H γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων της KIA θα εμπλουτιστεί, πέραν των SUV και με ένα hatchback, το οποίο θα διατεθεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2025
Του Luca Cereda
Εικονογράφηση: Marcelo Poblete
«De gustibus non est desputandum», έλεγαν οι αρχαίοι Ρωμαίοι, επιβεβαιώνοντας την αρχή ότι δεν υπάρχει απόλυτη ομορφιά ή ασχήμια με την απόλυτη έννοια των λέξεων. Ως εκ τούτου, δεν υπάρχει λόγος να συζητάμε για κάτι που είναι καθαρά υποκειμενικό από την ίδια του τη φύση. Αλλά το τι αρέσει ή δεν αρέσει σε κάποιον πάντα αποτελούσε κεντρικό θέμα συζήτησης και, ευτυχώς, εξακολουθεί να υφίσταται.
Για παράδειγμα, στα γραφεία των αυτοκινητοβιομηχανιών, όπου τα σχέδια των μελλοντικών οχημάτων βαθμονομούνται όχι μόνο με βάση τις ανάγκες κάθε αγοράς, αλλά και με βάση τις προτιμήσεις των πελατών. Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια τα SUV μοντέλα δεν δυσαρεστούν κανέναν, ενώ τα όμοια σε κάθε αγορά αυτοκίνητα (τα λεγόμενα «παγκόσμια μοντέλα») προσφέρουν στους κατασκευαστές ανεπανάληπτες ευκαιρίες για την απλούστευση της παραγωγής τους. Κάτι που είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση του κόστους σε χαμηλά επίπεδα.
Ωστόσο, εξακολουθεί να υπάρχει μια εξαίρεση στην ομολογκασιόν, η οποία ενσαρκώνεται από την κατηγορία των sedan. Αυτά εξακολουθούν να σχεδιάζονται σε διαφορετικές μορφές, είτε με την κλασική τονισμένη ουρά είτε με μία φιλοσοφία που μοιάζει πολύ στα hatchback – ήτοι με κοντύτερο πίσω μέρος και περισσότερες καμπύλες. Τα συγκεκριμένα οχήματα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στους Ευρωπαίους αγοραστές, επειδή διαθέτουν πιο σπορ χαρακτηριστικά, είναι ευέλικτα σε ό,τι αφορά το χώρο των αποσκευών, ενώ οι περιορισμένες διαστάσεις τα κάνουν πιο εύκολα στη στάθμευση και στην κίνηση μέσα στον αστικό κύκλο.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ EV3
Το EV4 –το πρώτο sedan μοντέλο που κατασκευάζει η KIA πάνω στην αρχιτεκτονική που έχει δημιουργηθεί για τα ηλεκτρικά της οχήματα– θα διατίθεται σε δύο παραλλαγές αμαξωμάτων. Σχετικά με την πλατφόρμα E-GMP του Ομίλου Hyundai, αυτή ήδη χρησιμοποιείται στα EV6, EV9 και EV3, καθώς και στα Ioniq 5 και 6. Παράλληλα με την τρίθυρη εκδοχή, που παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο το 2023, στην πραγματικότητα θα υπάρχει χώρος και για μια πεντάθυρη παραλλαγή. Αυτήν έχουμε αναπλάσει σε αυτές τις εικόνες, αφαιρώντας το καμουφλάζ από τα μοντέλα δοκιμών που έχουν εμφανιστεί κατά καιρούς στο Διαδίκτυο.
Κρυμμένο από τις αυτοκόλλητες μεμβράνες και τα μεταλλικά εξαρτήματα, το ξεχωριστό πίσω μέρος είναι ωστόσο ευδιάκριτο. Την ίδια στιγμή, στα βασικά εξωτερικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται τα γνωστά φωτιστικά σώματα, η αναθεωρημένη εισαγωγή, η θέση των αισθητήρων για τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και οι παχιές κολόνες. Δεν λείπουν οι παραδοσιακές χειρολαβές θυρών, οι διπλές αεροτομές, τα κάθετα πίσω φώτα και οι χαρακτηριστικές ζάντες με ακτίνες, σε σχήμα Z. Όμως το hatchback EV διαχωρίζεται από τη sedan έκδοση, χάρη στο μικρότερο συνολικό μήκος (πιθανότατα κάτω από τα 4,5 μέτρα), ενώ σε ορισμένα σημεία διαθέτει κοινά στοιχεία με το άρτι αφιχθέν EV3.
Το τελευταίο, παρά το γεγονός ότι ανήκει στην κατηγορία των SUV, στο πίσω μέρος του «κλείνει» το μάτι στο στιλ ενός hatchback. Αντίστοιχα, το τελευταίο της γκάμας EV θέτει νέα πρότυπα στον εσωτερικό σχεδιασμό, μεγιστοποιώντας τον χώρο επιβατών και αποσκευών, ενώ είναι διάχυτη η μίνιμαλ φιλοσοφία, που ντύνει με εκλεπτυσμένο τρόπο την καμπίνα. Τα κοινά στοιχεία μεταξύ των EV3 και EV4, ωστόσο, δεν σταματούν εδώ. Χωρίς να υπάρχουν επίσημες πληροφορίες, κατά πάσα πιθανότητα θα διαθέτουν πανομοιότυπα μηχανικά μέρη.
Πρώτα απ’ όλα, η ηλεκτρική αρχιτεκτονική των 400V. Αυτήν φαίνεται να θέλει να διατηρήσει η ΚΙΑ και στα μικρότερα ηλεκτρικά μοντέλα της, τη στιγμή που τα μεγαλύτερα EV6 και EV9 είναι εξοπλισμένα με δίκτυο 800V. Κατά συνέπεια, το EV4 θα μπορεί να φορτίζει τις μπαταρίες του σε πηγή DC 130 kW. Οι οποίες θα έχουν την ίδια ενεργειακή χωρητικότητα, με αυτές που τοποθετούνται στο EV3. Δηλαδή 58,3 και 81,4 kWh, προσφέροντας αυτονομία πάνω από 400 χλμ. για την πρώτη έκδοση και περίπου 600 χλμ. αντίστοιχα για τη δεύτερη. Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, αρχικά θα λανσαριστεί η δικίνητη έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα, με απόδοση κοντά στους 200 ίππους.
ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΕΚΔΟΣΗ
Μελλοντικά, ωστόσο, δεν θα λείψουν κι άλλες εκδόσεις, μιας και το EV3, στην πραγματικότητα, βρίσκεται μόλις στην αρχή της εμπορικής του καριέρας. Σύντομα θα παρουσιαστούν κι άλλες παραλλαγές, με αυξημένες ιπποδυνάμεις, όπως αυτή με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, συμπεριλαμβανομένης και της κορυφαίας GT. Αντίστοιχα, το EV4 που θα παρουσιαστεί το πρώτο εξάμηνο του 2025 θα κάνει την εμφάνισή του στις εκθέσεις το φθινόπωρο του ίδιου έτους.
Πιθανότατα θα ακολουθήσει παρόμοια εξέλιξη, ενώ οι τιμές του θα ξεκινούν λίγο πάνω από τις 40.000 ευρώ. Σε αυτό το σημείο, μένει να δούμε αν το hatchback ηλεκτρικό KIA θα κινείται σε έναν διαφορετικό δρόμο σε σχέση με το EV3. Το τελευταίο, όπως φαίνεται και από το πρωτότυπο, ερμηνεύει τα σχήματα και τις αναλογίες του αρχέτυπου μοντέλου με έναν πολύ ξεχωριστό τρόπο, που ελάχιστη σχέση έχει με το κλασικό concept του sedan. Και εδώ γεννιέται το ερώτημα εάν o Κορεάτης κατασκευαστής θα διαχωρίσει τις δύο εκδόσεις αμαξώματος, ανάλογα με τις απαιτήσεις της αγοράς.
Το πεντάθυρο θα μπορούσε να μονοπωλήσει την υποστήριξη της εταιρείας εις βάρος του sedan, το οποίο, από την άλλη πλευρά, ως παγκόσμιο μοντέλο, θα έχει θεωρητικά μεγαλύτερη επιτυχία στην ευρωπαϊκή αγορά. Οι δύο επιλογές θα μπορούσαν να βοηθήσουν την εταιρεία να επιτύχει τους φιλόδοξους ηλεκτρικούς της στόχους. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η KIA στοχεύει να πουλήσει 1,6 εκατομμύρια ηλεκτρικά το 2030. Εν τω μεταξύ, σκοπεύει να επεκτείνει την γκάμα σε 15 ηλεκτροκίνητα μοντέλα μέχρι το 2027.
Όλες οι ειδήσεις
Πως προετοιμάζουμε σωστά το αυτοκίνητο για τον χειμώνα
Γιατί θολώνουν τα τζάμια στα αυτοκίνητα τον χειμώνα;
Οι φθαρμένοι υαλοκαθαριστήρες υπονομεύουν την οδηγική ασφάλεια