Utopia Roadster: 852 ίπποι, 1.280 κιλά -τόσο στην ανοιχτή, όσο και στην κλειστή έκδοση- και εντυπωσιακό με τον «Pagani» τρόπο.
Αν σας άρεσε το Pagani Utopia (αυτό έλειπε να μην…) και απλά περιμένατε την ανοικτή έκδοση, η αναμονή σας έλαβε τέλος! H Pagani μόλις παρουσίασε την έκδοση Roadster και είναι αυτό ακριβώς που περιγράφει το όνομα του, ένα Utopia με ανοικτή οροφή.
Ουσιαστικά, πρόκειται για το ίδιο αυτοκίνητο με το Utopia, μόνο που στην προκειμένη περίπτωση, το Roadster προσφέρει την δυνατότητα για προσθαφαίρεση της (σκληρής) οροφής. Το ότι είναι το ίδιο, σημαίνει ότι μοιράζεται όλα τα καλούδια με το coupe, δηλαδή μονοκόκ πλαίσιο από συνδυασμό τιτάνιοι και ανθρακονημάτων, και άλλα ανθρακονήματα στο αμάξωμα, αναρτήσεις, φρένα, όλα.
Το αυτό ισχύει και για τον κινητήρα, έναν θερμικό V12 με δύο υπερσυμπιεστές και χωρητικότητα 6 λίτρων, που έχει εξελιχθεί από την AMG. H ισχύς του είναι 852 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ. και ένα «οροπέδιο» 811 Nm ροπής ανάμεσα στις 2.800 και στις 5.900 σ.α.λ. Όλα αυτά, για ένα βάρος 1.280 κιλών, χάρη στα εξωτικά υλικά κατασκευής για πλαίσιο και αμάξωμα που αναφέρθηκαν πιο πάνω.
Η μετάδοση της ισχύος γίνεται στους πίσω τροχούς και οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν δύο επιλογές, είτε ένα επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Xtrac, είτε επτατάχυτο επίσης κιβώτιο αλλά χειροκίνητο.H τελική ταχύτητα του Pagani Roadster Utopia φτάνει τα 350 χιλιόμετρα και πρόκειται για μια τιμή που περιορίζεται ηλεκτρονικά από κόφτη.
Το αυτοκίνητο «πατάει» σε τροχούς διαμέτρου 21 και 22 ιντσών μπροστά και πίσω αντιστοίχως και τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Pirelli P Zero Corsa Cyber. Σε ότι αφορά στο «cyber» που περιλαμβάνεται στην ονομασία τους, αφορά τους αισθητήρες που είναι ενσωματωμένοι σε αυτά και «επικοινωνούν» με συστήματα όπως το ABS και το traction control, μεταδίδοντας δεδομένα, προκειμένου να βελτιώνεται η λειτουργία τους και ο βαθμός επίδρασης τους.
Οι οροφές που προσφέρονται με το Utopia Roadster είναι δύο, μια σκληρή, για μόνιμη εγκατάσταση το χειμώνα και μια μαλακή, η οποία μπορεί να αποθηκευθεί στο αυτοκίνητο, σε περίπτωση που ξεσπάσει καμία ανοιξιάτικη μπόρα.
Το εσωτερικό είναι φυσικά πολυτελές, υψηλής αισθητικής και ακριβό, ενώ εντύπωση προκαλεί το ότι πίνακας οργάνων και λοιπά χειριστήρια, ρέπουν πολύ περισσότερο προς το αναλογικό, παρά προς το ψηφιακό. Τα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι ο εκτεθειμένος σε κοινή θέα μηχανισμό – βάση του επιλογέα ταχυτήτων καθώς και το τιμόνι.
Εκ πρώτης μπορεί να μη φαίνεται και τόσο εντυπωσιακό αλλά είναι κατασκευασμένο από ένα μασίφ κομμάτι μέταλλου και για την μορφοποίηση του απαιτούνται 28 ώρες (!) σε πενταξονικό CNC μηχάνημα.
Αν όλα αυτά σας ακούγονται ακριβά, είναι. Το Pagani Utopia Roadster θα κατασκευαστεί σε 130 κομμάτι μόνο και η τιμή για το κάθε ένα από αυτά, είναι 3,1 εκατομμύρια ευρώ. Ουτοπία.
Όλες οι ειδήσεις
Τέλος εποχής: Χρεωκόπησε η Recaro!
Δοκιμάζουμε το απίστευτο Hyundai Ioniq 5 N σε Πίστα και Βουνό