Ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της Nissan με σφηνοειδές αεροδυναμικό σχήμα και υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα V6 κυριάρχησε για δύο δεκαετίες στους διεθνείς δρόμους με συνολικές πωλήσεις 494.070 αντιτύπων.
Τον Σεπτέμβριο του 1983, η Nissan παρουσίασε τον αντικαταστάτη της σπορ σειράς 280ZX. Το μοντέλο 300ZX Turbo σχεδιάστηκε από τον Kazumasu Takagi με την κωδική ονομασία Z31. Η πρώτη γενιά του μοντέλου κυκλοφόρησε από το 1983 έως το 1989 και στην ιαπωνική αγορά ονομαζόταν Fairlady Z.
Γενικώς η σειρά 300ΖΧ (Ζ31) εφοδιαζόταν με 6κύλινδρους κινητήρες σε διάταξη V στα 2.0 και 3.0 λίτρα. Η κορυφαία έκδοση ήταν εκείνη με τον V6 υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 3.0 λίτρων (κωδική ονομασία VG30ET) με απόδοση 228 ίππων και ροπή 334 Nm. Συνοδευόταν δε από δύο τύπους κιβωτίων: έναν χειροκίνητο 5 σχέσεων και έναν αυτόματο με 4 σχέσεις με την μετάδοση της κίνησης να βρίσκεται στον πίσω άξονα τροχών. Οι μετρήσεις της εποχής έδιναν τελική ταχύτητα 227 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε 7,2 δευτερόλεπτα.
Δομικά το 300ΖΧ Turbo βασιζόταν σε ένα πάτωμα με μεταξόνιο 2,520 μ. Το αμάξωμα ήταν ιδιαίτερα αεροδυναμικό (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,30) με καμπίνα 2+2 θέσεων και συνολικό βάρος 1.490 κιλά. Η μπροστινή ανάρτηση ήταν γόνατα ΜακΦέρσον ενώ πίσω υπήρχε ανεξάρτητη ανάρτηση με υστερούντες βραχίονες.
Η πρώτη γενιά του μοντέλου παρήχθη σε 329.900 μονάδες εκ των οποίων οι 35.384 μονάδες διατέθηκαν στην ιαπωνική αγορά και οι υπόλοιπες εξήχθησαν στην Β. Αμερική, στην Αυστραλία και στην Ευρώπη με διαφορετικές προδιαγραφές. Η δεύτερη γενιά του μοντέλου κυκλοφόρησε από το 1989 έως το 2000 με συνολική παραγωγή 164.170 μονάδες. Τη δεκαετία του ’90 κυκλοφόρησαν και κάποια μοντέλα στους ελληνικούς δρόμους καθώς εισήχθη από την εταιρεία Ν. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ εκ παραλλήλου με τα μικρότερα σπορ μοντέλα 200SX και 100ΝΧ.