ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Παρουσίαση MG3: Ένα φιλόδοξο μέλλον

parousiasi-mg3-ena-filodoxo-mellon-713216

Σε μια αγορά που κατακλύζεται πλέον από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία όμως υστερούν σε ταξινομήσεις έναντι των παραδοσιακών βενζινοκίνητων ή υβριδικών, το μικρό μοντέλο της MG Motors, το MG3, κάνει το ντεμπούτο του και στην Ευρώπη. Πλεονεκτήματά του, η προσιτή τιμή και η ευρεία γκάμα των κινητήρων.

Του Luca Cereda

Υπάρχει ένα αρχαίο ρητό που λέει «Η δε κακή βουλή τω βουλεύσαντι κακίστη». Στη νέα ελληνική γλώσσα αυτό μεταφράζεται ως «Η κακή απόφαση κάνει περισσότερο κακό σ’ αυτόν που την πήρε». Στην περίπτωσή μας το γνωμικό του Ησίοδου δεν ισχύει για την MG, αλλά για όσους κατασκευαστές απείχαν από τη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης.

MG3

Πρώτα απ’ όλα, επειδή εκεί η MG παρουσίασε για πρώτη φορά επί ευρωπαϊκού εδάφους το MG νέας γενιάς. Δεύτερον, γιατί η έκθεση σημαδεύτηκε από την απουσία σημαντικών κατασκευαστών (από τη Stellantis, τον όμιλο Volkswagen, έως και το σύνολο των κορεατικών και ιαπωνικών εταιριών), αλλά αυτό διόλου πτόησε την MG – το αντίθετο μάλιστα. Αν μη τι άλλο, το κινεζικό μοντέλο μοιράστηκε τα φώτα της δημοσιότητας, τόσο με το νέο Renault 5 όσο και με μερικές άλλες αξιόλογες προτάσεις. Αύξησε έτσι ακόμη περισσότερο το ενδιαφέρον για ένα μοντέλο που εκπροσωπεί τη SAIC στην κατηγορία B. Θυμίζουμε ότι ο κινεζικός κολοσσός έχει τα τελευταία πέντε χρόνια στην κατοχή του το πλειοψηφικό πακέτο της πάλαι ποτέ κραταιάς βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Morris Garages.

Το MG3 θα λανσαριστεί αρχικά ως υβριδικό και στη συνέχεια (στα τέλη φθινοπώρου) θα λανσαριστεί και η αποκλειστικά βενζινοκίνητη εκδοχή του. Στόχος του είναι να μπει με ιδιαίτερες αξιώσεις απέναντι στον ανταγωνισμό της κατηγορίας B, με κύριο όπλο του τις προσιτές τιμές, στοχεύοντας σε μια δυνητικά ευρεία πελατειακή βάση. Η ειδοποιός διαφορά, σε σχέση με τους υπόλοιπους κατασκευαστές, εστιάζεται στην απουσία πλέον μοντέλων που οι υποψήφιοι αγοραστές αναζητούν διακαώς. Μοντέλα τα οποία να είναι προσιτά, με συμπαγείς διαστάσεις και πάνω από όλα φειδωλά στην κατανάλωσή τους. Χαρακτηριστικά που πλέον είναι σπάνια, τουλάχιστον για αυτοκίνητα πόλης. Μιλώντας για τις τιμές, όλοι γνωρίζουν με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο ότι αυτές έχουν εκτοξευθεί στα ύψη. Από την άλλη, μοντέλα που έχουν γράψει τη δική τους ιστορία είτε καταργούνται (όπως το αγαπημένο μας Ford Fiesta) είτε (εκτός απροόπτου) θα καταργηθούν οι βενζινοκίνητες εκδόσεις τους. Στο μέλλον, δηλαδή, θα κυκλοφορούν αποκλειστικά ως αμιγώς ηλεκτρικά (Nissan Micra, Seat Ibiza και Skoda Fabia).

MG3

Νέος παίκτης στην κατηγορία

Ήρθε λοιπόν η σειρά της MG Motors να παρουσιάσει ένα μοντέλο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της ευρωπαϊκής αγοράς. Και ακόμη περισσότερο για την Ελλάδα, όπου η κατηγορία Β παραδοσιακά κατέχει μία από τις κορυφαίες θέσεις στην αγορά. Βέβαια, οι προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού στρέφονται κυρίως στα μοντέλα της B-SUV κατηγορίας, αλλά, πέραν αυτού, τα supermini εξακολουθούν να έχουν ένα σοβαρό ποσοστό (24,99% για το έτος 2023). Παράλληλα, η κατηγορία σύντομα θα εμπλουτιστεί με σοβαρούς ανταγωνιστές, όπως η νέα Lancia Ypsilon, το πολυαναμενόμενο Fiat Mega Panda και βέβαια το MG3.

Στόχος της MG είναι να βρεθεί στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων της κατηγορίας, μπαίνοντας «σφήνα» στις πωλήσεις των καθιερωμένων Ford Fiesta, Renault Clio, Fiat Grande Punto και Opel Corsa, των οποίων οι τιμές έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Ξεκινά με μια πλήρως υβριδική έκδοση ιδιαίτερα προσανατολισμένη στην αποδοτικότητα, όπως εξηγούμε στο πλαίσιο της διπλανής σελίδας. Θα έχει τιμή εκκίνησης, που δεν έχει ακόμη καθοριστεί, κάτω από 20.000 ευρώ. Το ντεμπούτο του στις αντιπροσωπείες θα πρέπει να συμπέσει με την ανακοίνωση των νέων τελών κυκλοφορίας που θα ισχύουν από το 2025. Το πλήρως υβριδικό MG3, σύμφωνα με τα στελέχη της κινεζικής εταιρίας, «είναι η τεχνολογία που έρχεται αυτή τη στιγμή πιο κοντά στις ανάγκες του καταναλωτή. Και αυτό θα τον οδηγήσει, στο μέλλον, προς το αμιγώς ηλεκτρικό». Προς το τέλος του έτους, θα φτάσει το MG3 μόνο με βενζίνη, είτε αυτόματο είτε χειροκίνητο. Το τελευταίο, ειδικότερα, θα απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα entry-level compact αυτοκίνητο. Ούτε για τις θερμικές εκδόσεις υπάρχει κάποια επίσημη ανακοίνωση σχετικά με τις τιμές, αλλά μιλάμε για νούμερα πολύ κάτω από 20 χιλιάδες ευρώ.

 

MG3

Στους αριθμούς αυτούς έρχεται να προστεθεί η σκιά της απόφασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβάλει αύξηση στους τελωνειακούς δασμούς (που μπορεί να ανέρχεται στο 10%) που αφορούν την εισαγωγή κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα εδάφη της. Αυτό γίνεται, καθώς κρίνει ότι η μάχη ανάμεσα στους Ευρωπαίους και τους Κινέζους κατασκευαστές τείνει να χαθεί (μέτρα anti-dumbing). Απ’ όσα γνωρίζουμε έως σήμερα, οποιαδήποτε αύξηση θα πρέπει να επηρεάσει μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, άρα όχι το MG3. Χάρη στο MG3, το 2024 η κινεζική εταιρία σκοπεύει να αυξήσει περαιτέρω το μερίδιο αγοράς της. Τόσο στην Ευρώπη, όπου στοχεύει σε πάνω από 300.000 ταξινομήσεις, όσο και στην Ελλάδα. Φιλοδοξίες που θα οδηγήσουν τους Κινέζους, γράψαμε και στο προηγούμενο τεύχος του «Quattroruote». 

Για την έκδοση full hybrid, οι τιμές του MG3 αναμένεται να ξεκινούν κάτω από τις 20.000 ευρώ – χαμηλότερες από των άμεσων ανταγωνιστών του, όπως είναι τα Renault Clio, Toyota Yaris, Mazda 2 και Mitsubishi Colt. Πέρα από την υβριδική έκδοση, το νέο MG3 θα λανσαριστεί και με το παραδοσιακό σύστημα κίνησης, με το θερμικό μοτέρ να συνδυάζεται είτε με αυτόματο είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το MG3 διαθέτει χορταστικές διαστάσεις για τα δεδομένα της κατηγορίας B. Το μήκος του φτάνει τα 4,11 μέτρα, το πλάτος τα 1,80 μέτρα και το ύψος τα 1,50 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2,57 μ. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 293 λίτρα. Εκτός από το σύστημα infotainment και τα ψηφιακά όργανα, ο βασικός εξοπλισμός του MG3 περιλαμβάνει αυτόματο σύστημα κλιματισμού, ηχοσύστημα με Bluetooth, τέσσερις θύρες USB, αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορείας. Η σουίτα τεχνολογικών συστημάτων ασφαλείας του MG3, γνωστή με τον κωδικό MG Pilot, περιλαμβάνει ως στάνταρ το ενεργό cruise control, το αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, τα συστήματα προειδοποίησης απόκλισης και διατήρησης λωρίδας, καθώς και λειτουργία ημιαυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2.

Κοιτάζοντας τα εργοστασιακά νούμερα, αυτό που ξεχωρίζει στο MG3 είναι η ισχύς των 197 ίππων που προσφέρει το σύστημα κίνησης. Ένα νούμερο που είναι κοντά στην ισχύ του θρυλικού Renault Clio R.S., το οποίο κυκλοφόρησε πριν από μερικά χρόνια. Αλλά η φύση του κινεζικού hatchback, το οποίο κάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 8 δευτερόλεπτα, με τη μέση κατανάλωσή του να φτάνει τα 4,3 λίτρα/100 χλμ, είναι εντελώς διαφορετική. Το MG3 εστιάζει πάνω απ’ όλα στην αποδοτικότητα. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης Hybrid+ βασίζεται σε έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,5 λίτρου, που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, με απόδοση 102 ίππους και 102 Nm ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα που παράγει 136 ίππους και 143 Nm ροπή. Το σύστημα περιλαμβάνει επίσης έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα, που λειτουργεί μόνο ως γεννήτρια για να φορτίζει τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Αυτές έχουν ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα σχεδόν διπλάσια από τον μέσο όρο των πλήρως υβριδικών συστημάτων, φτάνοντας τις 1,83 kWh. Κάτι που επιτρέπει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με ταχύτητες έως 80 χλμ./ώρα. Το σύστημα μετάδοσης αποτελείται από ένα αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων, με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του πέντε προγράμματα οδήγησης (EV, Series, Series and Charge, Drive and Charge και Parallel).

Όλες οι ειδήσεις

«Παρθενική» νίκη του Νόρις στο Μαϊάμι

Δοκιμή Mazda MX-30 R-EV e-Skyactiv: Λύκος ή πρόβατο;

Θέση στάθμευσης στο Άμστερνταμ πωλείται έναντι 495.000 ευρώ

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο