Πολλά τα όμορφα και εντυπωσιακά κουπέ της Volvo στην ιστορία της αυτοκίνησης, ωστόσο μόνο το P1800 μπορεί να υπερηφανεύεται πως οδηγήθηκε από…Άγιο!
Η ονομασία αυτού Volvo P1800 και οδηγός του, ο «Άγιος» Simon Templar από το ομώνυμο σίριαλ της Αγγλικής τηλεόρασης που μεσουράνησε τη δεκαετία του ’60, με πρωταγωνιστή τον αείμνηστο Sir Roger Moore. Θαυμαστά τα όσα έκανε επί μικρής οθόνης ο Simon Templar.
Εξίσου θαυμαστή όμως και η κίνηση της συντηρητικής Volvo, καθώς με τη παρουσίαση του Ρ1800 απέδειξε πως εκτός όλων των άλλων, είχε τελικώς την ικανότητα και σε επίπεδο καλαισθησίας! Σχεδιαστής του πανέμορφου σουηδικού κουπέ, ο Pelle Petterson του στούντιο Frua θυγατρικής του περίφημου Ιταλικού σχεδιαστικού οίκου Ghia. Ως βάση χρησιμοποιήθηκε το πάτωμα της σειράς 122 Amazon, από την οποία προέρχονται και τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη(κινητήρας, κιβώτιο, αναρτήσεις).
Από το 1960 έως το 1973 οπότε και έπεσε η αυλαία για το μοντέλο, παρουσιάστηκαν συνολικά οι εκδόσεις: P1800, P1800S, P1800E και Ρ 1800ES. Μέχρι το 1969, ο κινητήρας με το κωδικό Β18 του 1,8 λίτρου αποτέλεσε τη “καρδιά” του, ωστόσο κατά καιρούς υποβλήθηκε σε τροποποιήσεις που απέβλεπαν στην αύξηση της ιπποδύναμης.
Έτσι οι 100 ίπποι της αρχικής έκδοσης Ρ1800(1960-1963) που σημειωτέον συναρμολογούνταν στην Αγγλία στο εργοστάσιο της Jensen, έφθασαν το 1969 στους 115 ίππους. Εκείνη τη χρονιά το κινητήριο σύνολο Β18 αντικαταστάθηκε από το δίλιτρο σύνολο Β20. Εν προκειμένω, η χρήση ψεκασμού Bosch D-Jetronic, απέφερε αύξηση της ισχύος στους 130 ίππους και επιδόσεις ανάλογες του σπορτίφ χαρακτήρα του: 0-100χλμ./ώρα σε 9,5 δλ., τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα. Επιτομή του στυλ και της υψηλής καλαισθησίας ο Simon Templar, αντίστοιχα υψηλού επιπέδου και το αυτοκίνητο του, το Volvo P1800!
Δεν συμφωνείτε;
Αλέξανδρος Ι. Βενιός
Μυθικό στιγμιότυπο ο Άγιος επί του Volvo P 1800 ποζάρει με το γνωστό απαράμιλλο στυλ του!