EDITOR'S PICK

Kimera Automobili EV037: Πιο ευρύχωρο, ελάχιστες ανέσεις

kimera-automobili-ev037-pio-evrychoro-elachistes-aneseis-638701

Ένα μοντέρνο αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε με βάση τις συμβουλές των σχεδιαστών της θρυλικής Lancia 037.

Aπόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος

Αντί μιας σύντομης εισαγωγής, θα μπορούσαμε να γράψουμε ολόκληρο βιβλίο αφιερωμένο στη θρυλική Lancia 037. Αρχικά, με πρωταγωνιστή το πρωτότυπο SE037 που δημιουργήθηκε έχοντας ως βάση τη Beta Montecarlo, προκειμένου ν’ αγωνιστεί ως Silhouette το 1978. Κατόπιν, ένα sequel με πρωταγωνιστές όλα εκείνα τα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν προκειμένου να λάβει η Lancia την ομολογκασιόν για να τρέξει η 037 στο Group B (κατηγορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ). Η Lancia κατάφερε να κερδίσει τον τίτλο των Κατασκευαστών το 1983, όταν όλοι πίστευαν ότι το Audi quattro ήταν αδύνατον να χάσει. Η επιτυχία της 037 βασίστηκε σε μια καλή βάση (το αυτοκίνητο), μια εξαιρετική αγωνιστική ομάδα, αλλά και σε σπουδαίους οδηγούς όπως οι Walther Röhrl, Markku Alen και Attilio Bettega. Η 037 θριάμβευσε τα επόμενα χρόνια στο ευρωπαϊκό, αλλά και σε πολλά ακόμα εθνικά πρωταθλήματα. Μεταξύ αυτών στο ιταλικό, στα χέρια ενός νεαρού οδηγού με το όνομα Miki Biasion που αργότερα κέρδισε δύο Παγκόσμια Πρωταθλήματα με τη Lancia Delta Integrale.

Η δομή της 037 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μικτή. Το κεντρικό τμήμα της βασίζεται στη Beta Montecarlo παραγωγής, στο οποίο έχουν ενσωματωθεί δύο σωληνωτά πλαίσια. Το μπροστινό για να υποστηρίζει την ανάρτηση (διπλά ψαλίδια) και το πίσω για να υποστηρίζει τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων, το διαφορικό και την ανάρτηση (επίσης διπλά ψαλίδια), με δύο αμορτισέρ σε κάθε πλευρά. Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στο κέντρο, κατά το διαμήκη άξονα. Είναι ένας δίλιτρος τετρακύλινδρος (από το Fiat 131) με ογκομετρικό συμπιεστή Roots. Στην έκδοση παραγωγής του 1982, η απόδοσή του ήταν 205 ίπποι. Στα 53 αγωνιστικά αυτοκίνητα που προετοιμάστηκαν από το εργοστάσιο, η απόδοσή του έφτανε τους 320 ίππους.

ΟΜΑΔΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ

Όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό, η βελτίωση (ή εκσυγχρονισμός, εάν προτιμάτε) ενός τέτοιου αυτοκινήτου απαιτεί μεγάλη εμπειρία. Δεν είναι διόλου τυχαίο το γεγονός, ότι η Kimera Automobili ανέθεσε το πρότζεκτ στους Sergio Limone (υπεύθυνος για την εξέλιξη της Lancia Rally 037) και Claudio Lombardi (υπεύθυνος για τους κινητήρες F1 της Ferrari). Επικεφαλής της εταιρείας είναι ο Luca Betti, ένας ταλαντούχος πρώην οδηγός ράλλυ από το Κούνεο της Ιταλίας. Ο Limone ανέλαβε εκ νέου την εξέλιξη του κινητήρα, η χωρητικότητα του οποίου αυξήθηκε στα 2,15 λίτρα.

Επιπλέον, προστέθηκε ένα turbo για να βοηθήσει το έργο του συμπιεστή. Όπως ακριβώς είχε κάνει η Lancia τη δεκαετία του ’80 για να δημιουργήσει την τερατώδη (σε ισχύ) Delta S4 των 490 ίππων. Σήμερα, η ισχύς του κινητήρα του Kimera EV037 ανέρχεται στους 505 ίππους. Η ροπή είναι 400 Nm, διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. Έως τις 3.750 σ.α.λ., τον κύριο λόγο έχει ο συμπιεστής. Από εκεί και πάνω, αναλαμβάνει το turbo, το οποίο χαμηλότερα υστερεί σε απόκριση.

Συνολικά, θα κατασκευαστούν μόνο 37 Kimera σαν αυτό που βλέπετε στις φωτογραφίες. Ο αριθμός είναι κάθε άλλο παρά τυχαίος. Με την κίνηση αυή, η αγωνιστική ομάδα του Luca Betti μετατρέπεται σε κατασκευαστή αυτοκινήτων περιορισμένης παραγωγής. Παράλληλα, θα εξακολουθήσει να επισκευάζει και να αναπαλαιώνει αγωνιστικές Lancia του παρελθόντος, σύμφωνα με τις οδηγίες των συλλεκτών που τις κατέχουν.

Στην όμορφη σιλουέτα της 037, δια χειρός Pininfarina, οι παρεμβάσεις είναι περιορισμένες. Το εμπρός μέρος είναι αμετάβλητο, με τους τέσσερις κυκλικούς προβολείς να κυριαρχούν (full LED). Το κεντρικό εξόγκωμα στο καπό παραμένει, αλλά η γρίλια στο εμπρός μέρος του είναι ελαφρά διαφορετική (εκσυγχρονισμένη), σε σχέση με το αρχικό σχέδιο της Lancia. Τα φτερά είναι πιο φουσκωμένα, ενώ δε λείπουν και οι λεπτομέρειες από ανθρακονήματα. Από το πλάι, θυμίζει την αγωνιστική Beta Montecarlo που κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων το 1980 και το αντίστοιχο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής το 1981. Στο πίσω μέρος υπάρχουν περισσότερες διαφορές. Η τεράστια αεροτομή εξακολουθεί να συνδέεται με τα φτερά, ωστόσο πλέον υπάρχει ένας διαχύτης που πλαισιώνεται από τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης.

Αλλαγές υπάρχουν και στις διαστάσεις. Το Kimera EV037 είναι λίγο μακρύτερο από την αρχική 037. Το μήκος του φτάνει τα 4,06 μέτρα, έναντι 3,92 μέτρων της 037. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί στα 2,52 μέτρα (από 2,44), ενώ έχουν αυξηθεί επίσης τα μετατρόχια και οι εσωτερικοί χώροι. Κάτι που επετεύχθη χάρη στο πιο χαμηλό δάπεδο και την ελαφρά ανυψωμένη οροφή. Η καμπίνα προσφέρει ανέσεις που ονειρεύονταν οι οδηγοί ράλλυ της δεκαετίας του ’80. Όπως κλιματισμό και infotainment με δεδομένα σχετικά με την οδήγηση και τις δυναμικές ρυθμίσεις του αυτοκινήτου. Είναι ένα οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο και δεν κάνει την παραμικρή προσπάθεια να το κρύψει.

ΤAILOR MADE

Εκτεταμένες αλλαγές έχουν γίνει και στην ανάρτηση. Αποτελείται από διπλά ψαλίδια και στους δύο άξονες, με προοπτική στο μέλλον να προστεθεί και η επιλογή των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ. Σε κάθε πλευρά του πίσω άξονα υπάρχουν διπλά αμορτισέρ, όπως και στην 037. Η βαθμονόμηση των αμορτισέρ, καθώς και του συστήματος πέδησης, προσαρμόζεται με βάση τις επιθυμίες του πελάτη. Υπάρχει ABS και σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, με δυνατότητα απενεργοποίησης από τον οδηγό. Όσο για το κιβώτιο, προς το παρόν είναι χειροκίνητο έξι σχέσεων (της Graziano-Oerlikon). Σύντομα, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να επιλέξουν ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο της ίδιας εταιρείας, με κουμπιά στο τιμόνι.

Με λίγα λόγια, υπάρχουν όλα τα συστατικά για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, αντάξιο της 037. Αυτό άλλωστε επιβεβαιώνει και ο Miki Biasion, ο οποίος συνέβαλλε στην εξέλιξη του EV037.

EV037

Τιμές κατασκευαστή αυτοκινήτου δοκιμής

Κινητήρας

Στο κέντρο, σε διαμήκη διάταξη

4κύλινδρος εν σειρά, turbo και ογκομετρικός συμπιεστής

Χωρητικότητα 2.150 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς 505 PS / 7.300 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή 550 Nm / 3.500 σ.α.λ.

Μετάδοση

Πίσω κίνηση

Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων

Επιδόσεις

Μέγιστη ταχύτητα δ.α.

0-100 δ.α.

Διαστάσεις και βάρος

Μεταξόνιο 2.520 χιλ.

Μήκος 4.050 χιλ.

Πλάτος 1.900 χιλ.

Ύψος 1.200 χιλ.

Βάρος δ.α.

Τιμή

480.000 ευρώ (προ φόρων)

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο