Mια από τις πιο αναμενόμενες πρεμιέρες ηλεκτρικών σουπερμίνι του 2024, καθώς αναμένεται να συνδυάσει την προηγμένη τεχνολογία με την οδηγική απόλαυση σε προσιτή τιμή εκκίνησης είναι το Renault R5.
Η πλήρως ηλεκτρική μετενσάρκωση του Renault R5 έκανε το ντεμπούτο της σε πρωτότυπη μορφή τον Ιανουάριο του 2021, με την αυτοκινητοβιομηχανία να υπόσχεται να του δώσει σάρκα και οστά, μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Όπως επιβεβαιώνεται και από τα ελαφρώς καμουφλαρισμένα πρωτότυπα στα πρόσφατα teaser που δημοσίευσε η εταιρεία, το μοντέλο παραγωγής θα παραμείνει πιστό όσο το δυνατόν περισσότερο στην αρχική ιδέα, προκειμένου να διατηρήσει την ρετρό φουτουριστική του στάση που αποτίει φόρο τιμής στην πρώτη και δεύτερη γενιά του πολυαγαπημένου Renault 5 από το 1972 και το 1984 αντίστοιχα.
Η έκδοση παραγωγής θα διαθέτει επανασχεδιασμένες μονάδες φωτισμού LED και στα δύο άκρα, ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, ζάντες αλουμινίου μικρότερης διαμέτρου, καθώς και συμβατικές χειρολαβές θυρών και καθρέφτες. Το γαλλικό σουπερμίνι αναμένεται να διατηρήσει το ιδιαίτερο αμάξωμα με τα έντονα φτερά, το κωνικό πίσω άκρο και τη διακριτική πλαστική επένδυση στο κάτω μέρος του αμαξώματος και γύρω από τους θόλους των τροχών. Μια άλλη χαρακτηριστική πτυχή όλων των γενεών R5 είναι τα ψηλά τοποθετημένα πίσω φώτα που επιστρέφουν σε μοντέρνα μορφή με γραφικά LED.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, το R5 θα έχει μήκος περίπου 3,92 μέτρα, τοποθετώντας το στην κατηγορία των σουπερμίνι, ενώ έχει ήδη επιβεβαιωθεί πως θα υπάρξει και μια πιο σκληροπυρηνική έκδοση από την Alpine, δίνοντάς του όλα τα φόντα που χρειάζεται για να αποτελέσει ένα πραγματικά σύγχρονο hot hatch.
Η Renault δεν έχει κοινοποιήσει ακόμα κανένα teaser για το εσωτερικό του R5, αλλά αν κρίνουμε από τις άλλες προτάσεις που έχει παρουσιάσει για άλλα επερχόμενα οχήματα που αναμένονται να κυκλοφορήσουν και βασίζονται στην ηλεκτροκίνητη φιλοσοφία, θα υπάρχει σίγουρα εκτεταμένη χρήση βιώσιμων υλικών σε όλη την καμπίνα. Αναμένουμε μια μοντέρνα και μινιμαλιστική εμφάνιση για το ταμπλό σε διάφορους χρωματικούς συνδυασμούς.
Οι μηχανικοί της Renault δεν χάνουν ευκαιρία να περηφανευτούν για τη ρύθμιση του πλαισίου και το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του R5 λέγοντας ότι θα προσφέρει τις «καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία» και θα γίνει «το σημείο αναφοράς για την κατηγορία της όσον αφορά την οδηγική απόλαυση». Η δυναμική του οχήματος θα είναι «εντελώς συγκρίσιμη» με το μεγαλύτερο Renault Megane E-Tech, χάρη στη διάταξη του πλαισίου με έναν εξελιγμένο πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, χαμηλότερο κέντρο βάρους και αυξημένη ακαμψία.
Το σουπερμίνι θα ‘’φοράει’’ έναν μόνο κινητήρα τοποθετημένο στο μπροστινό μέρος, που θα είναι κατά 20 κιλά πιο ελαφρύς σε σχέση με την υπάρχουσα μονάδα που χρησιμοποιείται ήδη στο Megane E-tech. Όσον αφορά την ισχύ του, οι απόψεις διίστανται με το Autocar να υποστηρίζει ότι θα παράγει 134 ίππους και το L’Argus να αναφέρει ότι θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις με 123 ίππους και 148 ίππους αντίστοιχα.
Η μπαταρία θα είναι μικρότερη σε τόσο σε μέγεθος όσο και σε βάρος (κατά 15 κιλά) από τη μονάδα που χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή στο Renault Zoe, ενώ θα είναι και φθηνότερη στην κατασκευή της. Τα γαλλικά ΜΜΕ όπως προαναφέρθηκε υποστηρίζουν πως το R5 θα προσφέρεται με δύο χωρητικότητες μπαταριών 42 kWh και 52 kWh, με την τελευταία να προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως και 420 km.
Προς το παρόν, οι μόνες αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις στην κατηγορία των σουπερμίνι περιορίζονται στα Renault Zoe (που πρόκειται ωστόσο να καταργηθεί σύντομα), το οικονομικότερο Dacia Spring, και τα προσφάτως αναβαθμισμένα Peugeot E-208 και Opel Corsa-e. Ωστόσο, υπάρχουν πολύ περισσότεροι εν δυνάμει αντίπαλοι για το R5, όπως το Citroen e-C3 του 2024, το Fiat Panda του 2024 και το VW ID.2 του 2025 (που θα μοιράζεται μηχανικά μέρη με ένα αντίστοιχο Skoda). Επιπλέον, θα υπάρχει και ο ηλεκτρικός διάδοχος του Nissan Micra που θα έχει κοινά στοιχεία με το R5 εξαιτίας της συνύπαρξης των δύο εταιρειών κάτω από τον ίδιο όμιλο.
Πάντως έχει αμέριστο ενδιαφέρον το γεγονός ότι η Renault, η Citroen, η VW και η Skoda σε μια προσπάθεια να κάνουν τα EV προσβάσιμα σε ολοένα και περισσότερους Ευρωπαίους, επιδιώκουν να βάλουν στην παραγωγή ένα όχημα με τιμή εκκίνησης κάτω από τις 25.000€.