ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Η υβριδική Porsche 911 είναι μια… πραγματική 911

i-yvridiki-porsche-911-einai-mia-pragmatiki-911-722250

Η ιδέα του υβριδικού boxer προκάλεσε… εφιάλτες στους θαυμαστές των Porsche, αλλά όπως τελικά αποδεικνύεται, άδικα έχασαν τον ύπνο τους 

Πριν από την παρουσίαση της, πολλοί είχαν χάσει τον ύπνο τους, όχι από την προσμονή αλλά από εφιάλτες: μια plug-in Porsche 911, που ίσως ζύγιζε δύο τόνους και είχε απολέσει τον χαρακτήρα της. Όπως ακριβώς συνέβη το 1997, κατά την ιστορική μετάβαση από την αερόψυξη στην υγρόψυξη, «τζάμπα» ανησυχούσαν κάποιοι. Η υβριδική 911 είναι… όσο πιο 911 γίνεται!

Δεν υπάρχει τίποτα να φοβηθεί κανείς,  κάθε στοιχείο του υβριδικού συστήματος έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι ελάχιστα παρεμβατικό και με σκοπό να τονίζει ορισμένα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του αυτοκινήτου.

Η T-Hybrid, έχει προσθέσει μόλις 50 κιλά επιπλέον βάρος: υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας 40 kW τοποθετημένος μεταξύ του κιβωτίου ταχυτήτων και του κινητήρα και ένας ηλεκτροκίνητος υπερσυμπιεστής, που τροφοδοτούνται και οι δύο,  από μπαταρία 1,9 kWh.

Ο boxer έχει επίσης τροποποιηθεί, με αύξηση του κυβισμού από τα 3,0 στα 3,6 λίτρα, ενώ διαφορετική είναι και η χωροταξική τοποθέτηση του, κατά 11 εκατοστά  χαμηλότερα, προκειμένου να δημιουργηθεί χώρος για τα πρόσθετα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά  εξαρτήματα.

Η απόδοση του κινητήρα είναι 485 ίπποι, αλλά συνδυαστικά με τον ηλεκτροκινητήρα,  φτάνει τους 541 ίππους. Αυτό που πρέπει να σημειωθεί πάντως είναι ότι το αυτοκίνητο δεν έχει την τυπική υβριδική λειτουργία, για παράδειγμα η T-Hybrid δεν μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα.

Ο ρόλος του είναι να προσφέρει μια πρόσθετη ώθηση, που γίνεται ιδιαίτερα αισθητή σε επιταχύνσεις από στάση είτε στις εξόδους από τις στροφές. Για να το πούμε με αριθμούς, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έχει βελτιωθεί από τα 3,4 στα 3 δευτερόλεπτα.

Το πιο ευχάριστο όμως στοιχείο είναι η απόδοση του 6κύλινδρου κινητήρα, χάρη στο λεγόμενο e-turbo. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας, μεταξύ της πτερωτής και της τουρμπίνας, μειώνει δραστικά την καθυστέρηση στην απόκριση. Στο πάτημα του γκαζιού, η ισχύς που κατεβαίνει στο δρόμο είναι συνεχής και σταθερή, χάρη στα 610 Nm ροπής.

Όλα αυτά σημαίνουν ότι η 911 δεν έχει χάσει απολύτως τίποτα από τον χαρακτήρα και την οδηγική της αίσθηση, για να είμαστε ακριβοδίκαιοι, μάλλον έχει κερδίσει αρκετούς πόντους, χάρη στην υβριδική της φύση.

Σε ότι αφορά στην κατανάλωση, η Porsche δηλώνει 9,5 χλμ./λίτρο στον κύκλο WLTP έναντι του προηγούμενου 9,3, επομένως η βελτίωση είναι οριακή, ωστόσο η πρόθεση της γερμανικής εταιρείας ήταν κυρίως η βελτίωση της αποτελεσματικότητα του μοτέρ σε συνθήκες υψηλού φόρτου εργασίας.

Ο τεχνολογικός εξοπλισμός είναι πλούσιος και «ενημερωμένος», με νέα εντελώς ψηφιακά όργανα, και προηγμένα ADAS. Για την εκκίνηση του μπόξερ υπάρχει, για πρώτη φορά, ένα κουμπί, στην αριστερή πλευρά του ταμπλό, το οποίο είναι πρακτικό, αλλά εξαλείφει αυτή την τυπική κίνηση του χεριού με την περιστροφή του κλειδιού. Ήταν ένα χαρακτηριστικό όλων των 911 για πάνω από εξήντα χρόνια έως σήμερα. Ρομαντισμός; Ήταν το μόνο σημείο που μας ξένισε στην T-Hybrid.

Πηγή: Quattroruote 

Όλες οι ειδήσεις

ADAS ή ηλεκτρονικά συστήματα βοήθειας στην οδήγηση: Τι προσφέρουν, πως λειτουργούν

Δοκιμή Subaru Solterra: Αν…

Νέοι κανονισμοί για τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα στα ελληνικά πλοία

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο