Το Discovery έκτης γενιάς επανέρχεται το 2025, τηρώντας ισορροπίες με τα Range Rover και Defender. Μεταμορφώνεται σε ένα απόλυτα οικογενειακό SUV, αποκτώντας για πρώτη φορά και ηλεκτρική έκδοση. Όμως, δεν χάνει τον περιπετειώδη χαρακτήρα του.
Ladies and gentlemen, το νέο Discovery. Φτιαγμένο για τη νέα εποχή, αναμένεται να εισαγάγει νέα φιλοσοφία στον τρόπο που θα ταξιδεύει. Την ίδια μάλιστα στην οποία οι Άγγλοι στήριξαν την ίδια τη μάρκα Land Rover, η οποία εξελίχθηκε με τα χρόνια και είναι σήμερα πιο πολύπλευρη από ποτέ. Στα 76 χρόνια της ιστορίας της εξελίχθηκε από κατ’ εξοχήν μάρκα σκληροπυρηνικών 4×4 σε σημείο αναφοράς για τα SUV της ανώτερης κατηγορίας, χωρίς μάλιστα να χάσει ποτέ τον προσανατολισμό της. Η διαφορετικότητα είναι το κλειδί της επιτυχίας και θα παραμείνει όπως φαίνεται στο ηλεκτρικό μας –και όχι μόνο– μέλλον. Η βρετανική εταιρία έχει χωρίσει την γκάμα της σε τρεις γραμμές προϊόντων – για να μην πούμε σε τρεις υπο-μάρκες. Οι δύο είναι γνωστές: Range Rover από τη μία, Defender από την άλλη. Η τρίτη εκπροσωπείται από το Discovery, ένα αυτοκίνητο που μπορεί να έμεινε στη σκιά τα τελευταία χρόνια, αλλά έχει μέλλον λαμπρό μπροστά του. Το Disco –όπως το λένε οι θιασώτες του– ποτέ δεν πεθαίνει.
ΠΟΛΥΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΜΕΛΛΟΝ
Εδώ κάτω μπορείτε να δείτε όλες τις γενιές Discovery πριν την έκτη που αναμένεται τα τέλη του 2025. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του νέου μοντέλου προς τους μετόχους, «το νέο Discovery σχεδιάστηκε για να εγγυάται πολυτέλεια και πρακτικότητα σε ένα νέο, οικογενειακό κοινό». Γενικόλογη περιγραφή, που μας κάνει να υποθέτουμε τη ριζική μετάλλαξη του μοντέλου και κατά συνέπεια μία διαφορετική τοποθέτησή του στην αγορά. Εξάλλου, το σημερινό Disco πέφτει εμπορικά πάνω στο Defender, παρά τη διαφορετική εμφάνιση του καθενός. Αναμένουμε λοιπόν η ερχόμενη γενιά να έχει πιο διακριτή στόχευση. Με το Defender να διατηρεί τη στόφα του σκληροπυρηνικού εκτός δρόμου, το Disco έχει περιθώρια να μαλακώσει κάπως, χωρίς να απολέσει ωστόσο τον χαρακτήρα του. Θα κάνει πάντα τη δουλειά του, προσφέροντας μία ευρύχωρη επταθέσια καμπίνα, premium φινίρισμα και εργονομικές λύσεις που αναδεικνύουν τον πρακτικό χαρακτήρα του. Από το παρελθόν του μοντέλου πιθανότατα να επιστρέψουν το αναδιπλούμενο κάθισμα του συνοδηγού και ο άπλετος και χρηστικός χώρος αποσκευών με το γεωμετρικό σχήμα. Επίσης, στη μεσαία σειρά ίσως να υπάρχουν τρία ανεξάρτητα συρόμενα καθίσματα, ώστε να διευκολύνεται και η πρόσβαση στο πίσω κάθισμα. Με την αναδίπλωση δε όλων των καθισμάτων, θα δημιουργείται ενιαίος χώρος φόρτωσης ισοδύναμος με ενός μικρού φορτηγού. Όλα τα παραπάνω δεν συνιστούν παρά λεπτομέρειες που μας επιτρέπουν να κατανοήσουμε τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου.
Συνεπώς, όπως διαβάσατε και στην αρχή του άρθρου, το Discovery 6 θα μεταμορφωθεί σε ένα αυτοκίνητο για την οικογένεια πάνω απ’ όλα. Αν και θα θυσιάζει ένα μικρό μέρος των εκτός δρόμου δυνατοτήτων, δεν θα πάψει να είναι ένα αυθεντικό Land Rover. Η δεύτερη και εξίσου σημαντική μεταμόρφωση αφορά τα μηχανικά μέρη. Το επόμενης γενιάς Discovery θα βασίζεται σε μία εξελιγμένη έκδοση της πολυενεργειακής πλατφόρμας MLA. Με δεδομένη την εμπορική κάμψη των ηλεκτρικών, ο κατασκευαστής από το Γκέιντον αναμένεται να παρουσιάσει πρώτα μία υβριδική και μετά μία BEV έκδοση. Όπως ακριβώς θα κάνει σύντομα και με το Range Rover. Όπως μπορείτε να διαβάσετε σε αυτές τις σελίδες, η ναυαρχίδα της βρετανικής εταιρίας θα υιοθετήσει επίσης μία ηλεκτρική έκδοση στην γκάμα της.
MILD ΚΑΙ PLUG-IN ΥΒΡΙΔΙΚΟ
Η μόνιμη τετρακίνηση πρέπει να θεωρείται δεδομένη εξαρχής, εφοδιαζόμενη με ένα δικινητήριο σύνολο με αρχιτεκτονική 800 Volt, σχεδιασμένη να εξασφαλίζει υψηλές επιδόσεις και ταχύτατη φόρτιση. Η ένταξη της ηλεκτρικής έκδοσης στη γκάμα θα επιδράσει στην εξωτερική σχεδίαση του μοντέλου γενικότερα, καθώς η αεροδυναμική είναι πιο σημαντική από ποτέ. Μεγάλες διαστάσεις όπως πάντα, αλλά με χαμηλό συντελεστή, χάρη σε προσεγμένες λεπτομέρειες όπως τα χωνευτά χερούλια στις πόρτες, οι οποίες θα προικίσουν και τις θερμικές εκδόσεις με καλύτερη απόδοση και χαμηλότερη κατανάλωση.
Η γκάμα του νέου Discovery θα αποτελείται σαφώς από mild υβριδικές εκδόσεις – ίσως και diesel. Θα χρησιμοποιηθούν βέβαια και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά σύνολα της Range Rover σε εξελιγμένη μορφή, με τον εξακύλινδρο σε σειρά τρίλιτρο turbo βενζινοκινητήρα Ingenium, με ισχύ από 440 έως 560 ίππους. Το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό των συγκεκριμένων συνόλων είναι η μπαταρία των 38,2 kWh, η οποία εγγυάται ηλεκτρική αυτονομία 100 χιλιομέτρων περίπου και ταχύτατη φόρτιση σε συνεχές ρεύμα. Αυτό είναι χαρακτηριστικό και του τετρακύλινδρου plug-in υβριδικού συνόλου που φοράει το Velar, με μπαταρία 19,2 kWh και απόδοση 400 ίππων, η οποία ταιριάζει γάντι με τον χαρακτήρα του νέου Discovery.
Σε κάθε περίπτωση, στη νέα γκάμα θα υπάρχει χώρος και για πιο ακριβές εκδόσεις με υψηλότερες ακόμη επιδόσεις. Μετά το Defender Octa, η βρετανική εταιρία θα ποντάρει πλέον σε ειδικές εκδόσεις σε όλα τα μοντέλα της. Περιορισμένης φυσικά παραγωγής και σχετικά υψηλού κόστους.
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ
1989 DISCOVERY
1998 DISCOVERY 2 (L318)
2004 DISCOVERY 3 (L319)
2009 DISCOVERY 4 (L319)
2017 DISCOVERY 5 (L462)
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ RANGE ROVER: ΚΑΙ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΙΖΑ
Άλλο ένα κάστρο έπεσε και μάλιστα από την κορυφή της γκάμας. Η αυτού εξοχότης Range Rover κάνει το μεγάλο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση, χωρίς φυσικά να εγκαταλείπει την εσωτερική καύση. Το 2025 είναι η σειρά του πιο πολυτελούς μοντέλου του Γκέιντον να μπει στην πρίζα. Υπόσχεται όμως επιδόσεις που δεν θα έχουν σε τίποτα να ζηλέψουν το σημερινό V8, το οποίο στην έκδοση SV αποδίδει 615 ίππους. Επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,5” και έχει τελική 261 χλμ./ώρα. Φανταστείτε ανάλογες δυνατότητες με ηλεκτρική τετρακίνηση, που δεν θα βασίζεται πλέον στους αισθητήρες του ABS για τη βέλτιστη κατανομή της ροπής, αλλά στην ηλεκτρονική διαχείριση των κινητήρων. Αναμένουμε λοιπόν ένα κορυφαίο SUV στον δρόμο και εκτός. Παρά την πολυτέλεια, το ηλεκτρικό Range θα είναι ικανότατο σε ακραίες συνθήκες, αν κρίνουμε από την ικανότητα διέλευσης από υδάτινα περάσματα βάθους 85 εκατοστών. Με βασιλική πάντα άνεση και μάλιστα σε πρωτόγνωρα επίπεδα.
Του Mirco Magni Απόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis Σχέδια: Marcelo Poblete