ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Παρουσίαση Cupra Terramar: Αγάπη μου, μεγάλωσα το Formentor

parousiasi-cupra-terramar-agapi-mou-megalosa-to-formentor-731626

Με αυτό το μεσαίο SUV που αναμένεται στις αρχές του 2025, η Cupra επιδιώκει να προσελκύσει και «ανήσυχους» οικογενειάρχες στην πελατειακή της βάση. Αιχμηρή σχεδίαση, σπορ ψυχή και μεγάλη γκάμα κινητήρων είναι τα μεγαλύτερα προσόντα του.

Του Mirco Magni, Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος

Λευκό πουκάμισο, κομψό μπλέιζερ (με φερμουάρ στο πέτο), στενό τζιν και sneakers, πάντα σε χρώμα off-white. Αν και δεν κρατάτε στα χέρια σας την περιοδική έκδοση του «My style rocks», θα συνεχίσω τη στιλιστική αναφορά, τονίζοντας την προσεγμένη αμφίεση, σύμφωνη με τις τάσεις της μόδας. Σε οποιονδήποτε άλλο χώρο, ίσως να μην ήταν άξια αναφοράς, όμως για το χώρο του αυτοκινήτου αποτελεί μια μικρή επανάσταση. Θέλει μεγάλη τόλμη να ντύνεσαι έτσι για να παρουσιάσεις τα εμπορικά αποτελέσματα μιας μάρκας (για την ακρίβεια, δύο μαρκών) στους δημοσιογράφους, στους αναλυτές και τους επενδυτές. Δεν είναι κάτι που μπορεί να το κάνει ο καθένας. Αλλά ο Wayne Griffiths, διευθύνων σύμβουλος της Seat και της Cupra, το καταφέρνει με μια αφοπλιστική φυσικότητα. Και, μάλιστα, αδιαφορώντας για τις προκαταλήψεις ενός παραδοσιακά κλειστού και αυστηρού χώρου, όπως είναι ο χώρος της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σίγουρα παίζει μεγάλο ρόλο και το νεανικό κοινό, στο οποίο απευθύνονται κατά κύριο λόγο οι δύο ισπανικές εταιρείες. Κάτι που η Seat κάνει τα τελευταία 40 χρόνια και η Cupra τα τελευταία έξι χρόνια, ως η πλέον δυναμική και σπορ μάρκα από τις δύο.

Μέχρι πριν από λίγο καιρό, η Seat έδειχνε προορισμένη να «θυσιαστεί» στο βωμό της μικροκινητικότητας. Ξαφνικά, το σκηνικό άλλαξε, όπως μπορείτε να διαβάσετε λεπτομερώς και παρακάτω. Η Cupra, από την άλλη, αν και σε νεαρή ηλικία, έχει ήδη καταφέρει να αποδείξει ότι είναι μια μάρκα που δεν φοβάται να τα βάλει με τις καταξιωμένες εταιρείες του χώρου.

Cupra
Ο Wayne Griffiths, o διευθύνων σύμβουλος της Cupra και της Seat, δίπλα σε ένα πρωτότυπο που προϊδεάζει για το μελλοντικό Raval. Το νέο, μικρό, ηλεκτρικό SUV που αναμένεται στα τέλη του 2025 και θα είναι το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της Cupra.

Από την ίδρυσή της, το 2018, και έως σήμερα, έχει πουλήσει περισσότερα από 600.000 αυτοκίνητα. Περισσότερα από το ένα τρίτο αυτών πουλήθηκαν τον τελευταίο χρόνο. Τα επόμενα χρόνια, ο ρυθμός των πωλήσεων αναμένεται να αυξηθεί. Το σπορ SUV, το Formentor, έχει μεγάλη εμπορική επιτυχία και πριν από δύο μήνες ανανεώθηκε, όπως και το Leon. Τα δύο αυτά ανανεωμένα μοντέλα θα είναι διαθέσιμα από αυτόν το μήνα και στην Ελλάδα. Στην γκάμα της Cupra θα προστεθούν δύο ακόμα μοντέλα. Το Raval –ένα μικρό ηλεκτρικό SUV που θα παρουσιαστεί το 2025– και το Terramar. Το δεύτερο είναι ελαφρά μεγαλύτερο από το Formentor, με λιγότερο σπορ χαρακτήρα, περισσότερο προσανατολισμένο προς τις οικογένειες. Το σημαντικότερο όμως έχει να κάνει με το ότι ανοίγοντας κάποιος το καπό του, θα βρει κανείς κυλίνδρους και πιστόνια.

Cupra
Οι σχεδιαστές της Cupra προσπάθησαν να προσδώσουν τη σπορ φιλοσοφία της μάρκας σε κάθε σχεδιαστική λεπτομέρεια του Terramar. Προσέξτε τα τριγωνικά μοτίβα στα φώτα που μοιάζουν τρισδιάστατα.

Αγωνιστική ονομασία

Για την παρουσίασή του, η Cupra επέλεξε το 37ο America’s Cup, τον διασημότερο ιστιοπλοϊκό αγώνα στον κόσμο, ο οποίος επέστρεψε στην Ευρώπη μετά από 13 χρόνια. Οι Καταλανοί ήθελαν ένα παγκόσμιο γεγονός για την παρουσίαση του νέου μοντέλου τους. Η πρώτη έκδοση του Terramar πήρε το όνομά της από τον αγώνα. Το όνομα του μοντέλου από την άλλη προέρχεται από την πίστα Autódromo de Sitges-Terramar.

Cupra
Τα νέα φώτα τεχνολογίας Matrix Led Ultra είναι πανίσχυρα και επιπλέον προβάλλουν πληροφορίες σχετικές με την ασφάλεια. Για παράδειγμα, προειδοποιούν τον οδηγό εάν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα είναι πολύ μικρή.

Ανήκει στην κατηγορία των C SUV, σχεδιάστηκε στη Βαρκελώνη και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Audi στην πόλη Γκιόρ της Ουγγαρίας. Η επιλογή του εργοστασίου δεν είναι τυχαία. Επελέγη με στόχο την περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας των αυτοκινήτων της μάρκας. «Στόχος μας είναι η αύξηση της παραγωγής, με ταυτόχρονη βελτίωση της ποιότητας», ισχυρίζεται ο Griffiths. Προκειμένου να επιτύχουν αυτόν το στόχο, επέλεξαν το εργοστάσιο κατασκευής ενός best-seller μοντέλου, του Audi Q3. Τα δύο μοντέλα βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα, την MQB Evo του Ομίλου Volkswagen. Χαρακτηριστικά της πλατφόρμας αυτής είναι η διάταξη της ανάρτησης με γόνατα Μακφέρσον εμπρός, άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω (με τρεισήμισι μοχλούς) και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (DCC τα ονομάζει η Cupra), με διπλή βαλβίδα. Το Terramar θα διαθέτει ανάρτηση χαμηλωμένη κατά 10 χιλιοστά, σε σύγκριση με τα λοιπά μοντέλα που βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα. Υπενθυμίζουμε ότι η πλατφόρμα αυτή επιτρέπει τη χρήση διαφορετικών κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης.

Cupra
Άρχικά η ισχυρότερη έκδοση, θα είναι η e-Hybrid VZ με 272 ίππους. Η βασική έκδοση διαθέτει ήπια υβριδικό σύνολο 150 ίππων (1.5), ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις έχουν δίλιτρο κινητήρα 204 ή 265 ίππων. Οι εξαπίστονες δαγκάνες σχεδιασμένες από την ιαπωνική Akebono, σε συνδυασμό με διάτρητους δίσκους 375 χιλ., περιλαμβάνονται στον προαιρετικό εξοπλισμό των εκδόσεων VZ. Οι εκδόσεις αυτές είναι διαθέσιμες με τροχούς 20 ιντσών, ενώ οι υπόλοιπες εκδόσεις εξοπλισμού είναι διαθέσιμες με τροχούς 18 ή 19 ιντσών.

Εξηλεκτρισμένο…

Το μήκος του Terramar είναι 4,52 μέτρα, δηλαδή μόλις επτά εκατοστά μεγαλύτερο σε σχέση με το Formentor. Ωστόσο, το μεταξόνιο των δύο μοντέλων είναι πρακτικά το ίδιο με του Q3 (2,68 μέτρα). Το Terramar θα είναι διαθέσιμο με πέντε κινητήρια σύνολα, με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG στον βασικό εξοπλισμό. Η βασική έκδοση είναι η 1.5 Hybrid, με ήπια υβριδικό σύστημα και απόδοση 150 ίππων. Ο ίδιος κινητήρας είναι επίσης διαθέσιμος σε δύο παραλλαγές e-Hybrid: την απλή με 204 ίππους και τη VZ με 272 ίππους. Αμφότερες διαθέτουν μπαταρία 19,7 kWh, η οποία εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα με την Cupra. Η επαναφόρτιση μπορεί να γίνει είτε με εναλλασσόμενο (11 kW) είτε με συνεχές ρεύμα (50 kW), ώστε η όλη διαδικασία να ολοκληρώνεται σε μερικές δεκάδες λεπτά.

Cupra

…ή οχι

Η έκδοση των 272 ίππων είναι η πιο ισχυρή της γκάμας, για την ώρα. Ωστόσο, οι πιο δυναμικές εκδόσεις του Terramar και οι μόνες τετρακίνητες είναι οι δύο δίλιτρες εκδόσεις βενζίνης. Η πρώτη με απόδοση 204 ίππων και η VZ με 265 ίππους – η πιο σπορ έκδοση του νέου SUV. Αν και υπολείπεται ελαφρά σε ισχύ συγκριτικά με το υβριδικό, το βενζινοκίνητο είναι πιο ελαφρύ (κατά 150 κιλά περίπου), γεγονός που συμβάλλει τα μέγιστα στη δυναμική συμπεριφορά του. Η τελευταία ήταν στο επίκεντρο από τα πρώτα στάδια της σχεδίασης. Σε σύγκριση με άλλα μοντέλα που βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα, το Terramar διαθέτει έναν πιο εξελιγμένο εμπρός άξονα, ώστε να έχει πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης και να προσφέρει μεγαλύτερη απόλαυση στην οδήγηση. Οπότε μπορεί να το πλασάρουν μεν ως «πιο οικογενειακό», αλλά η οδική του συμπεριφορά θα είναι αντάξια των λοιπών μοντέλων της Cupra.

Cupra
Το ταμπλό της έκδοσης παραγωγής είναι πολύ κοντά στο αντίστοιχο της πρωτότυπης έκδοσης. Οι μεγάλες οθόνες είναι αυτές που κυριαρχούν, σε σύγκριση με τα άλλα Cupra.

Δυναμική σχεδίαση

Ας περάσουμε στην καμπίνα, όπου έχει δοθεί επίσης έμφαση στον σπορ χαρακτήρα της σχεδίασης. Η σχεδίαση των καθισμάτων προδιαθέτει για σωστή στήριξη του σώματος, το ταμπλό έχει κλίση προς τον οδηγό, ενώ και το κεντρικό τούνελ είναι προσανατολισμένο προς αυτόν. Οι θέσεις είναι πέντε, οι πίσω είναι συρόμενες και ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 540-630 λίτρων. Άρα καλύπτονται και οι οικογενειακές ανάγκες. Πολλά είναι βέβαια και τα gadgets στην καμπίνα. Αρχίζουμε από τα ADAS, τα οποία περιλαμβάνουν από υποβοηθούμενη οδήγηση Επιπέδου 2 με περιοριστή ταχύτητας έως σύστημα επιτήρησης του επιπέδου κούρασης του οδηγού.

Σε περίπτωση που εντοπίσει ενδείξεις υπνηλίας, το σύστημα αρχικά εκπέμπει ηχητικές προειδοποιήσεις και στη συνέχεια ενεργοποιεί στιγμιαία τα φρένα. Το Terramar διαθέτει επίσης ασύρματη σύνδεση για όλα τα κινητά και πλατφόρμα για την ασύρματη φόρτισή τους με ενσωματωμένο σύστημα ψύξης. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων μπροστά από τον οδηγό έχει διαγώνιο 10,25 ιντσών, είναι προσαρμόσιμος και συνδέεται με μία οθόνη head-up. Η οθόνη του συστήματος πολυμέσων έχει διαγώνιο 12,9 ιντσών. Μέσω αυτής είναι δυνατός ο έλεγχος όλων των βασικών παραμέτρων λειτουργίας του αυτοκινήτου. Η μπάρα αφής για τον έλεγχο του κλιματισμού διαθέτει πλέον οπίσθιο φωτισμό και είναι όμορφα ενσωματωμένη στις μινιμαλιστικές γραμμές του ταμπλό. Η εσωτερική σχεδίαση αποτελεί φυσική συνέχεια της εξωτερικής και επικοινωνεί τις ιδρυτικές αξίες της μάρκας Cupra. Τον δυναμισμό, τη σπορ φιλοσοφία και τη φρεσκάδα της νιότης. Όπως θα επιβεβαίωνε και ο Griffiths, κάποιες φορές τα ράσα κάνουν τον παπά.

Cupra Formentor

Formentor και Leon, εν αναμονή του Raval, ανανεώθηκαν

«Εμμονή με τη σχεδίαση». Με αυτό το σλόγκαν παρουσίασε η Cupra τις ανανεωμένες εκδόσεις των Formentor και Leon. Παρατηρώντας με προσοχή τις αλλαγές (παρακάτω μπορείτε να δείτε το Formentor), γίνεται εύκολα αντιληπτό πως η εταιρία δίνει μεγάλη έμφαση στη σχεδίαση των αυτοκινήτων της. Το μυώδες αμάξωμα έχει πολλές δυναμικές λεπτομέρειες προκειμένου να προσελκύσει ένα νεανικό κοινό που αναζητά ευρύχωρα αυτοκίνητα, αλλά επιθυμεί να ξεχωρίζει και από τους πολλούς. Παράλληλα, προσφέρει και διάφορα αξεσουάρ, από ρούχα και κοσμήματα έως εξοπλισμό για padel – ένα άθλημα που γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλές. Σύμφωνα με την Cupra, ακόμα και μήνες μετά την αγορά ενός αυτοκινήτου, οι πελάτες της επιστρέφουν στις εκθέσεις προκειμένου ν’ αποκτήσουν κάποια από αυτά τα αξεσουάρ. Στην καμπίνα των ανανεωμένων Formentor και Leon, ξεχωρίζει το νέο infotainment με την οθόνη των 12,9 ιντσών, προερχόμενο από το Terramar. Διαθέτουν διευρυμένη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, αλλά η ουσία κρύβεται κάτω από το καπό. Είναι διαθέσιμα με κινητήρες βενζίνης, diesel και ήπια υβριδικά σύνολα με ισχύ από 150 έως 333 ίππους. Οι δύο νέες plug-in υβριδικές εκδόσεις προσφέρουν ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων, σύμφωνα πάντα με την εταιρία.

Στα τέλη του επόμενου έτους, αναμένεται να κυκλοφορήσει το Raval, ένα συμπαγές ηλεκτρικό SUV. Λίγο αργότερα, θα παρουσιαστεί η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Formentor. Στα πλάνα της εταιρίας είναι η επέκταση σε νέες αγορές, μεταξύ αυτών και στις ΗΠΑ. Ένα πολύ σημαντικό βήμα, το οποίο θα γίνει με ένα νέο μεγάλο ηλεκτρικό SUV. Ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτό. Το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι κανένα από τα δύο προαναφερθέντα ηλεκτρικά μοντέλα δεν θα βασίζεται στην πλατφόρμα PPE. Η πλατφόρμα αυτή εγκαινιάστηκε με την ηλεκτρική Porsche Macan και το Audi Q6 e-tron. Η πληροφορία αυτή προέρχεται από τον Griffiths, ο οποίος μας δήλωσε ρητά ότι «υπάρχουν κι άλλες πλατφόρμες στον όμιλο, τις οποίες μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για την κατασκευή αυτοκινήτων σπορ».

Seat

Seat – Πλάκα κάναμε, τελικά δεν κλείνουμε

Τα τελευταία χρόνια, η ισπανική εταιρία έχει ανακοινώσει αρκετές φορές τη διακοπή παραγωγής κάποιου μοντέλου της, δίχως την παράλληλη αναφορά στο μοντέλο που θα το αντικαταστήσει. Επιπλέον, στο πλαίσιο του ομίλου VW, είχε «υποβιβαστεί» στο ρόλο της εταιρίας κινητικότητας. Με άλλα λόγια, η Seat σταματούσε την παραγωγή τετράτροχων οχημάτων και περιοριζόταν στην παραγωγή σκούτερ και πατινιών. Με μια περσινή δήλωσή του, ο Thomas Schäfer, επικεφαλής του Ομίλου VW, είχε σχεδόν επιβεβαιώσει το κλείσιμο της Seat. «Το μέλλον της Seat είναι η Cupra». Το μόνο που δεν είχε πει ήταν η ακριβής ημερομηνία λήξης. Τώρα, το σκηνικό έχει αλλάξει. Κύρια αιτία είναι η πολύ βραδύτερη (από την αναμενόμενη) ζήτηση για ακριβά ηλεκτρικά οχήματα. Το αγοραστικό κοινό ζητά οικονομικά αυτοκίνητα, ξεκάθαρα. Οπότε, η ανώτατη διοίκηση του ομίλου αναγκάστηκε να αναθεωρήσει τα πλάνα της. Σύμφωνα με το νέο πλάνο, έως το τέλος της δεκαετίας, στην γκάμα της Seat, θα κάνει το ντεμπούτο του ένα ολοκαίνουριο αυτοκίνητο πόλης. Δίχως περαιτέρω λεπτομέρειες για την ώρα. Η είδηση αυτή έχει επιβεβαιωθεί από αρκετούς εκπροσώπους της εταιρίας, οι οποίοι το περιέγραψαν ως το βασικό μοντέλο για ολόκληρο τον όμιλο της VW. Φανταστείτε το σαν ένα νέο Mii. Ένα αυτοκίνητο με μικρές διαστάσεις, σχεδιασμένο να έχει ανταγωνιστική τιμή και εμπορική τοποθέτηση κάτω από το VW ID.1 (που αναμένεται να κοστίζει περί τις 20.000 ευρώ). Επιπλέον, προκειμένου η μάρκα να οδηγηθεί σε ένα ηλεκτρικό μέλλον, αποφασίστηκε η ανανέωση των υφιστάμενων μοντέλων. Η διάρκεια ζωής των οποίων θα παραταθεί πέραν του αναμενομένου, από τη στιγμή που θα καθυστερήσει η μετάβαση στην αμιγώς ηλεκτρική γκάμα. Άρα δεν αναμένουμε κάποιο νέο μοντέλο, αλλά την ουσιαστική αναβάθμιση των Arona και Ibiza. Τα δύο αυτοκίνητα της κατηγορίας Β θα ανανεωθούν με την προσθήκη προβολέων full LED, καθώς και πιο σύγχρονων συστημάτων infotainment (με μεγαλύτερες οθόνες). Θα διατηρήσουν τους θερμικούς κινητήρες, ενώ δεν αποκλείεται να προστεθούν στην γκάμα τους και ήπια υβριδικά σύνολα (με βάση τους κινητήρες 1.0). Παράταση ζωής, για μερικά ακόμα χρόνια, πήραν επίσης το Leon και το Ateca. Εντύπωση μας έκανε το γεγονός ότι η Seat έδειξε, στιγμιαία έστω, τις ανανεωμένες εκδόσεις των μοντέλων της, κατά την πρόσφατη παρουσίαση των οικονομικών της αποτελεσμάτων

Όλες οι ειδήσεις

Nissan: Oι προδιαγραφές «σκότωσαν» το GT-R, όχι εμείς

H McLaren τρομάζει τους ιδιοκτήτες της GT με νέα ανάκληση

Τα 5 σημάδια που δείχνουν πρόβλημα στα φρένα

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο