Η Porsche ανανεώνει την γκάμα μοντέλων της Cayenne, η οποία αναθεωρήθηκε εκτενώς το 2023, με τα νέα, ιδιαίτερα δυναμικά μοντέλα GTS.
Οι εκδόσεις Porsche Cayenne GTS τροφοδοτούνται από έναν V8 twin-turbo κινητήρα με ισχύ 500 ίππων, προσφέροντας επιδόσεις, αλλά και πρακτικότητα για καθημερινή χρήση. Στην Porsche, η συντομογραφία GTS σημαίνει Gran Turismo Sport – στην πράξη, σημαίνει μια επιπλέον δόση δυναμισμού και ικανότητας μεγάλων αποστάσεων. Στον πυρήνα της, η Cayenne είναι ταυτόχρονα ένα σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων και ένα SUV παντός εδάφους.
Ωστόσο, για τα μοντέλα GTS, αυτή η ισορροπία παραδοσιακά μετατοπίζεται προς τη βελτιωμένη ικανότητα στο δρόμο. Με ισχυρό σύστημα μετάδοσης κίνησης, ακριβή ρύθμιση και αποκλειστική σχεδίαση, η νέα Cayenne GTS παραμένει πιστή σε αυτή την αρχή, ενώ παραμένει κατάλληλη για καθημερινή χρήση.
Τεχνολογία πλαισίου από την Cayenne Turbo GT
Το πλαίσιο, ειδικά για τις εκδόσεις και το κατά 10 χιλιοστά χαμηλότερο ύψος οδήγησης σηματοδοτούν μια συναρπαστική εξέλιξη για την Porsche Cayenne GTS. Κοιτάζοντας λίγο βαθύτερα, το αυτοκίνητο είναι πλέον εξοπλισμένο με προσαρμοζόμενη αερανάρτηση στάνταρ, συμπεριλαμβανομένων των Porsche Active Suspension Management (PASM) και Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Όλα τα εξαρτήματα του πλαισίου και τα συστήματα ελέγχου, όπως η Porsche Traction Management (PTM) και το προαιρετικό Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), είναι ειδικά σχεδιασμένα για βέλτιστη απόδοση στο δρόμο.
Η τεχνολογία απόσβεσης δύο βαλβίδων του GTS προσφέρει εντυπωσιακή απόκριση και η αερανάρτησή του με δύο θαλάμους δίνει στο αυτοκίνητο ένα εξαιρετικά δυναμικό χαρακτήρα, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζει άνεση στον οδηγό. Τα ρουλεμάν περιστροφής του μπροστινού άξονα των μοντέλων Cayenne GTS προέρχονται από την Cayenne Turbo GT. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακά ευέλικτο στις στροφές και εξαιρετική δυναμική συμπεριφορά.
Porsche Cayenne GTS με κινητήρα V8 biturbo
Εκτός από το καλά ρυθμισμένο πλαίσιο, ο χαρισματικός V8 είναι ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό της Porsche Cayenne GTS. Ο twin-turbo V8 κινητήρας 4,0-λίτρων, που αναπτύχθηκε από την Porsche και κατασκευάστηκε στο Zuffenhausen, έχει υποστεί εκτεταμένη τεχνική αναθεώρηση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα κέρδη απόδοσης και σημαντική αύξηση της απόδοσης: ο κινητήρας παράγει τώρα 500 ίππους – μια αύξηση της τάξης των 40 ίππων σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Η μέγιστη ροπή είναι τώρα 660 Nm, μια αύξηση 40 Nm. Το αναθεωρημένο κιβώτιο Tiptronic S 8 σχέσεων βελτιώνει αισθητά την οδηγική απόδοση μέσω μικρότερων χρόνων απόκρισης και αλλαγής ταχυτήτων στις λειτουργίες Sport και Sport Plus.
Σε συνδυασμό, αυτά τα χαρακτηριστικά δίνουν στο τετράθυρο σπορ αυτοκίνητο πραγματικά αξιοσημείωτες επιδόσεις. Η νέα Porsche Cayenne GTS μπορεί να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 4,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 275 χλμ./ώρα. Μια περαιτέρω τεχνική καινοτομία είναι ότι το κιβώτιο μεταφοράς για την τετρακίνηση Porsche Traction Management (PTM) διαθέτει ένα ανεξάρτητο κύκλωμα ψύξης νερού. Αυτή η τεχνολογία υιοθετείται επίσης από το μοντέλο Turbo GT υψηλών επιδόσεων. Σταθεροποιεί τη συνεχή χωρητικότητα φορτίου – για παράδειγμα κατά την οδήγηση σε πίστα ή σε ορεινές διαδρομές.
Αποκλειστικός σχεδιασμός και εξοπλισμός σε στυλ GTS
Όλα τα μοντέλα GTS της Porsche είναι αναγνωρίσιμα χάρη στον μοναδικό, σπορ σχεδιασμό τους. Στην Cayenne GTS αυτό περιλαμβάνει μαύρα γράμματα «GTS» στα πλαϊνά και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, έναν νέο μπροστινό προφυλακτήρα με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα ψύξης, σκουρόχρωμους προβολείς και πίσω φώτα και κόκκινες δαγκάνες φρένων. Η τήρηση αυτού του κλασικού σχεδιαστικού DNA δίνει στο αυτοκίνητο αυτή την άμεσα αναγνωρίσιμη εμφάνιση Porsche, αλλά με μερικές καινοτομίες.
Τα εξαρτήματα αμαξώματος, όπως οι πλαϊνές ποδιές, τα μπροστινά ένθετα, τα διακοσμητικά των πλαϊνών παραθύρων και οι προεκτάσεις του θόλου των τροχών, που αποτελούν μέρος του στάνταρ πακέτου Sport Design, κατασκευάζονται τώρα σε High-Gloss Black. Οι απολήξεις του σπορ συστήματος εξάτμισης, που προηγουμένως έβγαιναν σε μαύρο χρώμα, έχουν πλέον φινιριστεί σε σκούρο μπρονζέ τόνο. Για την περαιτέρω βελτίωση του σχεδιαστικού χαρτοφυλακίου των μοντέλων Porsche GTS, επιλέχθηκαν οι ζάντες σχεδίασης RS Spyder 21 ιντσών με γκρι ανθρακί φινίρισμα.
Το εσωτερικό της Cayenne GTS διαθέτει ένα θερμαινόμενο σπορ τιμόνι GT στάνταρ. Το υψηλής ποιότητας υλικό Race-Tex βρίσκεται επίσης σε όλο το αυτοκίνητο. Το ύφασμα που μοιάζει με σουέτ καλύπτει την επένδυση οροφής, τα υποβραχιόνια και τα πάνελ των θυρών, καθώς και τα κεντρικά πάνελ των οκτώ ρυθμιζόμενων σπορ καθισμάτων. Τα πλαϊνά στηρίγματα έχουν ανυψωθεί περαιτέρω για να προσφέρουν ακόμη μεγαλύτερη πλευρική στήριξη στις στροφές. Δύο εναλλακτικά πακέτα εσωτερικού χώρου ειδικά για το GTS σε Carmine Red ή Slate Grey Neo είναι επίσης διαθέσιμα από την Porsche για πιο προσαρμοσμένη εμφάνιση.
Πηγή: Porsche Newsroom
Όλες οι ειδήσεις
Η Aston Martin DBX707 έρχεται να… σαγηνεύσει!
Δοκιμάζουμε το ολοκαίνουργιο Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI DSG
Πόσο θα μειωθούν οι παγκόσμιες εκπομπές αν όλα τα οχήματα γίνουν ηλεκτρικά;