Χωρίς να επηρεάζεται από κανονισμούς, το Pagani Huayra R Evo δημιουργήθηκε για να ανεβάσει τον πήχη της απόδοσης χωρίς συμβιβασμούς.
του Luca Cereda, απόδοση: Autotypos Team
Η Formula Indy, οι μύθοι του Λε Μαν και ο ηρωισμός των παλαιών οδηγών που αγωνίστηκαν αψηφώντας τις καιρικές συνθήκες. Υπάρχουν πολλές και ποικίλες εμπνεύσεις για το Huayra R Evo, το νέο hypercar της Pagani. Ένα αυτοκίνητο που δεν είναι απλώς ένα Huayra R με 50 περισσότερους ίππους, αλλά εστιάζει στον απλό υπολογισμό των δεδομένων του κινητήρα, αντιπροσωπεύει ένα ολοκληρωμένο έργο εξέλιξης, που γεννήθηκε για χάρη των ιδιοκτητών υπεραυτοκίνητων μόνο για πίστες και το οποίο εξαχνώνεται στο πρόγραμμα Arte in Pista που δημιούργησε η Pagani.
Οι αλλαγές
Χωρίς να επηρεάζεται από κανονισμούς (στην πραγματικότητα, το αυτοκίνητο δεν δημιουργήθηκε για να λάβει μέρος στα πρωταθλήματα), το Huayra R Evo δημιουργήθηκε για να ανεβάσει τον πήχη της απόδοσης χωρίς συμβιβασμούς (εκτός από εκείνους που είναι απαραίτητοι για την ασφάλεια). Ισχύς, επιδόσεις πέδησης, αεροδυναμική απόδοση και κάθετη δύναμη κάνουν έτσι ένα άλμα προς τα εμπρός για να προσφέρουν επιδόσεις «αντίστοιχες με αυτές του Le Mans Prototype 2» και «μια εμπειρία όσο το δυνατόν πιο κοντά στον επικό κόσμο των αγώνων αντοχής», υπόσχεται η Pagani.
Η εξέλιξη είναι ορατή με γυμνό μάτι: το μπροστινό μέρος έχει μια συμπαγή διάταξη, αεροδυναμικά αποδοτική χάρη σε ένα εξελιγμένο σύστημα αεραγωγών που χρησιμεύουν για τη βέλτιστη κατανομής της ψύξης μεταξύ των δίσκων φρένων, των δαγκάνων και του ψυγείου. Αυτό το σύστημα είναι ενσωματωμένο και υποστηρίζεται από τον διαχωριστή, μεγαλύτερο κατά 10 εκ. και με αεροδυναμικό προφίλ ad hoc. Με αυτό, οι γραμμές στο καπό συμβάλλουν στην αεροδυναμική.
Εφέ «κοντής ουράς»
Το πίσω μέρος είναι ακόμη πιο χαρακτηριστικό, επιμηκυμένο κατά 19 εκ. δημιουργώντας ένα εφέ «κοντής ουράς» (Short-tailed effect). Το κάλυμμα του κινητήρα υποστηρίζει το νέο κεντρικό πτερύγιο και την ομάδα στηριγμάτων ενσωματωμένα με το φτερό, εξοπλισμένα με μεταλλικά πτερύγια. Τα αεροδυναμικά πτερύγια, απαραίτητα για να κάνουν τις ροές του αέρα γραμμικές, στο πίσω μέρος του Huayra R Evo ολοκληρώνουν την εικόνα. Χάρη σε αυτές τις εξελίξεις, η αεροδυναμική έχει βελτιωθεί, ενώ το αμάξωμα εκμεταλλεύεται τις καινοτόμες ίνες άνθρακα που έχουν σχεδιαστεί για το Utopia, αυξάνοντας την ακαμψία κατά 38% διατηρώντας το ίδιο βάρος. Το αποτέλεσμα είναι μια αύξηση 45% στην κάθετη δύναμη.
900 ίππου για τον V12
Ο κινητήρας είναι ίδιος όπως στο Huayra R, αλλά ενημερωμένος και αναβαθμισμένος. Στο Huayra R Evo αποδίδει ισχύ 900 HP στις 8.750 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 770 Nm, διαθέσιμη από τις 5.800 έως τις 8.200 σ.α.λ. Η κόκκινη γραμμή του στροφόμετρου μετακινείται στις 9.200 σ.α.λ. Οι τεχνικοί της Pagani όχι μόνο προχώρησαν σε αύξηση της ισχύος, αλλά επενέβησαν και σε άλλα θεμελιώδη εξαρτήματα, όπως η πολλαπλή εισαγωγής, η οποία υιοθετεί μια νέα σχεδίαση, αλλά και νέους εκκεντροφόρους.
Στη συνέχεια βελτιστοποίησαν τόσο τη βαθμονόμηση της μονάδας ελέγχου όσο και τη σχεδίαση του συστήματος εξάτμισης, για να κάνουν τον ήχο του Huayra R Evo μοναδικό. Το σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων έχει σχεδιαστεί σε συνεργασία με την HWA AG και διαθέτει αγωνιστικό συμπλέκτη τριών δίσκων, ενώ το συνολικό του βάρος είναι μόλις 80 κιλά.
Αναθεωρημένη δομή
Στο κεφάλαιο ανάρτηση, το Huayra R Evo κληρονομεί την εξελιγμένη γεωμετρία που αναπτύχθηκε για το Huayra R, αλλά με μια σημαντική καινοτομία: την ενσωμάτωση ενός αποσβεστήρα ανύψωσης «που διαχωρίζει τη διαχείριση των λειτουργιών του αμαξώματος από εκείνες των ανεξάρτητων αμορτισέρ των τεσσάρων τροχών».
Το σύστημα πέδησης της Brembo, που αποτελείται από νέους αυτοαεριζόμενους κεραμικούς δίσκους CCM-R σε συνδυασμό με αγωνιστικά τακάκια, είναι πιο ισχυρό και μπορεί στην πραγματικότητα να υπερηφανεύεται για τον διπλασιασμό της επιφάνειας των καναλιών εξαερισμού στις διπλές σειρές οπών με σχισμές και αυξημένη επιφάνεια επαφής μεταξύ δίσκου και δαγκάνας. Τέλος, οι τροχοί του Huayra R Evo τυλίγονται με ελαστικά PZeroSlick σε μέγεθος 280/680 R19 μπροστά και 345/725 R20 πίσω.
Όλες οι ειδήσεις
Η Abarth αποκαλύπτει το 600e των 240 ίππων
Δοκιμή BMW X6 xDrive 30d: Υπεραφθονία
Η Koenigsegg ετοιμάζεται για νέο ρεκόρ ταχύτητας με το Jesko