Κυκλοφόρησε από το 1967 έως το 1971 σε 23.885 αντίτυπα με 6κύλινδρο κινητήρα και μαλακή αναδιπλούμενη οροφή. Ακόμα και σήμερα κρατά υψηλή αξία στις πωλήσεις των κλασικών αυτοκινήτων.
Έγινε ευρύτερα γνωστό με το παρατσούκλι «Pagoda». Το δημοφιλές roadster της Mercedes-Benz παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση της Γενεύης το 1963 με την κωδική ονομασία W113 και την εμπορική ονομασία 230 SL. Με εκλεπτυσμένη σιλουέτα και μαλακή υφασμάτινη οροφή – διέθετε προαιρετικά και σκληρή αφαιρούμενη οροφή – η 230 SL αντικατέστησε ουσιαστικά τις σειρές 190 SL και 300 SL (κωδική ονομασία W121) που κυκλοφόρησαν από το 1955-1963. Το 1966 παρουσιάστηκε η έκδοση 250 SL και το 1967 η κορυφαία έκδοση 280 SL.
H Mercedes-Benz 280 SL παρέμεινε στην παραγωγή έως το 1971 και αποτελεί μέχρι σήμερα ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα της γερμανική εταιρείας με συλλεκτική αξία. Προσφάτως μια ανασκευασμένη 280 SL πουλήθηκε σε δημοπρασία έναντι 335.000 δολαρίων αν και η τιμή της στην αγορά των κλασικών αυτοκινήτων.
H σειρά SL αυτής της περιόδου βασιζόταν στο σασί της Mercedes-Benz 220 SE Coupe που ήταν και το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που είχε ειδική πρόβλεψη ασφάλειας στο αμάξωμα με ελεγχόμενες ζώνες παραμόρφωσης μπροστά και πίσω σε περίπτωση σύγκρουσης. Κάτω από το καπό υπήρχε ένας 6κύλινδρος κινητήρας 2,8 λίτρων απόδοσης 170 ίππων που συνδυαζόταν με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων. Φυσικά η μετάδοση της κίνησης αφορούσε τους πίσω τροχούς, όπως και σε κάθε Mercedes που παρήχθη μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’90 οπότε και παρουσιάστηκε η πρώτη μπροσθιοκίνητη Mercedes, η A-Class.
Αξίζει να σημειωθεί πως από την συνολική παραγωγή της 280 SL τα μισά αυτοκίνητα εξήχθησαν στην αγορά των ΗΠΑ σημειώνοντας μεγάλη εμπορική επιτυχία.