα περισσότερα οχήματα της κατηγορίας C, το Symbioz είναι κατασκευασμένο για να προσφέρει επιδόσεις χωρίς συμβιβασμούς στους χώρους. Τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα κατά 16 εκατοστά, δημιουργώντας χώρο για τα γόνατα 221 χιλιοστών για τους επιβάτες, ενώ ταυτόχρονα με την υπάρχουσα διαμόρφωση, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ διατηρείται στα 492 λίτρα. Όταν τα πίσω καθίσματα ολισθαίνουν προς τα εμπρός, η χωρητικότητα αυξάνεται στα 624 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα η καθαρή χωρητικότητα αγγίζει τα 1.582 λίτρα. Η πίσω πόρτα είναι μάλιστα ηλεκτρική και ανοιγοκλείνει τόσο από το εξωτερικό, όσο και από το εσωτερικό του οχήματος.
Τεχνολογική προσέγγιση
Το νέο Renault Symbioz ενσωματώνει τεχνολογίες αιχμής για μια απρόσμενη εμπειρία χρήστη από κάθε πρίσμα. Η κεντρική κάθετη οθόνη αφής των 10,4″ (σε όλες τις εκδόσεις), και ο ψηφιακός επίσης πίνακας οργάνων επιτρέπουν στον οδηγό και τους επιβάτες να επωφεληθούν πλήρως από έναν συνδεδεμένο κόσμο περιεχομένου και υπηρεσιών. Με τις έξυπνες λειτουργίες της Google, το OpenR Link είναι σε θέση να κάνει κατάλληλες προτάσεις για την πλοήγηση και την εσωτερική ατμόσφαιρα, με βάση τις συνήθειες του οδηγού, ενώ με την εφαρμογή My Renault, ο οδηγός είναι πάντοτε συνδεδεμένος με το αυτοκίνητό του, έχοντας πρόσβαση σε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες του οχήματος.
Αρχής γενομένης του 2023, το πρόγραμμα Human First της αυτοκινητοβιομηχανίας του Μπουλόν-Μπιγιανκούρ, αποσκοπεί στη βελτίωση της ασφάλειας για τους οδηγούς, τους επιβάτες και άλλους χρήστες του δρόμου σε όλο τον κόσμο, μέσω μιας σειράς τεχνολογικών επιτευγμάτων. Αντικατοπτρίζοντας αυτή τη μεγάλη φιλοδοξία, το Symbioz φέρει τεχνολογίες τελευταίας γενιάς όσον αφορά θέματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Έτσι εξοπλίζεται με έξι αερόσακους και 29 βοηθήματα οδήγησης νέας γενιάς (ADAS), συμβάλλοντας τα μέγιστα στην ενίσχυση του αισθήματος οδικής ασφάλειας. Μεταξύ των προαναφερθέντων συμπεριλαμβάνονται τα: Active Driver Assist (σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2), ενεργό σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση τυφλού σημείου, προειδοποίηση αναχώρησης λωρίδας, και πίσω αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.
Υποστηρικτικά, ως προς το όφελος των οδηγών και με στόχο να μειωθεί ο κίνδυνος τυχόν ατυχημάτων, το Renault Symbioz συνοδεύεται από το Safety Coach, μια λειτουργία που έχει σχεδιαστεί για να αυξήσει την ευαισθητοποίηση σχετικά με την οδηγική συμπεριφορά. Βαθμολογεί το στυλ οδήγησής (σε μια κλίμακα από το 0 έως το 100, λαμβάνοντας υπόψη την ταχύτητα, την πορεία και τις αποστάσεις ασφαλείας) και παρέχει εξατομικευμένες συμβουλές, τόσο όσον αφορά την οδήγηση όσο και τη χρήση των ADAS, για να προτείνει τομείς προς βελτίωση.
Σε περίπτωση ωστόσο που κάποιος οδηγός δεν επιθυμεί να αξιοποιήσει την παρουσία κάποιων συστημάτων υποβοήθησης, το My Safety Switch, ένας νέος διακόπτης πλησίον του τιμονιού, επιτρέπει την άμεση και ταυτόχρονη απενεργοποίηση έως πέντε συστημάτων, χωρίς να απαιτείται η αναζήτηση αυτών στο μενού.
Υβριδική υπόσταση
Στο λανσάρισμα, το πλαίσιο του νέου C- SUV της Renault θα συμβιώνει με το E-Tech full hybrid κινητήριο σύνολο των 145 ίππων, που μεταξύ άλλων διακρίνεται για την οικονομική και αποδοτική λειτουργία που προσφέρει. Το εν λόγω σύνολο απαρτίζεται από έναν τετρακύλινδρο σε σειρά βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων απόδοσης 94 ίππων και δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν ηλεκτροκινητήρα 36 kW και μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσης 18 kW) που συνδυάζονται με ένα έξυπνο κιβώτιο ταχυτήτων πολλαπλών επιλογών χωρίς συμπλέκτη (που διαθέτει 4 ταχύτητες για τον βενζινοκινητήρα και 2 ταχύτητες για τον κύριο ηλεκτροκινητήρα), και μια μπαταρία 1,6 kWh.
Το σύστημα αυτό δύναται να συνδυάζει τη λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτροκινητήρα με έως και 14 διαφορετικούς τρόπους για βελτιστοποιημένες αποδόσεις, ενώ παράλληλα τα τοπογραφικά δεδομένα της περιοχής (λόφοι, αναβάσεις/καταβάσεις) επεξεργάζονται εκ των προτέρων από το πρόγραμμα προγνωστικής υβριδικής οδήγησης του συστήματος διαχείρισης μπαταριών, επιτρέποντάς στο μοντέλο να μεγιστοποιήσει τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας.
Εκκινώντας πάντα σε πάντα σε ηλεκτρική λειτουργία, και επιτρέποντας στους οδηγούς να παραμένουν σε πλήρη ηλεκτρική λειτουργία έως και το 80% του χρόνου στις αστικές μετακινήσεις, το Symbioz απαιτεί έως και 40% λιγότερο καύσιμο σε σύγκριση με έναν συμβατικό κινητήρα βενζίνης. Μάλιστα αξιοποιώντας τη πρωτοποριακή λειτουργία «E-Save» (υπάρχει ήδη στα νέα Renault Clio και Captur) που διατηρεί τη φόρτιση της μπαταρίας σε επίπεδο τουλάχιστον 40%, μειώνονται κατά κατά 30-40% τα kick-down συμβάλλοντας στην βελτιστοποίηση της κατανάλωσης του καυσίμου. Στον αυτοκινητόδρομο, το σύστημα μετάδοσης κίνησης έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να κινεί απευθείας τους τροχούς, χωρίς να απαιτεί τη συμβολή των ηλεκτροκινητήρων για οτιδήποτε. Έτσι επιτυγχάνεται η εντυπωσιακή κατανάλωση των 4,6 λίτρων/100 χλμ. στον αντίστοιχο κύκλο WLTP, τιμή εντυπωσιακή παρά το βάρος του αμαξώματος που κυμαίνεται πέριξ των 1,500 κιλών.
Εντός του 2025 αναμένεται η προσθήκη επιπλέον κινητήρων στη γκάμα του μοντέλου, όμως για την ώρα δεν γνωρίζουμε ποια ακριβώς σύνολα θα διατεθούν. Κρίνοντας πάντως από το γεγονός ότι το νέο Renault Symbioz βασίζεται εκτεταμένη έκδοση της πλατφόρμας Common Module Family (CMF-B) που χρησιμοποιείται από τα Renault Clio, Captur και Arkana και τηρουμένων των αναλογιών του μοντέλου, εκτιμούμε πως η επικρατέστερη επιλογή ίσως να είναι τα συστήματα E-Tech mild hybrid των 140 και 160 ίππων αντίστοιχα.
Όταν πρέπει να κάνει κανείς κάτι, ο πιο κατάλληλος χρόνος είναι πάντα τώρα!
– Φρανσουά Μιττεράν
Όλες οι ειδήσεις
Ομάδα Σίγμα – Η επιστροφή στους δρόμους της Αθήνας
Πιο σπορτίφ με έως 333 ίππους το ανανεωμένο Cupra Formentor
Απεργία 1 Μαΐου: Ανατροπή στην ανατροπή στα Μέσα Μεταφοράς – Τι άλλαξε για Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ