Η Audi αποκάλυψε την πολυαναμενόμενη 3η γενιά του Q5, με το νέο SUV να κάνει το ντεμπούτο του το ερχόμενο έτος.
του Luca Cereda, απόδοση: Autotypos Team
Βασισμένο στην πλατφόρμα PPC, το μεσαίου μεγέθους SUV εξακολουθεί να εστιάζει στους θερμικούς κινητήρες, με εκδόσεις ντίζελ και ήπιους υβριδικούς βενζίνης με τεχνολογία 48 volt, ενώ στο μέλλον θα υπάρξουν και εκδόσεις plug-in με ηλεκτρική αυτονομία 100 χλμ. Το Q5, το best-seller της Audi, ανανεώνεται τόσο στο εξωτερικό στυλ όσο και στο εσωτερικό, το οποίο διαθέτει περισσότερη τεχνολογία, με οθόνη infotainment και για τον συνοδηγό και υιοθετεί μια πιο εξελιγμένη αρχιτεκτονική, κοινή με το ηλεκτρικό Q6 e-tron και το νέο Α5.
Σχεδιασμός
Όπως ο διάδοχος του A4, έτσι και το Audi Q5 διαθέτει πιο δυναμικό στυλ. Σε αυτό συμβάλει η νέα μάσκα και τα νέα φώτα με τις πιο αιχμηρές γραμμές. Το Audi Q5 τρίτης γενιάς διαθέτει πιο μυώδεις προεξοχές στους θόλους και μεγαλύτερο μεταξόνιο, αλλά και μια πίσω όψη με καθαρές γραμμές και μια ενιαία μπάρα φωτός που συνδέει τα πίσω φώτα. Όπως και στο νέο A5, υπάρχει η Oled τεχνολογία τελευταίας γενιάς για επέκταση των λειτουργιών των πίσω φώτων, τα οποία επικοινωνούν με το περιβάλλον και μπορούν να εκμεταλλευτούν το Car-to-X για να εκπέμψουν προειδοποιήσεις κινδύνου σε άλλους χρήστες του δρόμου.
Εσωτερικό
Η τελευταία εξέλιξη της ηλεκτρονικής αρχιτεκτονικής, με 5 πλατφόρμες που ελέγχουν όλες τις λειτουργίες και επιτρέπουν τις over-the-air ενημερώσεις, βοηθά το εσωτερικό του νέου Audi Q5 να ανεβάσει σημαντικά το επίπεδο ψηφιοποίησης. Στο ταμπλό κυριαρχεί το Audi Digital Stage, το «ψηφιακό στάδιο» που σχηματίζεται από το εικονικό πιλοτήριο (τα όργανα με οθόνη 11,9 ιντσών), η κυρτή οθόνη με διαγώνιο 14,5 ιντσών του MMI και – για πρώτη φορά σε αυτό το μοντέλο – από την οθόνη 10,9′ αφιερωμένη στον συνοδηγό. Για να διευκολύνει τον οδηγό, ο φωνητικός βοηθός εκμεταλλεύεται την ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη: εάν δεν μπορεί να απαντήσει, υποβάλλει το αίτημα ανώνυμα στο ChatGPT.
Κινητήρες
Κάτω από το καπό, τα μεγάλα νέα είναι η υβριδική υποβοήθηση 48 volt mild hybrid plus, η οποία υποστηρίζει τον θερμικό κινητήρα με τη γεννήτρια μετάδοσης κίνησης (PTG): μια μονάδα – ενσωματωμένη στο κιβώτιο ταχυτήτων – που αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα, ηλεκτρονικά στοιχεία ισχύος και αποκλειστικό σύστημα ψύξης. Αυτή η μονάδα συνδυάζεται με μπαταρία 1,7 kWh και συμβάλλει στην κίνηση των τροχών, αποδίδοντας έως και 24 ίππους και 230 Nm ροπής. Σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως κατά την επιτάχυνση, το νέο Audi Q5 μπορεί επίσης να βασίζεται μόνο στην ηλεκτρική ισχύ.
Στη φάση της επιβράδυνσης, από την άλλη πλευρά, το σύστημα μπορεί να ανακτήσει ενέργεια με μέγιστη ισχύ 25 kW. Κατά το ντεμπούτο του, το νέο SUV θα είναι διαθέσιμο με 3 επιλογές κινητήρα, όλοι υβριδικοί και εξοπλισμένοι με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων. Αυτοί είναι: ο TFSI κινητήρας 2,0 λίτρων με 204 ίππους και 340 Nm ροπής, που προτείνεται με κίνηση στους μπροστά τροχούς ή τετρακίνηση, ο πετρελαιοκινητήρας TDI 2,0 λίτρων 204 ίππων και 400 Nm ροπής και αυτός της έκδοσης SQ5, δηλαδή ένας V6 TFSI 3,0 λίτρων με 367 ίππους και 550 Nm ροπής.
Δύο διαμορφώσεις και για τη ρύθμιση των αναρτήσεων: στάνταρ ή σπορ (στάνταρ για την παραλλαγή S). Οι τυπικές αναρτήσεις, με σπειροειδή ελατήρια, εκμεταλλεύονται το σύστημα παθητικής απόσβεσης FSD (Frequency Selective Damping).
Όλες οι ειδήσεις
Πρώτες εντυπώσεις: Volkswagen Golf – Ξανά προς τη δόξα τραβά