Το νέο ηλεκτρικό DS N°8 επαναπροσδιορίζει τα πρότυπα άνεσης και ενσαρκώνει στο έπακρο την γαλλική τέχνη του ταξιδιού.
Ανατρεπτικό όχι μόνο στη σχεδίαση αλλά και στη μορφή, το DS N°8 εξελίσσει την έννοια Suv-Coupé όπως την ξέρουμε σήμερα, συνδυάζοντας τις κομψές γραμμές ενός fastback με τους ψηλούς τροχούς ενός crossover. Όλα αυτά μεταφράζονται σε μια σφιχτή και μακρόστενη σιλουέτα μήκους 4,82 μέτρων, πλάτους 1,90 και ύψους 1,58, με μια γραμμή συνέχειας μεταξύ της οροφής και της μικρής αεροτομής που είναι ενσωματωμένη στην πίσω πόρτα.
Η απόσταση από το έδαφος είναι χαμηλή (15,5 εκατοστά) για τη βελτίωση της απόδοσης και την αντιστάθμιση της υπερυψωμένης θέσης οδήγησης, ενώ οι τιμές του χώρου αποσκευών είναι ενδιαφέρουσες: πάνω από 620 λίτρα σύμφωνα με τον κατασκευαστή.
Τεχνολογία
Μαζί με τη σχεδίαση του αμαξώματός του, το DS N°8 ξεχωρίζει για το εκλεπτυσμένο του στυλ: η μάσκα LED (που ονομάζεται DS Luminascreen) στο μπροστινό μέρος ενσωματώνει το λογότυπο με οπίσθιο φωτισμό και μεταφέρει στο δρόμο τις προτάσεις που εισήγαγε το 2020 το πρωτότυπο DS Aero Sport Lounge. Η φωτεινή υπογραφή ολοκληρώνεται με τους κάθετα αναπτυγμένους προβολείς στο πλάι του προφυλακτήρα (χαρακτηριστικό γνώρισμα της μάρκας), στοιχείο που συναντάμε και στο πίσω μέρος, με τα «δόντια» των φωτιστικών σωμάτων να κατεβαίνουν κατά μήκος του αμαξώματος.
Το σχήμα του καπό, λοιπόν, έχει σχεδιαστεί για να εφαρμοστεί μια ειδική τεχνική βαφής που ονομάζεται Paintjet, η οποία δεν απαιτεί ψήσιμο και περιλαμβάνει την έγχυση χρώματος μέσω εκτύπωσης. Πολλές λεπτομέρειες έχουν προστεθεί για τη βελτίωση της απόδοσης: ο σχεδιασμός των ζαντών, η κάλυψη του κάτω μέρους, τα «αεροδυναμικά φτερά» που ενσωματώνονται στους κάθετους προβολείς και τα προσαρμοστικά πτερύγια αέρα στον μπροστινό προφυλακτήρα επιτρέπουν περίπου 70 χιλιόμετρα επιπλέον αυτονομίας στον κύκλο Wltp. Και φέρνουν το Cx στο 0,24.
Εσωτερικό
Ο σχεδιασμός στο εσωτερικό της καμπίνας είναι επίσης εκλεπτυσμένος, ξεκινώντας από τα πάνελ των θυρών που ενσωματώνουν το ηχοσύστημα και τον φωτισμό περιβάλλοντος. Στο κέντρο βρίσκουμε μια οθόνη infotainment 16 ιντσών βασισμένη στο σύστημα DS IRIS System 2.0 με ChatGPT και ένα τούνελ ανάμεσα στα δύο καθίσματα που, εκτός από τον επιλογέα ταχυτήτων, διαθέτει ειδικό φωτισμό και αρκετές θήκες για τη φιλοξενία αντικειμένων, τσαντών και πορτοφολιών.
Η οθόνη του οδηγού είναι 10,25 ιντσών, ενώ από τον κόσμο των αραχνών έρχονται δύο αεραγωγοί κλιματισμού ενσωματωμένοι στο προσκέφαλο για να ζεσταίνουν τον αυχένα το χειμώνα (ένα σπάνιο αξεσουάρ που συναντά κανείς σε αυτοκίνητα με σταθερή οροφή). Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στην ηχομόνωση του χώρου επιβατών (για παράδειγμα, βρίσκουμε 2,1 τετραγωνικά μέτρα ηχοαπορροφητικού υλικού στο καπό του κινητήρα και ακουστικά πλευρικά παράθυρα πάχους 3,96 mm).
Η επιλογή της ταπετσαρίας κυμαίνεται από δέρμα Nappa έως Alcantara, η οποία μπορεί να συνδυαστεί με ένθετα με φινίρισμα αλουμινίου ή εμπνευσμένα από ξύλινα ένθετα. Επί του παρόντος διατίθενται δύο εκδόσεις: η έκδοση Pallas entry και η κορυφαία έκδοση Étoile (αναγνωρίσιμη από το ειδικό σήμα στο καπό).
Κινητήρες
Όπως αναφέρθηκε, το DS N°8 θα βασίζεται στην πολυενεργειακή πλατφόρμα Stla Medium του ομίλου Stellantis και η εταιρεία επιβεβαιώνει ότι θα είναι διαθέσιμο μόνο σε μια 100% ηλεκτρική έκδοση. Διατίθενται δύο μεγέθη μπαταριών, 72 και 97,2 kWh (καθαρή χωρητικότητα) για μια δηλωμένη αυτονομία που κυμαίνεται από 572 χλμ. για την τυπική αυτονομία έως 750 χλμ. για τη μεγάλη αυτονομία. Υπάρχουν επίσης δύο κινητήρες, η μονοκινητήρια προσθιοκίνητη έκδοση με 230 ίππους και 345 Nm ροπής (όταν συνδυάζεται με την μπαταρία 97,2 kWh, η ισχύς αυξάνεται στους 245 ίππους) και η ισχυρότερη δικίνητη έκδοση με 350 ίππους και 511 Nm, πάντα σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη μπαταρία, για περίπου 700 km αυτονομίας.
Η τελική ταχύτητα για όλες τις εκδόσεις περιορίζεται στα 190 km/h και το ξηρό βάρος μεταξύ 2.100 και 2.300 kg. Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι δηλωμένες τιμές κατανάλωσης (12,9 kWh/100 km για τη δικίνητη έκδοση και 14,2 kWh/100 km για την έκδοση AWD) και τα χιλιόμετρα που υπόσχεται στον κύκλο του αυτοκινητόδρομου: πάνω από 500.
Όλες οι ειδήσεις
Απίστευτο κι όμως αληθινό: Πήρε για bonus AMG των 150.000€
Νέο Opel Frontera: Φθηνό, πρακτικό και στυλάτο
Φόρμουλα 1: Αυτοί είναι οι πιο καλοπληρωμένοι οδηγοί για το 2024