Μια σειρά από αποκλειστικά supercars που ξεκίνησε με τη Ferrari 288 GTO και συνεχίζεται με τη νέα F80.
Η Ferrari F80 που αποκαλύφθηκε χθες, αναστάτωσε το κόσμο των supercars με τους 1.200 υβριδικούς της ίππους, γιορτάζοντας τα 80ά γενέθλια του Maranello με στυλ. Θα παραχθεί σε 799 μονάδες και οι παραδόσεις θα γίνουν μέσα στο 2025, με τιμή 3,6 εκατομμυρίων ευρώ.
Αυτά τα νούμερα είναι εντυπωσιακά, ακόμη και στην εποχή των ταχύτατων και πανάκριβων hypercars, αλλά για τη Ferrari, δεν είναι κάτι καινούργιο. Τα τελευταία 40 χρόνια, η μάρκα προσφέρει στους πιο πιστούς πελάτες της μερικά μοναδικά, πανίσχυρα supercars περιορισμένης παραγωγής: μία παράδοση, που ξεκίνησε το 1984 με τη 288 GTO.
Ας δούμε λοιπόν, τι έχει προηγηθεί, πριν την αποκάλυψη της νέας F80.
Ferrari 288 GTO (1984)
Ο πρόγονος αυτής της δυναστείας πολυαγαπημένων και πολύτιμων supercars, είναι η Ferrari 288 GTΟ, η πρώτη Ferrari στην οποία τοποθετήθηκε ένας twin-turbo V8 κινητήρας, και πιο συγκεκριμένα, ένα μοτέρ 90 μοιρών με χωρητικότητα 2.855 κ.εκ. και δύο IHI turbo που απέδιδε συνολικά 400 ίππους και 496ΝΜ ροπής. Χρειαζόταν 4.9 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει το 0-100, ενώ η τελική της ήταν τα 305 χλμ./ώρα.
Παρά τις ομοιότητες της με την ιδιαίτερη Ferrari 208/308, που είχε επίσης σχεδιαστεί από τον Pininfarina, η 288 GTO είχε μερικές μοναδικές για την εταιρεία λεπτομέρειες, όπως ένα νέο σασί, μέρη αμαξώματος από ανθρακονήματα και κέβλαρ, έναν διαμηκών τοποθετημένο κινητήρα και βάρος μόλις στα 1.160 κιλά.
Η παραγωγή της περιορίστηκε στα 279 αντίτυπα, συμπεριλαμβανομένου ενός μοντέλου προ-παραγωγής και τις 5 εκδόσεις Evolution. Η Ferrari 288 GTO κόστιζε περίπου 194 εκατ. λίρες όταν κυκλοφόρησε, που σε σημερινά χρήματα είναι 309.000€. Πιο πρόσφατα όμως, έχουμε δει να πωλείται σε δημοπρασίες για περισσότερα από 4 εκατομμύρια ευρώ!
Ferrari 288 GTO (1984) | |
Κινητήρας | 2.9 V8 twin-turbo, 400 PS, 496 Nm |
Κίνηση | Rear |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 5 σχέσεων |
Σχέση κιλών-ίππων | 2.9 κιλά ανά ίππο |
Τελική ταχύτητα | 305 χλμ./ώρα |
Επιτάχυνση 0-100 | 4.9 δευτερόλεπτα |
Παραγωγή | 279 μονάδες |
Τρέχουσα αξία | 4 εκατομμύρια ευρώ |
Ferrari F40 (1987)
Μπορεί η εμφάνιση της να μη το μαρτυρά, αλλά η Ferrari F40 είναι η πιο extreme εξέλιξη της ιδέας που είχε ήδη φέρει η 288 GTΟ. Ένα κεντρομήχανο, twin-turbo V8 αριστούργημα με εξωτικά υλικά, και μάλιστα αυτή τη φορά με ακόμη πιο εκτεταμένη χρήση κέβλαρ και υαλοβάμβακα, αλλά και plexiglass αντί για κανονικό τζάμι στα παράθυρα. Το εσωτερικό της είναι τόσο λιτό όσο ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, με λαστιχένιους ιμάντες αντί για χερούλια στις πόρτες.
Ο 2,9 λίτρων V8 της, αποδίδει 478 ίππους και μέγιστη ροπή 577Nm. Ζυγίζοντας μόλις 1.250 κιλά, η τελική ταχύτητα διαμορφώνεται στα 323 χλμ/ώρα και το 0-100 στα 4.1 δευτερόλεπτα. Η παραγωγή της Ferrari F40 έφτασε τα 1.331 αντίτυπα, συμπεριλαμβανομένων 20 F40 LM.
Το 1987, κόστιζε 373 εκατ. λίρες, ή σχεδόν 502.000€ σε σημερινή αξία. Βέβαια, είναι ένα πολύ ποθητό αυτοκίνητο και η αξία τους στη σημερινή αγορά ξεπερνά τα 3.5 εκατομμύρια ευρώ.
Ferrari F40 (1987) | |
Κινητήρας | 2.9 V8 twin-turbo, 478 PS, 577 Nm |
Κίνηση | Πίσω |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 5 σχέσεων |
Σχέση κιλών-βάρους | 2.6 κιλά ανά ίππο |
Τελικά ταχύτητα | 323 χλμ./ώρα |
Επιτάχυνση 0-100 | 4.1 δευτερόλεπτα |
Παραγωγή | 1,331 μονάδες |
Τρέχουσα αξία | €3.5 εκατομμύρια |
Ferrari F50 (1995)
Με τη Ferrari F50, έχουμε ήδη φτάσει στο 1995 και η μηχανική διαμόρφωση του supercar από το Μαρανέλλο αλλάζει, καθώς ο κόσμος των αγώνων έχει εξελιχθεί. Πλέον, η F50 γίνεται ένα αυτοκίνητο της F1 για δημόσιους δρόμους. Το εντυπωσιακό, ανοιχτό αμάξωμα βασίζεται σε ένα πλαίσιο από ανθρακονήματα και μέσα του κρύβει έναν ατμοσφαιρικό 12-κύλινδρο κινητήρα με κλειστή γωνία 65 μοιρών, 5 βαλβίδες ανά κύλινδρο και χωρητικότητα 4.698 κ.εκ.
Το αποτέλεσμα είναι ένα κάμπριo supercar με χαρακτήρα από τη Formula 1, που αποδίδει 521 ίππους και 471Nm ροπής. Χρειάζεται μόλις 3.9 δευτερόλεπτα για το 0-100 και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 325 χλμ./ώρα. Καινούργιο, κόστιζε 852 εκατ. λίρες ή 769.000€ σε σημερινή αξία.
Συνολικά, κατασκευάστηκαν μόλις 349 αντίτυπα της Ferrari F50, τα οποία πλέον δημοπρατούνται σε τιμές κοντά στα 5 εκατομμύρια ευρώ.
Ferrari F50 (1995) | |
Κινητήρας | 4.7 ατμοσφαιρικός V12, 521 PS, 471 Nm |
Κίνηση | Πίσω |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων |
Σχέση κιλών-βάρους | 2.6 κιλά ανά ίππο |
Τελική ταχύτητα | 325 χλμ./ώρα |
Επιτάχυνση 0-100 | 3.9 δευτερόλεπτα |
Παραγωγή | 349 μονάδες |
Τρέχουσα αξία | 5 εκατομμύρια ευρώ |
Ferrari Enzo (2002)
Η Ferrari Enzo (όπως μαρτυρά και το όνομα της) αποτίει φόρο τιμής στον Enzo Ferrari, τον ιδρυτή της μάρκας, χρησιμοποιώντας τις πιο προηγμένες τεχνολογίες που ήταν διαθέσιμες το 2002 και την υπογραφή του Pininfarina για αυτή την ιδιαίτερη «τεχνική» παρουσία.
Το αυτοκίνητο είναι κατασκευασμένο εξ’ ολοκλήρου από ανθρακονήματα και χρησιμοποιεί έναν ατμοσφαιρικό V12 6 λίτρων που συνδυάστηκε για πρώτη φορά με σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων. Η Enzo αποδίδει 660 ίππους και 657ΝΜ ροπής. Η τελική της ταχύτητα είναι εξίσου εντυπωσιακή, στα 350 χλμ./ώρα ενώ το 0-100 χρειάζεται 3.65 δευτερόλεπτα.
Κατασκευάστηκε σε 400 μονάδες με τιμή εκκίνησης τις 665.000, που σε σημερινά χρήματα είναι σχεδόν ένα εκατομμύριο. Η μεταπωλητική της αξία βέβαια είναι πολλαπλάσια, ξεπερνώντας τα 5.5 εκατομμύρια ευρώ σε δημοπρασίες.
Ferrari Enzo (2002) | |
Κινητήρας | 6.0 ατμοσφαιρικός V12, 660 PS, 657 Nm |
Κίνηση | Πίσω |
Κιβώτιο | Σειριακό/ημιαυτόματο 6 σχέσεων |
Σχέση βάρους-ίππων | 2.1 κιλά ανά ίππο |
Τελική ταχύτητα | 350 χλμ./ώρα |
Επιτάχυνση 0-100 | 3.65 δευτερόλεπτα |
Παραγωγή | 400 μονάδες |
Τρέχουσα αξία | 5,5 εκατομμύρια ευρώ |
LaFerrari (2013)
Πολλοί την αποκαλούν Ferrari LaFerrari, αλλά το αυτοκίνητο λέγεται απλώς… LaFerrari που σε ελεύτερη μετάφραση σημαίνει «η Ferrari». Αποτελεί αντικείμενο πόθου για όλους τους συλλέκτες αυτοκινήτων παγκοσμίως και είναι ότι καλύτερο είχε να προσφέρει το Μαρανέλλο το 2013.
Η απλώς τέλεια εμφάνιση της LaFerrari οφείλεται στο Centro Stile της Ferrari, επικεφαλής του οποίου είναι ο Flavio Manzoni, ενώ το αμάξωμα είναι φτιαγμένο μόνο με ανθρακονήματα και κέβλαρ, ενώ το σασί της είναι αξιοζήλευτο ακόμη και από αγωνιστικά αυτοκίνητα. Η LaFerrari χρησιμοποιεί έναν ατμοσφαιρικό V12 6,2 λίτρων που σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα (σε ένα HY-KERS υβριδικό σύστημα) αποδίδει 963 ίππους και 900ΝΜ ροπής. Η τελική ταχύτητα είναι τα 350 χιλιόμετρα την ώρα και το 0-100 χρειάζεται 3 δευτερόλεπτα. Η Ferrari μπορούσε να βελτιώσει αυτά τα νούμερα αλλά επέλεξε να μην το κάνει, ώστε οι οπαδοί της να αναγνωρίσουν ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο για οδήγηση σε πίστα, και να μην το συγκρίνουν απλά με τους χρόνους μιας Bugatti ή Rimac.
Εκτός από τις 500 LaFerrari, κατασκευάστηκαν και 210 ανοιχτές LaFerrari Aperta, οι οποίες καινούργιες, κόστιζαν 1.2 εκατομμύρια και 1.6 εκατομμύρια ευρώ αντιστοίχως. Αν θέλετε μια LaFerrari Aperta σήμερα, θα πρέπει να δώσετε περισσότερα από 3.5 εκατομμύρια ευρώ.
Ferrari LaFerrari (2013) | |
Κινητήρες | 6.3 ατμοσφαιρικός V12 + 1 ηλεκτροκινητήρας, 963 PS, 900 Nm |
Κίνηση | Πίσω |
Κιβώτιο | Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων |
Σχέση βάρους-ίππων | 1.5 κιλό ανά ίππο |
Τελικά ταχύτητα | >350 χλμ./ώρα |
Επιτάχυνση 0-100 | 3.0 δευτερόλεπτα |
Παραγωγή | 500 μονάδες (+210 Aperta) |
Τρέχουσα Αξία | 3.5 εκατομμύρια ευρώ |
Ferrari F80 (2025)
Η Ferrari F80 είναι ο άξιος κληρονόμος της οικογένειας των hypercar που έχουν σημαδέψει όχι μόνο την ιστορία της Ferrari, αλλά και γενικότερα του κόσμου της αυτοκίνησης. Αυτή τη φορά, ανατρέπει τα δεδομένα με 1.200 υβριδικούς ίππους, εκπροσωπώντας το αποκορύφωμα των supercar της εποχής μας.
Αυτή τη φορά, οι τεχνολογίες πηγάζουν από το κόσμο της Formula 1 αλλά και των αγώνων αντοχής, πιο συγκεκριμένα με τη 499P που κέρδισε το Le Mans 24 το 2023 και το 2024. Ο twin-turbo V6 των 2.9 λίτρων αποδίδει μόνος του 900 ίππους και 850ΝΜ ροπής, ενώ το υβριδικό σύστημα συνολικά έχει 1.200 ίππους! Το 0-100 χρειάζεται 2.15 δευτερόλεπτα, το καλύτερο νούμερο που έχουμε δει ποτέ σε αυτοκίνητο δρόμου της Ferrari.
Οι παραδόσεις θα πραγματοποιηθούν μέσα στο 2025 και η τιμή της ξεκινά από τα 3.6 εκατομμύρια ευρώ (άλλο ένα ρεκόρ για τη Ferrari). Η παραγωγή θα περιοριστεί στις 799 μονάδες.
Ferrari F80 (2025) | |
Κινητήρας | 3.0 V6 biturbo + 4 ηλεκτροκινητήρες , 1,200 PS |
Κίνηση | Τετρακίνηση |
Κιβώτιο | Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων |
Σχέση βάρους-ίππων | 1.2 κιλά ανά ίππο |
Τελική Ταχύτητα | 350 χλμ./ώρα |
Επιτάχυνση | 2.15 δευτερόλεπτα |
Παραγωγή | 799 μονάδες |
Τιμή καταλόγου | 3.6 εκατομμύρια ευρώ |
Όλες οι ειδήσεις
Δοκιμή Vespa Primavera Elettrica 45: Κλασικό… micro mobility
RML P39 40SE: Μια Porsche 911 που έπεσε στη… hyper-χύτρα
Η νέα Ford Mustang GTD «γλυκοκοιτά» την κορυφή στο Nürburgring