H κωδική ονομασία «634» της Lamborghini έχει πλέον όνομα: Temerario, το τρίτο στην σειρά υβριδικό που εισάγεται στη γκάμα των «ταύρων».
Ο νέος οκτακύλινδρος V κινητήρας αποτελεί μια plug-in υπετροφοδοτούμενη υβριδική υλοποίηση: έχοντας εγκαταλείψει την κοινή πλατφόρμα με την Audi, η Temerario βασίζεται σε ένα νέο πλαίσιο αλουμινίου που συνδυάζεται με twin-turbo V8 κινητήρα 4,0-λίτρων. Το μοτέρ σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε εξ ολοκλήρου στο Sant’Agata της Μπολόνια και υπόσχεται μέγιστη ισχύ 800 ίππων μεταξύ 9.000 και 9.750 σ.α.λ., καθώς και 730 Nm ροπής μεταξύ 4 και 7 χιλιάδων σ.α.λ. Τα δε «κόκκινα» βρίσκονται σε μια περιοχή που μόνο αγωνιστικοί κινητήρες μπορούν να φτάσουν: 10.000 σ.α.λ.!
Η Temerario ακολουθεί τα βήματα της Revuelto, προσφέροντας ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης που περιλαμβάνει τον θερμικό κινητήρα και τρεις ηλεκτροκινητήρες, με συνδυαστική ισχύ 920 ίππων, ικανή για την επίτευξη 0-100 χλμ./ώρα σε 2,7 δευτερόλεπτα και πάνω από 340 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα. Δύο εκ των ηλεκτροκινητήρων είναι τοποθετημένοι στον μπροστινό άξονα, ενώ ο τρίτος, μια P1 μονάδα, τοποθετείται ανάμεσα στον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και οκτώ σχέσεων. Οι ηλεκτρικοί κινητήρες έχουν μέγιστη ισχύ 150 ίππων ο καθένας, με τους μπροστινούς να επιτρέπουν κίνηση του αυτοκινήτου σε αποκλειστικά EV λειτουργία.
Το e-σύστημα τροφοδοτεί μια μπαταρία 3,8 kWh τοποθετημένη κεντρικά. Μπορεί να επαναφορτιστεί από εξωτερικές πηγές σε 30 λεπτά (με ισχύ 7 kW), ενώ υπάρχει φυσικά και ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή χρησιμοποιώντας τον κινητήρα ως γεννήτρια. Στην τελευταία περίπτωση, η ισχύς του κινητήρα εσωτερικής καύσης πέφτει στους 725 ίππους αλλά η πλήρωση της μπαταρίας διαρκεί λίγα μόνο λεπτά.
Με την Temerario ανοίγει μια νέα σελίδα σχεδιασμού για τη Lamborghini. Οι βασικές φόρμες είναι οι κλασικές της εταιρείας, με μεγάλες εισαγωγές αέρα, γωνίες και το τυπικό εξαγωνικό σχήμα που αναπαράγετα σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου. Κάτω από αυτό το περίβλημα όμως, υπάρχουν αεροδυναμικές λύσεις σχεδιασμένες για την ψύξη του συστήματος μετάδοσης κίνησης και όχι μόνο. Στα μπροστινά φώτα, για παράδειγμα, υπάρχει μια «σήραγγα» που διοχετεύει φρέσκο αέρα στα φρένα, ενώ το κάτω μέρος του αυτοκινήτου είναι «σμιλεμένο» ώστε να λειτουργεί ως ένας μεγάλος διαχύτης, με απόληξη την ουρά.
Το εσωτερικό είναι επίσης εντελώς νέο, με περισσότερο από τον τυπικό χώρο που συνηθίζεται σε τέτοιου είδους αυτοκίνητα για τους επιβάτες. Η Lamborghini ισχυρίζεται ότι ακόμα και άτομα ύψους έως δύο μέτρων μπορούν να φιλοξενηθούν στην καμπίνα, χωρίς πρόβλημα. Το ταμπλό είναι στο μεγαλύτερο μέρος του ψηφιακό, προσφέροντας τρεις διαφορετικές οθόνες που επικοινωνούν αμφίδρομα μεταξύ τους. Μπροστά από τον οδηγό βρίσκουμε ένα πάνελ 12,3″ για τον πίνακα οργάνων, στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια κάθετη οθόνη αφής 8,4″ και μπροστά από τον συνοδηγό μια τρίτη οθόνη, 9,1″.
Το νέο πακέτο Alleggerita κάνει το ντεμπούτο του και με τη Lamborghini Temerario, το οποίο μέσω πολυάριθμων εξαρτημάτων από ανθρακονήματα υπόσχεται να μειώσει το βάρος του αυτοκινήτου κατά 25 κιλά. Επιπλέον, το Temerario Alleggerita εκμεταλλεύεται συγκεκριμένες αεροδυναμικές λύσεις για χρήση σε πίστα, με αλλαγές που υπόσχονται καλύτερα κρατήματα. Διατίθενται τρεις επιλογές τροχών (20” μπροστά, 21” πίσω): σφυρήλατο αλουμίνιο ή ανθρακονήματα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: V8 Bi-Turbo
Χωρητικότητα: 3995,2 κ.εκ.
Διάμετρος και διαδρομή: 90 mm x 78,5 mm (3,54 x 3,09 ίντσες)
Λόγος συμπίεσης: 9,3:1
Μέγιστη ισχύς θερμικού κινητήρα: 800 ίπποι στις 9.000-9.750 σ.α.λ.
Μέγιστη συνδυαστική ισχύς: 920 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 730 Nm στις 4.000-7.000 σ.α.λ.
Σύστημα ψύξης: Υγρόψυξη, ξεχωριστό κύκλωμα για τα ηλεκτρικά μέρη
Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο, 8 ταχύτητες, διπλός συμπλέκτης
Ειδική μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής ισχύος με κυψέλες “θήκης”.
Ηλεκτροκινητήρες: P1, 2 Χ e-Axle μπροστά
Μέγιστη ταχύτητα: 343 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 2,7 δευτερόλεπτα
Απόσταση φρεναρίσματος 100-0 χλμ./ώρα: 32 μέτρα
Πλαίσιο: Αλουμινίου
Μπροστινά ελαστικά: Bridgestone Potenza Sport 255/35 ZR20
Πίσω ελαστικά: Bridgestone Potenza Sport 325/30 ZR21
Μπροστινές ζάντες: 20 x 9J
Πίσω ζάντες: 21 x 11,5 J
Φρένα: CCB Plus (carbon ceramic brakes Plus) με σταθερές μονομπλόκ δαγκάνες 10 εμβόλων (εμπρός) και 4 εμβόλων (πίσω).
Μπροστινοί δίσκοι: 410 x 38 mm
Πίσω δίσκοι: 390 x 32 χλστ
Μεταξόνιο: 2.658 χλστ
Μήκος: 4.706 χλστ
Πλάτος (χωρίς καθρέφτες): 1.996 χλστ
Πλάτος (συμπεριλαμβανομένων των καθρεπτών): 2.246 χλστ
Ύψος: 1.201 χλστ
Όλες οι ειδήσεις
Diablo Eccentrica V12: Ο διάβολος επέστρεψε με… στιλ εκκεντρικό!
Η Porsche 911 Turbo σβήνει 50 κεράκια με μια υπέροχη επετειακή έκδοση
H νέα BMW M5 Touring: Υβριδική, “οικογενειακή” και φυσικά γρήγορη!