ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Παρουσίαση BMW X3 2024 – Θέση στο μέλλον

parousiasi-bmw-x3-2024-thesi-sto-mellon-724404

Η τέταρτη γενιά της BMW X3 αλλάζει σελίδα, προσφέροντας μια φρέσκια σχεδιαστική εικόνα και ένα καινοτόμο εσωτερικό

Του Fabio Sciarra

Σε περίπτωση που οι σχεδιαστές της BMW είχαν αποφασίσει να προσεγγίσουν συντηρητικά τη νέα X3, τότε σε ένα υποθετικό δικαστήριο θα ήταν δίκαιο να κριθούν ένοχοι. Από την άλλη, οι ίδιοι θα υποστήριζαν ότι σε ένα τέτοιο μοντέλο, θα έπρεπε να κρίνουν και να λειτουργήσουν πολύ προσεκτικά και χωρίς εξεζητημένες λύσεις. Ειδικά εφόσον πρόκειται για ένα μοντέλο που αποτελεί μαζί με τη Σειρά 3, το bestseller της βαυαρικής φίρμας. Αντίστοιχα, με την ίδια λογική, θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν μια προσεκτική ανακατασκευή, ενός μοντέλου που θα έχει πλήρη γκάμα, εκτός από ηλεκτρικό. Δεδομένου ότι η επερχόμενη ηλεκτρική iX3, θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Neue Klasse. Όμως τίποτα τέτοιο δεν συνέβη. Η τέταρτη γενιά του γερμανικού SUV σηματοδοτεί ίσως την πιο ξεκάθαρη στιγμή στην ιστορία του – μιλώντας από σχεδιαστική άποψη. Και το κάνει ξεκινώντας από το καινοτόμο στιλ, τόσο στο αμάξωμα όσο και στην καμπίνα.

Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΦΑΙΡΕΣΗΣ

Αν σε ό,τι αφορά τις αναλογίες η νέα X3 παραμένει σε γενικές γραμμές σχεδόν όμοια με την τρέχουσα γενιά, οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες πάνω στο αμάξωμα δεν θα μπορούσαν να μην απέχουν αρκετά. Εκεί που μέχρι πρότινος υπήρχαν ακμές, πλέον βρίσκουμε λείες επιφάνειες, ενώ εκεί που η στιλιστική έμφαση ήταν ιδιαιτέρως έντονη, τώρα επικρατεί η διακριτικότητα. Με άλλα λόγια, πρόκειται για την ίδια αφαιρετική διαδικασία που είδαμε στη νέα Σειρά 5 και σε όλα τα πιο πρόσφατα μοντέλα της εταιρίας από το Μόναχο.

Αυτό βοήθησε στο να «υποτιμηθούν» οι εξωτερικές διαστάσεις που έχουν (και πάλι) ελαφρώς αυξηθεί, όπως το μήκος που φτάνει πλέον τα 4,75 μέτρα (+34 χιλ.) και το πλάτος των 1,92 μέτρων (+29 χιλ.). Σημαντικό ρόλο στην εμφάνιση της νέας X3 έχει και το μικρότερο κατά 2,5 εκατοστά ύψος (1,66 μέτρα) που την κάνει να δείχνει σαφέστατα πιο δυναμική. Αντίστοιχα, ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί από τα 550 στα 570 λίτρα (για τις εκδόσεις με τα θερμικά σύνολα) και από τα 450 στα 460 λίτρα (για τις plug-in υβριδικές). Μιλώντας για την τελευταία περίπτωση, μειώνεται σημαντικά η ενοχλητική αύξηση του δαπέδου φόρτωσης, λόγω της παρουσίας των μπαταριών.

ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ ΑΡΤΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Αν η εξωτερική εμφάνιση της νέας X3 σηματοδοτεί μια σαφή ρήξη με ό,τι έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν, στα εντός της καμπίνας παρατηρούμε μια συνέπεια εκ μέρους των σχεδιαστών. Κυρίαρχη θέση κατέχουν τα φωτεινά πλαίσια που περικλείουν τις διάφορες λειτουργικές ζώνες χειριστηρίων και διεπαφών, λειτουργώντας παράλληλα ως στιλιστικό τέχνασμα. Ιδιαίτερα πρωτότυπη στη διαμόρφωσή της είναι η ομαδοποίηση σε ένα πάνελ της χειρολαβής, του εξαερισμού και σχετικών χειριστηρίων. Όλα αυτά είναι με τέτοιον τρόπο ενσωματωμένα, ώστε να είναι σχεδόν καμουφλαρισμένα, αλλά ταυτόχρονα εργονομικά άρτια για τον οδηγό.

Η κυρτή οθόνη BMW Curved Display περικλείει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και την οθόνη του infotainment (14,9 ίντσες). Από κάτω της βρίσκεται το BMW Interaction Bar. Πρόκειται για μια φωτιζόμενη μπάρα που φιλοξενεί επίσης τα χειριστήρια αφής για τη ρύθμιση της έντασης της ροής του αέρα και το ξεπάγωμα του παρμπρίζ και του πίσω παραθύρου. Τέλος, το λειτουργικό σύστημα είναι επίσης νέας γενιάς. Το BMW OS 9.0 προσφέρει, μεταξύ άλλων, νέα χαρακτηριστικά, λειτουργίες παιχνιδιών και ροής βίντεο μέσα στο αυτοκίνητο, καθώς και τα My Modes για την προσαρμογή της ατμόσφαιρας και των προφίλ οδήγησης, όπως και ενημερώσεις over-the-air.

ΠΙΣΤΗ ΣΤΑ DIESEL

Από πλευράς κινητήρων, η σημαντικότερη είδηση αφορά την απουσία της ηλεκτρικής έκδοσης, η οποία θα αποτελέσει ένα ξεχωριστό μοντέλο, την προαναφερθείσα iX3. Η γκάμα θα παραμείνει επομένως προνόμιο των θερμικών μονάδων, με τέσσερις παραλλαγές να πρωταγωνιστούν. Στη βάση της βρίσκουμε την Χ3 20 xDrive με τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 2,0 λίτρων που αποδίδει μέγιστη ισχύ 208 ίππων. Ενδιάμεσα, την Χ3 20d xDrive με τον diesel δίλιτρο μοτέρ των 197 ίππων.

Εναλλακτικά, την plug-in υβριδική X3 30e xDrive που αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα – με συνδυαστική ισχύ 299 ίππους. Μάλιστα, στη συγκεκριμένη έκδοση, η μπαταρία είναι μεγαλύτερη, με αποτέλεσμα η ηλεκτρική αυτονομία να φτάνει τα 86 χλμ. Η κορυφαία έκδοση, η Χ3 Μ50 xDrive, εξοπλίζεται με εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 3,0 λίτρων, που αποδίδει 381 ίππους και 540 Nm ροπής. Νούμερα ικανά να επιταχύνουν το βάρους 1.980 κιλών αμάξωμα για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 4,6 δευτερόλεπτα.

Όλες οι ειδήσεις

Το νέο Suzuki Swift τώρα σε ακόμα πιο προσιτές τιμές

Trannos: Αγόρασε νέο πανάκριβο supercar αξίας 175.000 ευρώ

Η Kawasaki παρουσίασε μοτοσυκλέτα που καίει υδρογόνο και είναι… κάπως

 

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο