ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Παρουσίαση Citroen C3 Aircross: Με αέρα… 7θέσιου

parousiasi-citroen-c3-aircross-me-aera-7thesiou-726299

Εν αναμονή αντίστοιχων μοντέλων -με άνετους εσωτερικούς χώρους, ικανούς να φιλοξενήσουν μία πολυμελή οικογένεια που θα συνδυάζουν συμπαγή αμαξώματα και μία πιο ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική-, η Citroën παρουσιάζει τη νέα γενιά C3 Aircross, με την τιμή του να ξεκινά κάτω από τις 20.000 ευρώ.

του Luca Cereda

Για να μετακινήσετε μια μεγάλη οικογένεια, χρειάζεστε ένα μεγάλο αυτοκίνητο. Ή μήπως όχι; Τα επταθέσια μοντέλα δημιουργήθηκαν αρχικά για όσους χρειάζονται να μεταφέρουν πολλά άτομα, σε καθημερινή βάση ή ακόμα και σε μεγάλες διαδρομές. Παρουσίασαν ωστόσο αμφιλεγόμενη εμπορική πορεία. Τα τελευταία χρόνια, η προσφορά έχει συρρικνωθεί, κυρίως λόγω της εξαφάνισης των μικρομεσαίων πολυμορφικών. Τώρα, ωστόσο, παρατηρούμε μια αντιστροφή της τάσης – κάτι το παράδοξο σε μια εποχή δημογραφικής κρίσης. Αλλά δεν είναι μόνο αυτή η είδηση, καθώς πλέον οι κατασκευαστές έχουν συμπιέσει την επταθέσια διάταξη σε σχετικά συμπαγή μοντέλα. Ως εκ τούτου, αυτά έχουν γίνει πιο προσιτά από τις συνήθεις γνωστές προτάσεις. Ταυτόχρονα, αυτή η νέα κατηγορία παρουσιάζεται ως μια ελκυστικότερη -και ίσως πιο ευχάριστη στην οδήγηση- εναλλακτική λύση, σε σχέση με τις πολιτικές εκδόσεις ορισμένων επαγγελματικών οχημάτων.

Citroen

Βέβαια, χωρίς να χρειάζεται να καταβάλει κάποιος ένα υπέρογκο χρηματικό ποσό. Και το νέο Citroën C3 Aircross αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, καθώς μέσα σε 4,39 μέτρα μήκους μπορούν να φιλοξενηθούν έως και επτά επιβάτες. Αναμένοντάς το μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, να αναφέρουμε ότι διαφέρει σημαντικά από το B-SUV προηγούμενης γενιάς (που έκανε το ντεμπούτο του το 2017), τόσο σχεδιαστικά όσο και σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις. Πρώτα από όλα, το συνολικό μήκος του έχει αυξηθεί κατά 23 εκατοστά, με τη σχεδιαστική φιλοσοφία να ακολουθεί το αντίστοιχο hatchback. Πλέον, είναι σαφώς πιο τετραγωνισμένο, με κοντό τετραγωνισμένο και κάθετο καπό και μεγαλύτερα μετατρόχια, ενσωματώνοντας ένα πολύ πιο ευρύχωρο εσωτερικό, αλλά και μία πιο δυναμική εμφάνιση. Eτσι όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο της γαλλικής φίρμας και χωρίς να εγκαταλείπονται οι καμπύλες γραμμές, που είναι πλέον χαρακτηριστικό στοιχείο του στιλιστικού κώδικά της. Και πράγματι, στο Aircross, ακόμη και χωρίς να είσαι φυσιογνωμιστής, μπορείς να αναγνωρίσεις το αποτύπωμα του νέου C3.

Σε σημεία όπως η υπογραφή των φώτων τριών τμημάτων, τα χρωματιστά κλιπ και η χαρακτηριστική επεξεργασία που υπάρχει σε ορισμένες εξωτερικές και εσωτερικές λεπτομέρειες, απηχώντας τις διπλές ακμές. Μιλώντας για ομοιότητες, τόσο το hatchback όσο και το B-SUV μοιράζονται σχεδόν ολόκληρη τη σχεδίαση του εσωτερικού. Είναι μια σχεδίαση εμβληματική, που ανήκει σε μια νέα κατασκευαστική προσέγγιση. Η τελευταία είναι βασισμένη σε αυτή την προτεραιότητα που εξυπηρετεί, πάνω απ’ όλα – τη διατήρηση της τιμολογιακής πολιτικής σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο στο νέο C3 Aircross συναντάμε, για παράδειγμα, την ίδια μινιμαλιστική λύση για τη μετάδοση των βασικών πληροφοριών κατά την κίνηση. Ουσιαστικά, πίσω από το τιμόνι δεν υπάρχει ο παραδοσιακός πίνακας οργάνων, αλλά οι ενδείξεις προβάλλονται μέσω ενός ιδιαίτερου πίνακα οργάνων, ο οποίος στην ουσία είναι ένα head-up display που προβάλλει τις πληροφορίες σε μία ειδική εσοχή στο ταμπλό εμπρός από τον οδηγό.

Citroen

Χωρίς συρόμενο κάθισμα

Ωστόσο, η απλοποίηση λειτουργεί επίσης υπέρ και της ευρυχωρίας. Η minimal δομή του ταμπλό, στην πραγματικότητα, απελευθερώνει ζωτικής σημασίας εκατοστά για όσους κάθονται στην πρώτη σειρά. Ταυτόχρονα, το γενναιόδωρο μεταξόνιο (2,67 μέτρα) εγγυάται άνεση για τους επιβάτες που κάθονται στη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Τα οποία, στην προκειμένη περίπτωση, δεν είναι συρόμενα – σε αντίθεση με την τρέχουσα σειρά. Η έλλειψη των παραπάνω δημιουργεί διαφορές μεταξύ της πενταθέσιας έκδοσης και της επταθέσιας. Η μεν πρώτη προσφέρει πιο γενναιόδωρους χώρους για τα πόδια, ενώ στη δεύτερη τα καθίσματα είναι τοποθετημένα πιο μπροστά (κατά 65 χιλιοστά). Πρόκειται για μια αναγκαία λύση, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα άνοιγμα πρόσβασης -αν και όχι ακριβώς άνετο- στα δύο πίσω αναδιπλούμενα καθίσματα. Αυτά τιμολογούνται ξεχωριστά και, περιττό να πούμε, είναι δυσανάλογα μικρά για έναν ενήλικα επιβάτη. Όταν δεν τα χρειάζεστε, μπορούν να αναδιπλωθούν. Με αυτόν τον τρόπο, από τα απολύτως συμβολικά 40 λίτρα, ο χώρος αποσκευών αυξάνεται στα 330 λίτρα.

Η 3η σειρά δεν αφαιρείται, επομένως όσοι χρειάζονται μεγάλο χώρο αποσκευών καλό θα ήταν να κοιτάξουν απευθείας την 5θέσια έκδοση του C3 Aircross. Σ’ αυτήν, ο χώρος φόρτωσης κυμαίνεται από 460 έως 1.600 λίτρα με αναδιπλωμένες τις πλάτες της δεύτερης σειράς. Μιλώντας για επιλογές, η γκάμα των κινητήρων θα καλύπτει την πλειοψηφία των αναγκών μίας οικογένειας. Η βασική έκδοση τροφοδοτείται από τον PureTech τρικύλινδρο κινητήρα του 1,2 λίτρου, που θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και θα αποδίδει 100 ίππους. Θα υπάρχει και υβριδική έκδοση, εξοπλιζόμενη με το ίδιο μοτέρ, το οποίο θα διαθέτει αρκετά αναβαθμισμένα στοιχεία. Επιπλέον, θα συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων, ενσωματωμένο στο εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCT. Ως αποτέλεσμα, η συνδυαστική ισχύς θα φτάνει τους 136 ίππους, ενώ οι δύο παραπάνω επιλογές θα διατίθενται τόσο σε 5θυρη όσο και σε 7θέσια εκδοχή. Αποκλειστικά πενταθέσιο θα είναι όμως το ηλεκτρικό C3 Aircross. Θα φέρει το ίδιο σύστημα μετάδοσης κίνησης με το μικρότερο C3, δηλαδή κινητήρα 111 ίππων στους εμπρός τροχούς και μπαταρία LFP 44 kWh ή 54 kWh, προσφέροντας αυτονομία μεταξύ 300-400 χιλιομέτρων. Για την έκδοση με την μεγαλύτερη μπαταρία θα πρέπει να περιμένουμε έως το 2025.

Citroen C3

Πύργος ελέγχου

Χάρη στο ψηλά τοποθετημένο κάθισμα, ο οδηγός του Citroën C3 Aircross έχει άπλετη ορατότητα, ενώ το ταμπλό έχει σχεδιαστεί με τέτοιον τρόπο, ώστε να προσφέρει σημαντική ευρυχωρία, ενώ παρά το μικρό του μέγεθος (μήκος 4,39 μ., πλάτος 1,79 μ.), το νέο C3 Aircross μπορεί να φιλοξενήσει έως και επτά επιβάτες. Είναι αυτονόητο ότι τα καθίσματα στην 3η σειρά δεν είναι κατάλληλα για μεγάλους σωματότυπους. Η παραπάνω διαμόρφωση αναμένεται να ακολουθηθεί και σε άλλα μοντέλα της Stellantis, όπως το Opel Frontera και το Fiat Giga Panda. Ο μέγιστος διαθέσιμος όγκος όταν οι πλάτες της δεύτερης και της τρίτης σειράς καθισμάτων έχουν αναδιπλωθεί. Σε πλήρη διάταξη, στην επταθέσια έκδοση, είναι μόλις 40 λίτρα, ενώ αντίστοιχα στην περίπτωση της πενταθέσιας είναι 460.

Οι τωρινοί και μελλοντικοί αντίπαλοι

Dacia Jogger

Σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές του, το Jogger έχει ελαφρώς διαφορετικό σχήμα και μεγαλύτερο μήκος, στα 4,55 μέτρα. Στην Ευρώπη, είναι εξίσου προσιτό με το C3 Aircross, αλλά στην Ελλάδα οι τιμές του ξεκινούν από τις 25.000 ευρώ για τις επταθέσιες εκδόσεις.

Fiat Giga Panda

Κάποιοι το έχουν ήδη βαφτίσει ως το νέο Multipla, ακριβώς επειδή θα προσφέρει επτά θέσεις επιβατών, κατανεμημένες σε τρεις σειρές καθισμάτων. Η πολυμορφική έκδοση του Grande Panda αναμένεται το 2025.

Opel Frontera

Η συγγενική έκδοση του C3 Aircross από την Opel είναι επίσης κατασκευασμένη πάνω στην αρχιτεκτονική Smart Car, έχει μήκος κάτω από 4,40 μέτρα και προσφέρει έως και επτά θέσεις επιβατών. Θα είναι διαθέσιμο ως υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό.

Όλες οι ειδήσεις

Δοκιμή MINI Countryman C: Mini to the (cli)max

How to hypercar: V12 κινητήρας, χειροκίνητο κιβώτιο και πόρτες Gullwing για το ακραίο NILU

Φόρμουλα 1: Συνεχίζει τη «μάχη» για μια θέση στο grid ο Andretti

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο