ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

OMODA 5: Πρώτη επαφή με το κινεζικό SUV που αναστατώνει την αγορά στην Ευρώπη

omoda-5-proti-epafi-me-to-kineziko-suv-pou-anastatonei-tin-agora-stin-evropi-730617

Το OMODA 5 αναμένεται να λανσαριστεί επίσημα στην Ελλάδα τους προσεχείς μήνες, ενώ διατίθεται ήδη σε αρκετές ευρωπαϊκές αγορές.

του Marco Rocca, απόδοση Autotypos Team

Πολύ πλούσιος εξοπλισμός, διαστάσεις ενός SUV της κατηγορίας C και τιμή, όλα (αλλά πραγματικά όλα) μαζί, 27.900 ευρώ. Με αυτές τις προϋποθέσεις το νέο Omoda 5 θα ήθελε να εισχωρήσει στην ιταλική αγορά. Οι κινητήρες; Προς το παρόν μόνο 1.6 turbo βενζίνης, αλλά αργότερα θα έρθουν και οι υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις.

OMODA

Ένα SUV της κατηγορίας C

Από τον ένα προφυλακτήρα στον άλλο, το νέο Omoda 5 δεν ξεπερνά τα 4,40 μέτρα (4,37 για την ακρίβεια). Το αυτοκίνητο έχει προσωπική και βελτιωμένη γραμμή και καλοφτιαγμένο εσωτερικό: εξωτερικά ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα του, με αυτόν τον ιδιαίτερο θρίαμβο των μικρών σατινέ «διαμαντιών» που της δίνουν ένα όμορφο τρισδιάστατο αποτέλεσμα. Το μπροστινό μέρος είναι μοντέρνο, με προβολείς που αναπτύσσονται κάθετα και πολύ λεπτά φώτα ημέρας, τοποθετημένα στην άκρη του καπό.

OMODA

Στο πίσω μέρος, ωστόσο, το κινεζικό αυτοκίνητο είναι πιο κοφτό, με πολύ κεκλιμένες κολόνες και πίσω παράθυρο, που του δίνουν αυτή την εμφάνιση SUV-κουπέ που είναι τόσο δημοφιλής σήμερα.

OMODA

Δύο οθόνες και λίγα κουμπιά

Το εσωτερικό επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στο γραφικό αποτέλεσμα του τεχνολογικού στοιχείου, με έναν πίνακα που περιέχει δύο οθόνες 12,4 ιντσών η καθεμία: τον πίνακα οργάνων, ο οποίος είναι αρκετά σαφής, και την οθόνη infotainment, με μια οθόνη αφής που είναι πλήρης με λειτουργίες, αν και δεν είναι η πιο σύγχρονη όσον αφορά τα γραφικά και τη σαφήνεια των εικονιδίων. Η θέση των κουμπιών έντασης ήχου είναι πολύ ιδιαίτερη και σαφώς ασυνήθιστη: βρίσκονται στα αριστερά, στο μαύρο πλαίσιο της οθόνης οργάνων.

OMODA

Στο ταμπλό, λοιπόν, τα φυσικά χειριστήρια πρακτικά απουσιάζουν: κάτω από την οθόνη infotainment υπάρχει ένας πίνακας με κουμπιά αφιερωμένα στη διαχείριση του κλιματισμού. Χαμηλότερα βρίσκεται το τούνελ, «σκαμμένο» για να δημιουργηθεί χρήσιμος χώρος, για παράδειγμα, για την αποθήκευση μιας μικρής τσάντας. Εκεί υπάρχουν επίσης δύο πρίζες φόρτισης, μία USB και μία USB-C.

Ελέγχοντας λίγο πιο αναλυτικά στα υλικά, μπορείτε να παρατηρήσετε κάποια εξοικονόμηση στα πλαστικά, αλλά μόνο στα πιο κρυφά: ανάμεσα στο ταμπλό, το τούνελ και το εσωτερικό των θυρών, τα ακροδάχτυλα συχνά ακουμπούν σε μαλακές επιφάνειες. Η ανατροφοδότηση από τα χειριστήρια του τιμονιού θα μπορούσε να βελτιωθεί, αλλά συνολικά το εσωτερικό δεν παρουσιάζει σημαντικές ατέλειες.

OMODA

Πόρτμπαγκαζ

Η σιλουέτα, που μοιάζει σχεδόν με κουπέ, αφαιρεί λίγο χώρο από το πορτμπαγκάζ. Και πράγματι, με δηλωμένα 360 λίτρα, το Omoda σίγουρα δεν τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας, αν σκεφτεί κανείς ότι πολλοί από τους αντιπάλους του ξεπερνούν εύκολα τα 400. Σε κάθε περίπτωση, το κανονικό σχήμα και οι πολλοί γάντζοι με τους οποίους μπορείτε να ασφαλίσετε το φορτίο εκτιμώνται.

OMODA

Στο δρόμο

Πίσω από το τιμόνι, το «πεντάρι» είναι κάτι παραπάνω από τίμιο. Ο 1.6 turbo βενζινοκινητήρας, που για την ιστορία είναι τετρακύλινδρος, αποδίδει 147 ίππους και 275 Nm ροπής, νούμερα που αρκούν για να κινείται με κάποια ευελιξία σε όλες τις καθημερινές καταστάσεις. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων Getrag, λοιπόν, είναι ένας καλός σύμμαχος (μεταξύ άλλων, το Omoda απαιτεί για το σπριντ από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 10,1 δευτερόλεπτα).

OMODA

Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε σχεδόν αποκλειστικά στην πόλη και είχαμε επίσης την ευκαιρία να εκτιμήσουμε τις αναρτήσεις, οι οποίες “χωνεύουν” με κάποια ευκολία λακκούβες, ανωμαλίες, καλντερίμια, ακόμη και γραμμές του τραμ. Όσον αφορά την κατανάλωση, η συντομία της διαδρομής και η ένταση της κυκλοφορίας, απαιτεί μια πιο εμπεριστατωμένη ανάλυση που θα παραπεμφθεί στα νούμερα του Κέντρου Δοκιμών. Τέλος, μερικά καλά νέα στο μέτωπο της ασφάλειας: στις δοκιμές του Euro NCAP, το Omoda 5 πήρε την μέγιστη βαθμολογία, πέντε αστέρια.

OMODA

Τιμές και εκδόσεις

Όπως αναφέρθηκε, η γκάμα είναι πολύ απλή: ένας κινητήρας και δύο εκδόσεις, οι οποίες προσφέρονται σε πολύ ελκυστικές τιμές. Το μοντέλο ξεκινά με την έκδοση Comfort, η οποία κοστίζει 27.900 ευρώ στην Ιταλία και διαθέτει στάνταρ δερμάτινο εσωτερικό. Με δύο χιλιάδες ευρώ περισσότερα – ή 29.700 ευρώ – το Omoda 5 Premium αποτελεί την κορυφή της γκάμας και προσθέτει στο πακέτο κάμερες 360°, διαφανή ηλιοροφή, το προαναφερθέν ηχοσύστημα της Sony, διζωνικό κλιματισμό, πίσω φώτα περιβάλλοντος, θερμαινόμενο τιμόνι και ηλεκτρική πίσω πόρτα.

Η εγγύηση είναι 7 χρόνια ή 150.000 χιλιόμετρα, αλλά με απεριόριστα χιλιόμετρα για τα τρία πρώτα χρόνια του αυτοκινήτου. Υπάρχει επίσης μια υπηρεσία οδικής βοήθειας που προβλέπεται από την Allianz, η οποία περιλαμβάνει επίσης αυτοκίνητο αντικατάστασης και διανυκτέρευση, αν χρειαστεί. Ωστόσο δεν γνωρίζουμε ακόμα τι απ’ όλα αυτά θα ισχύει και στη χώρα μας.

Όλες οι ειδήσεις

YangWang U9: Έχει τα πιο προσιτά 1.287 άλογα της «πιάτσας», κάνει τον βάτραχο, το τανκ και τον Trump

Περίπου οι μισές πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα τον Αύγουστο αφορούσαν υβριδικά οχήματα

SpaceX Polaris Dawn: Οι στολές του πρώτου διαστημικού περίπατου από ιδιώτες, είναι ένα τεχνολογικό θαύμα!

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο