ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Παρουσίαση Alfa Romeo Stelvio: Έτσι θα είναι και θα έχει και «βενζίνη» έκδοση

parousiasi-alfa-romeo-stelvio-etsi-tha-einai-kai-tha-echei-kai-venzini-ekdosi-731675

Η νέα Alfa Romeo Stelvio θα βασίζεται σε ηλεκτρική πλατφόρμα, όπως γνωρίζαμε, αλλά θα είναι διαθέσιμη και με θερμικό κινητήρα, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες. Αναμένεται το 2025, με νέα ψηφιακή αρχιτεκτονική.

Του Mirco Magni, Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος, Εικονογράφηση: Marcelo Poblete

Η Alfa Romeo τού σήμερα θα μπορούσε να είναι διαφορετική. Θα μπορούσε όμως και να μην υπάρχει. Με τη γέννηση του Ομίλου Stellantis, η Alfa Romeo ήταν η πολύφερνη (προς πώληση ή αναγέννηση) νύφη. «Πολλοί μου χτύπησαν την πόρτα ζητώντας μου να πουλήσω την Alfa Romeo, αλλά αρνήθηκα». Με αυτή τη σύντομη φράση, ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, συνόψισε αυτή την κρίσιμη περίοδο στη σύγχρονη ιστορία της ιταλικής μάρκας. Τα τελευταία χρόνια, με αργά αλλά σταθερά βήματα, η Alfa Romeo αναγεννήθηκε, με στόχο να τεθούν στέρεες βάσεις για το μέλλον. Αφού πρώτα κυκλοφόρησαν οι Giulia και Stelvio (προσωπικές επιλογές του Sergio Marchionne), η Alfa Romeo παρουσίασε την Tonale, το τελευταίο από τα μοντέλα της, που εξελίχθηκε υπό την FCA. Ακολούθησε η Junior (για έξι ημέρες είχε την ονομασία Milano), σχεδιασμένη από λευκή κόλλα χαρτί, αν και βασίζεται στη γαλλική πλατφόρμα CMP. Σύμφωνα με τον Tavares, «αυτό που κάναμε ήταν να αναδιοργανώσουμε εκ βάθρων την Alfa Romeo. Η μάρκα είναι κερδοφόρα, ανήκει στην κατηγορία premium και βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης». Το επόμενο βήμα είναι κρίσιμο, θα είναι ένα από τα σημεία καμπής στην ιστορία της εταιρίας. Η Alfa Romeo θα εισέλθει σε έναν νέο ψηφιακό κόσμο, με έντονα ηλεκτρικό προσανατολισμό. Οι alfisti δεν χρειάζεται ν’ ανησυχούν, καθώς οι κύλινδροι και τα πιστόνια θα προσφέρουν για αρκετά χρόνια ακόμα τις υπηρεσίες τους.

Stelvio
Η δεύτερη γενιά της Stelvio θα έχει ελαφρά αυξημένες διαστάσεις ώστε να βελτιωθούν οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές.

Χαμαιλέων

Η Junior είναι η πρώτη ηλεκτρική Alfa Romeo στην ιστορία. Η νέα Stelvio, αν και οι πρώτες πληροφορίες την ήθελαν αμιγώς ηλεκτρική, θα έχει μια διαφορετική προσέγγιση. Θα είναι πρωτίστως ηλεκτρική. Στη «γλώσσα» των κατασκευαστών, αυτό σημαίνει ότι εξελίχθηκε ως ηλεκτρική, αλλά θα μπορεί να φιλοξενήσει και θερμικούς κινητήρες. Με βάση το πλάνο της ιταλικής εταιρίας, από το 2027 θα διαθέτει αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα στην γκάμα της. Έως τότε, όμως, υπάρχει ακόμα χώρος και για θερμικά μοντέλα στην γκάμα της.

Σχεδιασμένη στο Τορίνο, η δεύτερη γενιά της Stelvio (μαζί με τη δεύτερη γενιά της Giulia που αναμένεται το 2026) θα κατασκευαστεί στην Ιταλία (στο Κασίνο), βασισμένη στην αρχιτεκτονική STLA Large. Η πλατφόρμα αυτή είναι σχεδιασμένη ώστε να υποστηρίζει αμιγώς ηλεκτρικά, θερμικά ή υβριδικά μοντέλα. Όπως ακριβώς είδαμε με το Dodge Charger, το μοντέλο που την εγκαινίασε. Το μόνο κοινό που θα έχει η Stelvio με το Charger είναι το πλαίσιο, καθώς αυτό προσφέρει μεγάλη ελευθερία κινήσεων στους σχεδιαστές (όπως για παράδειγμα στη διάταξη της ανάρτησης). Άρα το κάθε μοντέλο μπορεί να έχει τον δικό του χαρακτήρα. Και είμαστε βέβαιοι ότι η Alfa θα κάνει τα πάντα, ώστε το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της να έχει μέρος του σπορ χαρακτήρα των μοντέλων που βασίζονται στην πλατφόρμα Giorgio. Τα μοντέλα αυτά, η Giulia και η Stelvio δηλαδή, αποτελούν σημείο αναφοράς στην κατηγορία τους για την οδική τους συμπεριφορά. Η νέα –ηλεκτρική– Stelvio θα διαθέτει και ένα νέο σύστημα περιορισμού των κλίσεων. Σημαντική είναι και η ψηφιακή αρχιτεκτονική της πλατφόρμας, την οποία η Stellantis ονομάζει STLA Brain. Θα κάνει το ντεμπούτο της στη Stelvio και αργότερα θα τη δούμε σε πολλά ακόμα μοντέλα του ομίλου. Σε αυτήν είναι ενσωματωμένο το Amazon cloud που υπόσχεται μια φυσική διεπαφή ανθρώπου-μηχανής. Αυτή θα είναι εφικτή με ματιές, χειρονομίες και φωνητικές εντολές, ώστε να μπορεί ο οδηγός να διαχειριστεί τις λειτουργίες του Smart cockpit.

1.000+1 άλογα;

Η δεύτερη γενιά της Stelvio θα μεγαλώσει σε μέγεθος, αλλά όχι πολύ (4,69 μέτρα είναι το μήκος της πρώτης γενιάς). Αύξηση θα υπάρξει και στο βάρος, που πλέον θα πλησιάσει τους δύο τόνους. Γι’ αυτό ευθύνονται οι μπαταρίες, των οποίων η χωρητικότητα θα κυμαίνεται μεταξύ 101-118 kWh. Το θετικό είναι ότι υπόσχονται έως 800 χιλιόμετρα αυτονομίας. Επιπλέον, χάρη στην αρχιτεκτονική των 800V, θα είναι δυνατή η ταχύτατη επαναφόρτισή τους. Έχουμε ακούσει για ταχύτητα επαναφόρτισης της τάξεως των 4,5 kWh ανά λεπτό. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα αρκούν 60 δευτερόλεπτα για ενέργεια που θα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινηθεί για 20 χιλιόμετρα.

Σύμφωνα με παλαιότερη παρουσίαση του Ομίλου Stellantis, θα χρησιμοποιηθούν κινητήρες 204 έως 450 ίππων στα νέα ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου. Τα μοντέλα με αρχιτεκτονική 400V θα διαθέτουν τους κινητήρες χαμηλότερης ισχύος. Η Stelvio δεν ανήκει σε αυτά και γι’ αυτό αναμένεται να διαθέτει ισχύ τουλάχιστον 350 ίππων. Η βασική της έκδοση θα είναι πισωκίνητη, αλλά σίγουρα θα υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις με δύο κινητήρες. Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, η έκδοση Veloce αναμένεται να έχει ισχύ 800 ίππων και η Quadrifoglio δεν αποκλείεται να φτάνει ή να ξεπερνά τους 1.000 ίππους. Υπερβολικά νούμερα, δεν αντιλέγει κανείς, αλλά τα έχουμε δει σε ανταγωνιστικά (ηλεκτρικά) μοντέλα. Από την υπάρχουσα γκάμα, η πιο ισχυρή έκδοση είναι η Quadrifoglio, με κινητήρα V6 2,9 λίτρων, biturbo, προερχόμενο από τη Ferrari και ισχύ «μόλις» 520 ίππους.

Όπως προαναφέραμε, η STLA Large είναι μια πολυενεργειακή αρχιτεκτονική, ικανή να φιλοξενήσει θερμικούς κινητήρες, καθώς και ήπια ή πλήρως υβριδικά σύνολα. Η νέα Stelvio αναμένεται να έχει κάποιες βασικές εκδόσεις με χαμηλότερη ισχύ, ώστε να είναι πιο προσιτές οικονομικά. Από τεχνικής απόψεως, μπορεί να φιλοξενήσει το νέο τρίλιτρο εξακύλινδρο twin-turbo της οικογένειας Hurricane. Ο κινητήρας αυτός είναι ήδη διαθέσιμος στο Dodge Charger, με ισχύ 420 ή 550 ίππων. Βέβαια, λόγω της «αμερικανικής» κατανάλωσης (υψηλής δηλαδή), δεν αποκλείεται να προτιμηθεί κάποιος turbo τετρακύλινδρος για τη Stelvio, ώστε να ταιριάζει περισσότερο με τα ευρωπαϊκά δεδομένα.

Stelvio
Βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Large, είναι πρωτίστως ηλεκτρική, αλλά θα διαθέτει και θερμικές εκδόσεις. Χάρη στην μπαταρία των 118 kWh, θα μπορεί να προσφέρει αυτονομία έως 800 χιλιόμετρα.

Η αρχιτεκτονική STLA Large, μία για όλα (περίπου)

Πρωτίστως ηλεκτρική: έτσι αποκαλούν οι εταιρίες τις πλατφόρμες που γεννήθηκαν για να υποστηρίξουν ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά είναι σχεδιασμένες ώστε να μετατρέπονται (με περιορισμένο κόστος) και σε πολυενεργειακές. Η STLA Large αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της σχεδιαστικής προσέγγισης. Δημιουργήθηκε για να προσφέρει μεγάλη ευελιξία, μπορεί να φιλοξενήσει μπαταρίες μεγάλων διαστάσεων, ηλεκτρικούς κινητήρες και στους δύο άξονες, αλλά και θερμικούς κινητήρες μεσαίας ή μεγάλης χωρητικότητας. Οι θερμικοί κινητήρες μπορούν να τοποθετηθούν είτε εγκάρσια είτε κατά τον διαμήκη άξονα, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε μοντέλου. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα επιλογής μεταξύ διαφορετικών διατάξεων για την ανάρτηση, ώστε οι σχεδιαστές να δώσουν τον «σωστό» χαρακτήρα στο κάθε μοντέλο. Κατ’ επέκταση, αυτό σημαίνει ότι σε κάθε μοντέλο η κίνηση μπορεί να μεταδίδεται στους εμπρός, στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς. Σε αυτή τη νέα πλατφόρμα θα βασιστούν τουλάχιστον οκτώ μοντέλα των κατηγοριών D και E. Οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio, η νέα Maserati Levante, τα Jeep Recon και Wagoneer S, καθώς και τρία μοντέλα της Dodge και της Chrysler. Το μήκος τους θα κυμαίνεται από τα 4,76 έως τα 5,13 μέτρα και το μεταξόνιο μεταξύ 287-308 εκατοστών.

Όλες οι ειδήσεις

Nissan: Oι προδιαγραφές «σκότωσαν» το GT-R, όχι εμείς

H McLaren τρομάζει τους ιδιοκτήτες της GT με νέα ανάκληση

Τα 5 σημάδια που δείχνουν πρόβλημα στα φρένα

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο