H CLA εγκαινιάζει μια νέα εποχή οχημάτων: Διαισθητική αλληλεπίδραση με τον οδηγό και τακτικές, ασύρματες ενημερώσεις
Η νέα CLA είναι το πρώτο όχημα που λειτουργεί πλήρως με το εσωτερικά αναπτυγμένο λειτουργικό σύστημα Mercedes-Benz Operating System (MB.OS), καθιστώντας την το πιο έξυπνο Mercedes-Benz που κατασκευάστηκε ποτέ. Το νέο σύστημα, ενισχυμένο με AI, καθιστά δυνατό την εξοπλισμό κάθε οχήματος με έναν υπερυπολογιστή συνδεδεμένο στο Mercedes-Benz Intelligent Cloud. Αυτό επιτρέπει τακτικές ενημερώσεις over-the-air για τις πιο σημαντικές λειτουργίες του οχήματος, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης για πρώτη φορά, καθιστώντας την CLA ενημερωμένη για πολλά χρόνια.
Το MB.OS σηματοδοτεί την έναρξη της τέταρτης γενιάς MBUX. Ανοίγει έναν νέο κόσμο εξατομικευμένων εμπειριών και διαισθητικής αλληλεπίδρασης μεταξύ ανθρώπου και οχήματος, θέτοντας νέα πρότυπα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η νέα γενιά MBUX είναι το πρώτο σύστημα ψυχαγωγίας εντός οχήματος που ενσωματώνει τεχνητή νοημοσύνη (AI) τόσο από τη Microsoft όσο και από την Google. Για πρώτη φορά συνδυάζονται πολλαπλοί «έξυπνοι» βοηθοί τεχνητής νοημοσύνης σε ένα σύστημα. Το MB.OS προσφέρει μέγιστη ευελιξία για την απρόσκοπτη ενσωμάτωση περιεχομένου από τρίτους παρόχους. H τυπική interface (διεπαφή) της Mercedes παραμένει, προσφέροντας τη γνώριμη εμπειρία πελάτη.
Με την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη που διαθέτει, ο νέος εικονικός βοηθός MBUX αποτελεί επανάσταση για τη σχέση μεταξύ οχήματος και οδηγού. Δίνει τη δυνατότητα για σύνθετους, πολύπλοκους διαλόγους όπως θα είχε κανείς με έναν φίλο και διαθέτει βραχυπρόθεσμη μνήμη. Βασισμένη στο ChatGPT4o και αναζητήσεις στο Microsoft Bing, ενώνει τη συλλογική γνώση του διαδικτύου. Χάρη στο Google Gemini, ο εικονικός βοηθός είναι επίσης καλά ενημερωμένος σε ερωτήσεις πλοήγησης. Μπορεί να έχει πρόσβαση σε πληροφορίες από την πλατφόρμα Google Maps για να παρέχει λεπτομερείς και εξατομικευμένες απαντήσεις σχετικά με την πλοήγηση, τα σημεία ενδιαφέροντος και πολλά άλλα.
Ο εικονικός βοηθός MBUX είναι πάντα παρών στην οθόνη Zero Layer ως ένα “ζωντανό” avatar με τη μορφή του αστεριού της Mercedes-Benz. Κατά τη διάρκεια ενός ενεργού διαλόγου, αναγνωρίζει τα συναισθήματα και μπορεί να ανταποκριθεί ανάλογα.
Τα νέα μοντέλα CLA στην Ευρώπη διαθέτουν στάνταρ εκτενή χαρακτηριστικά ασφαλείας και το Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Απόστασης DISTRONIC. Πρόσθετα συστήματα υποβοήθησης άνεσης ομαδοποιούνται από τη Mercedes-Benz υπό το όνομα MB.DRIVE. Το MB.DRIVE ASSIST θα είναι προαιρετικά διαθέσιμο στην Ευρώπη από την έναρξη κυκλοφορίας του αυτοκινήτου. Το σύστημα DISTRONIC συμπληρώνει το σύστημα Steering Assist, καθιστώντας το ένα καινοτόμο σύστημα υποβοήθησης οδήγησης επιπέδου SAE 2 τελευταίας τεχνολογίας. Νέο επίσης στη CLA είναι το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας (Lane Change Assist), το οποίο διευκολύνει τις αλλαγές λωρίδας με ένα απλό άγγιγμα του μοχλού των φλας. Τα συστήματα υποβοήθησης ασφαλείας μπορούν να αποτρέψουν πολλές περιπτώσεις ατυχημάτων.
Τα πρώτα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν στις αγορές είναι η CLA 250+ με τεχνολογία EQ και η CLA 350 4MATIC με τεχνολογία EQ. Με αυτονομία έως 792 η CLA 250+ με τεχνολογία EQ προσφέρει μεγάλη αυτονομία στην κατηγορία της. Η CLA 350 4MATIC με τεχνολογία EQ των 260 kW είναι τοποθετημένη ως η έκδοση επιδόσεων στην κορυφή της γκάμας του μοντέλου. Το σύστημα 800 Volt μπορεί να μειώσει σημαντικά το χρόνο φόρτισης σε συνδυασμό με τη νέα γενιά μπαταριών. Η CLA 250+ με τεχνολογία EQ μπορεί να φορτιστεί για αυτονομία έως 325 χιλιόμετρα μέσα σε δέκα λεπτά. Τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα CLA 250+ και CLA 350 4MATIC διαθέτουν την κορυφαία παραλλαγή μπαταριών ιόντων λιθίου με χρησιμοποιήσιμο ενεργειακό περιεχόμενο 85 kWh. Οι κυψέλες έχουν ανόδους που αναμειγνύουν οξείδιο του πυριτίου με γραφίτη.
Το κιβώτιο δύο ταχυτήτων στον κύριο κινητήριο πίσω άξονα συνδυάζει δυναμισμό με υψηλή απόδοση σε όλες τις καταστάσεις. Η πρώτη ταχύτητα επιτρέπει εξαιρετική επιτάχυνση από στάση, υψηλή ικανότητα έλξης και είναι ιδιαίτερα αποδοτική στην αστική κυκλοφορία. Η δεύτερη ταχύτητα είναι σχεδιασμένη για παροχή ισχύος σε υψηλές ταχύτητες και είναι ιδιαίτερα αποδοτική στον αυτοκινητόδρομο, διασφαλίζοντας εξαιρετική αυτονομία και άνεση σε μεγάλες αποστάσεις. Επιπλέον, η μέγιστη ταχύτητα επιτυγχάνεται με τη δεύτερη ταχύτητα.
Η ηλεκτρική CLA είναι το πρώτο όχημα της Mercedes-Benz που διαθέτει αντλία θερμότητας αέρα-αέρα. Δεν ακολουθεί πλέον την παράκαμψη μέσω κυκλώματος νερού και, ως μοντέλο πολλαπλών πηγών, μπορεί να χρησιμοποιήσει παράλληλα τρεις ενεργειακές πηγές: τη θερμότητα από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, την μπαταρία και τον αέρα του περιβάλλοντος. Χρησιμοποιώντας αυτήν τη “δωρεάν” θερμότητα, η αντλία θερμότητας αέρα-αέρα συμβάλλει στην υψηλή αποδοτικότητα της CLA, απαιτώντας μόνο περίπου το ένα τρίτο της ηλεκτρικής ενέργειας που θα χρειαζόταν ένα συγκρίσιμο βοηθητικό σύστημα θέρμανσης για τις ίδιες επιδόσεις.
Την άνοιξη του 2026 η νέα CLA θα είναι επίσης διαθέσιμη ως υβριδική με τεχνολογία 48 Volt και με έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο κιβώτιο ταχυτήτων. Η αρθρωτή αρχιτεκτονική της οικογένειας μοντέλων CLA προσφέρει στη Mercedes-Benz μέγιστη ευελιξία όσον αφορά στη μετάδοση κίνησης και την παραγωγή. Ο υπερσύγχρονος κινητήρας εσωτερικής καύσης της υβριδικής CLA θα είναι αρχικά διαθέσιμος σε τρία επίπεδα ισχύος. Οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ κίνησης στους μπροστινούς τροχούς και τετρακίνησης 4MATIC.
Η υβριδική CLA μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά και να ανακτά ενέργεια. Ο ηλεκτροκινητήρας, ο μετατροπέας και το κιβώτιο ταχυτήτων σχηματίζουν μια ολοκληρωμένη μονάδα. Ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει έξυπνη υποστήριξη σε όλο το εύρος ταχυτήτων. Σε χαμηλές, «αστικές» ταχύτητες και όταν η απαίτηση ισχύος είναι μικρότερη από 20 kW, τα υβριδικά μοντέλα μπορούν να κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Η λεγόμενη “ηλεκτρική κύλιση” είναι δυνατή σε ταχύτητες έως περίπου 100 χλμ./ώρα. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι η ικανότητά του να ανακτά ενέργεια και στις οκτώ ταχύτητες, ανακτώντας έως και 25 kW ενέργειας.
Όλες οι ειδήσεις
Ταξίδι στα Σκόπια με ηλεκτρικό αυτοκίνητο – Τι είδαμε και τι προβλήματα αντιμετωπίσαμε;
Πόσο εύκολα «χακάρονται» οι φορτιστές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
F1: ΕΚΤΑΚΤΟ – Διπλός αποκλεισμός ΣΟΚ για τη Ferrari!