ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Νέο Jeep Avenger 4xe: Αλλαγές εντός, εκτός, και επί τα αυτά

neo-jeep-avenger-4xe-allages-entos-ektos-kai-epi-ta-afta-715271

Ταξιδέψαμε στην Φρανκφούρτη για να δούμε από κοντά την παρουσίαση του νέου τετρακίνητου υβριδικού Jeep Avenger 4xe.

του Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου, φωτογραφίες Jeep, Κ.Π.

Τα γνώριμα χαρακτηριστικά που έχουν ήδη καταστήσει το Jeep Avenger μια τεράστια εμπορική επιτυχία με περισσότερες από 90.000 ταξινομήσεις, ολοκληρώνει η τετρακίνητη έκδοση 4xe, με τις εκτός δρόμου ικανότητες που φημίζουν όλα τα μοντέλα της Jeep.

Jeep Avenger

Αφιερωμένο σε όσους αγαπούν τη φύση και τις δραστηριότητες, ωστόσο η καθημερινότητά τους διαδραματίζεται στο αστικό, το νέο Jeep Avenger 4xe έρχεται να επαναπροσδιορίσει όλα τα δεδομένα τόσο για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία του Οχάιο, όσο και για τη γενικότερη κατηγορία B των SUV.

Jeep Avenger

Το σύστημα τετρακίνησης του Jeep Avenger 4xe διαθέτει μια ολοκαίνουργια μονάδα που θέτει νέα στάνταρ υψηλής αποδοτικότητας και χαμηλού βάρους. Πρωταγωνιστής στην εν λόγω διάταξη κρίνεται ένα 48V υβριδικό σύστημα με έναν υπερτροφοδοτούμενο (με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας) βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων που λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller και φέρει μέγιστη ισχύ 136 ίππων και 230 Nm ροπής. Το προαναφερθέν σύνολο επωφελείται ενός ηλεκτροκινητήρα 21 kW που υποκρύπτεται εντός του αυτόματου κιβώτιου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, ώστε να μπορεί να κινήσει και αμιγώς ηλεκτρικά το αυτοκίνητο.

Jeep Avenger

Την τετρακίνηση εγγυάται ένας δεύτερος ίδιων προδιαγραφών ηλεκτροκινητήρας 21 kW που βρίσκεται τοποθετημένος στο πίσω μέρος, κινώντας τους πίσω τροχούς μέσω μειωτήρα με σχέση μετάδοσης 22,7:1 καθώς ο ηλεκτροκινητήρας αυτός απέδιδε 1.900 Nm ροπής στον πίσω άξονα. Χάρη στην τεχνολογία “power looping” η ενέργεια για την λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα είναι εξασφαλισμένη ανά πάσα στιγμή, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι το Avenger 4xe είναι τετρακίνητο όποτε και για όσο χρειάζεται. Σε αριθμητικά νούμερα, το νέο Avenger επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 9,5” και συνεχίζει έως την τελική των 194 χλμ./ώρα, ενώ χαμηλή είναι και η κατανάλωση καυσίμου.

Jeep Avenger

Οι εκτός δρόμου δυνατότητες της νέας έκδοσης είναι αδιαμφισβήτητα εντυπωσιακές. Το άρτι αφιχθέν Avenger 4xe στέκεται στα 21 εκατοστά από το έδαφος, (1 εκατοστό πιο ψηλά σε σχέση με το υβριδικό μοντέλο των 100 ίππων), αποκτώντας με αυτό τον τρόπο ακόμη καλύτερες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης, που πλέον διαμορφώνονται ως εξής: 22, 21 και 35 αντίστοιχα, ενώ διασχίζει υδάτινα περάσματα βάθους έως 40 εκατοστών. Σε χωμάτινα εδάφη (ή με χαλίκι) το τετρκίνητο Avenger δύναται να ανέβει ακόμη και ανηφόρες με κλίση 40%, ενώ ακόμα και σε περίπτωση όπου οι εμπρός τροχοί απωλέσουν εντελώς την πρόσφυση τους, το 4xe δεν διστάζει να σκαρφαλώσει σε κλίσεις έως 20%.

Jeep Avenger

Καθοριστικό ρόλο σε όλα τα παραπάνω διαδραματίζουν τα στάνταρ ελαστικά M+S που προσδίδουν επιπλέον πόντους αυτοπεποίθησης στο μικρότερο τετρακίνητο μοντέλο της Jeep, ενώ ως προαιρετικά όσοι επιθυμούν μπορούν να εξοπλίσουν το Avenger 4xe και με ελαστικά All Terrain 3PMSF, για ακόμη πιο απαιτητικές καιρικές συνθήκες και ολισθηρές επιφάνειες.

Jeep Avenger

Επαναπρογραμματισμένο είναι και το σύστημα Selec-Terrain της Jeep, που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να προσαρμόσει κατα τις δικές του ανάγκες τη λειτουργία του οχήματος. Έτσι λοιπόν στο πρόγραμμα “Auto” η τετρακίνηση λειτουργεί μόνο όταν χρειάζεται προκειμένου να διατηρούνται χαμηλά η κατανάλωση και οι ρύποι, στο “Snow” εξασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή σταθερότητα, στο Sand&Mud οι αλλαγές σχέσεων και ο έλεγχος της πρόσφυσης μπαίνουν σε ειδική λειτουργία, ενώ στο “Sport” μεγιστοποιείται η ισχύς και η ροπή μέσω της λειτουργίας E-Boost. Στον εξοπλισμό του Avenger 4xe περιλαμβάνεται και το σύστημα ελέγχου κατάβασης, για κίνηση σε απότομες κατωφέρειες.

Όλες τις παραπάνω μηχανολογικές παρεμβάσεις πλαισιώνει η νέα ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, εξασφαλίζοντας όχι μόνο τη βέλτιστη κινηματική των τροχών, αλλά και τη μέγιστη δυνατή άνεση σε κάθε τερέν.

Εμφανισιακά το νέο Jeep Avenger 4xe ξεχωρίζει αμέσως από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας του, εξαιτίας των χαρακτηριστικών λεπτομερειών που κοσμούν περιμετρικά όλες τις επιφάνειες του αμαξώματος. Ξεκινώντας από μπροστά, ο πλήρως επανασχεδιασμένος -για να αντιμετωπίζει τις ιδιαιτερότητες της εκτός δρόμου οδήγησης – προφυλακτήρας, φιλοξενεί πλέον δύο προβολείς ομίχλης σε υψηλότερο σημείο, για καλύτερη διάχυση του φωτός και προστασία.

Οι πράσινες “lime” λεπτομέρειες στη μάσκα του ψυγείου αποσκοπούν στη προστασία του προφυλακτήρα και του ραντάρ των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού από μικροχτυπήματα, ενώ το μεγάλο αυτοκόλλητο στο καπό, πέραν της καλαίσθητης αξίας του, έχει και λειτουργική αξία, καθώς η ματ υφή του αμβλύνει τις αντανακλάσεις του ήλιου. Από το προφίλ φιγουράρουν οι μαύρες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών σε μαύρο φινίρισμα και οι ράγες οροφής, ενώ στο πίσω δεξιά μέρος του προφυλακτήρα παρατηρούμε ένα σημείο ρυμούλκησης.

Σαφώς αντίστοιχα επιμελημένο είναι και το εσωτερικό, όπου πλέον διαθέτει ενημερωμένα γραφικά του ψηφιακού πίνακα οργάνων, αναγράφοντας τις σχετικές πληροφορίες και για τα δεδομένα του πίσω ηλεκτροκινητήρα. Οι επενδύσεις του σαλονιού, είναι τώρα αδιάβροχες και δύο φορές πιο ανθεκτικές από τις αντίστοιχες όλων των υπόλοιπων εκδόσεων (πλένοντάς τες μπορείτε να τις διατηρήσετε σαν καινούριες στο πέρασμα του χρόνου), ενώ για ανθεκτικότερη αντοχή τα πατάκια είναι πλέον λαστιχένια.

Οι παραγγελίες αναμένεται να ανοίξουν κατά τους τελευταίους μήνες του τρέχοντος έτους με δύο νέες εκδόσεις (Upland και Overland), και τις πρώτες παραδόσεις να χρονολογούνται γύρω στις αρχές του 2025.

Όλες οι ειδήσεις

Ανακοινώθηκαν οι τιμές των νέων Smart #1 και #3 στην Ελλάδα

Το Nissan Juke επιστρέφει ανανεωμένο και ακόμα πιο δυναμικό

Κινητήρας: Ποια είναι τα πιθανά αίτια υπερθέρμανσης του

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο