Η Toyota στοχεύει στο Japan Mobility Show 2023, να δείξει στον κόσμο τα μελλοντικά της σχέδια και τη δέσμευσή της για την ηλεκτροκίνηση.
Η εκδήλωση είναι μια ευκαιρία να εισαχθούν πολυάριθμες έννοιες που προδιαγράφουν την τεχνολογία και τη σχεδίαση που θα βρει εφαρμογή στο μέλλον σε μοντέλα σειράς, όπως το Land Cruiser Se , το EPU Concept και το Space Mobility Concept .
Land Cruiser Se Concept. Όχι πολύ μακριά από τη νέα γενιά του στάνταρ Land Cruiser , η Toyota αποκαλύπτει το ηλεκτροκίνητο Land Cruiser Se Concept. Δεν υπάρχει άμεση σύνδεση μεταξύ των δύο μοντέλων και για αυτό το πρωτότυπο των 5,1 μέτρων με μεταξόνιο 3,05 μέτρων, η Toyota έχει επιλέξει εντελώς διαφορετικές λύσεις σε σύγκριση με το παρελθόν: η σχεδίαση είναι στην πραγματικότητα πιο λεπτή, εκλεπτυσμένη και μινιμαλιστική, με επιφάνειες επιμελημένες από premium υλικά, και επταθέσιο εσωτερικό που δεν έχει ακόμη όμως παρουσιαστεί. Τα τεχνικά στοιχεία του αυτοκινήτου δεν έχουν γίνει γνωστά και η εταιρεία περιορίζεται στο να μιλάει για «υψηλή» ροπή.
Παράλληλα με τα concept που παρουσίασε, η Toyota έδειξε και το νέο σύστημα που έχει σχεδιάσει, με την ονομασία Neo Steer. Είναι ένας μοχλός ελέγχου εμπνευσμένο από τον κόσμο των μοτοσικλετών που κατέστησε δυνατή την εξάλειψη των παραδοσιακών πεντάλ: το γκάζι και το φρένο είναι τοποθετημένα στο ίδιο το τιμόνι, καθιστώντας το όχημα οδηγήσιμο ακόμη και από άτομα με κινητικές δυσκολίες. Η εταιρεία έχει ήδη εισαγάγει ένα τέτοιο χειριστήριο στο bZ4X, παρουσιάζοντας την τεχνολογία drive-by-wire για πρώτη φορά χωρίς φυσική σύνδεση με τον μπροστινό άξονα.
EPU Concept. Η Toyota δείχνει επίσης την άποψή της για την κατηγορία των ηλεκτρικών pick-up, η οποία είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα για την αμερικανική αγορά. Με το EPU Concept, η εταιρεία θα μπορούσε να δημιουργήσει έναν τρομερό ανταγωνιστή στον τομέα των μοντέλων μεσαίου μεγέθους: το πρωτότυπο έχει μήκος 5,06 μέτρα με πενταθέσια καμπίνα επιβατών, αφήνοντας έτσι αρκετό μέρος για την καρότσα. Η σχεδίαση του αμαξώματος φαίνεται απλή και δυνητικά κοντά στην παραγωγή, ενώ οι εσωτερικοί χώροι προσφέρουν πιο φουτουριστικές λύσεις: εκτός από το φουτουριστικό τιμόνι, βρίσκουμε μια διπλή οθόνη, ενώ το υπόλοιπο ταμπλό μετατρέπεται σε ένα είδος δίσκου αποθήκευσης. Δεν υπάρχουν προς το παρόν διαθέσιμα τεχνικά χαρακτηριστικά για το μοντέλο.
Space Mobility Concept. Το Space Mobility Concept είναι στην πραγματικότητα ένα buggy με τετρακίνηση και σύστημα διεύθυνσης. Παρέχονται τέσσερις ηλεκτροκινητήρες για να μπορούν να αντιμετωπίσουν ακραίες κλίσεις, χάρη στην απουσία αμαξώματος στους άξονες. Επιπλέον, με συνολικό μήκος 3,46 μέτρα μπορείτε να κάνετε περάσματα ακόμα και σε ακραία σημεία εκτός δρόμου. Η εταιρεία δεν δημοσίευσε τεχνικά στοιχεία, αλλά επιβεβαίωσε ότι έχει δοκιμάσει το όχημα για την ανάπτυξη λογισμικού διαχείρισης κινητήρα: το concept δεν θα γίνει μοντέλο σειράς, αλλά θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για ορισμένες εφαρμογές σε πιο εξειδικευμένα οχήματα εκτός δρόμου.
MR2. Είναι σίγουρα το concept που, ανάμεσα σε όλες τις προτάσεις του ιαπωνικού κολοσσού, κλέβει την περισσότερη προσοχή. Και, ταυτόχρονα, ανάβει μια φλόγα ελπίδας στους λάτρεις: αυτή του να δουν έναν κληρονόμο του MR2 στο δρόμο. Το πρωτότυπο είναι ένα διθέσιο της Gazoo Racing με τις αναλογίες ενός κεντρομήχανου αυτοκινήτου. Είναι, ουσιαστικά, η συνέχεια του concept Sports EV που αποκαλύφθηκε πριν από λίγο καιρό όταν η εταιρεία παρουσίασε τη στρατηγική της για τα ηλεκτρικά. Το εσωτερικό είναι αγωνιστικά εμπνευσμένο και μάλλον ριζοσπαστικό, αποφεύγοντας κάθε είδους απόσπαση της προσοχής, με μια ενιαία οθόνη (για τα όργανα) μπροστά από τον οδηγό, ενώ όλοι οι διακόπτες που παρέχουν πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες (με επιφάνειες αφής) βρίσκονται γύρω από το τιμόνι. Μεταξύ άλλων, αυτή η ιδέα θα μπορούσε επίσης να δημιουργήσει παραλλαγές για χρήση εντός πίστας.
FT-3e. Οι γραμμές (και το όνομα) αυτού του crossover εμπνέονται από το σπορ αυτοκίνητο που κάνει το ντεμπούτο του στο Τόκιο. Τα ψηφιακά πάνελ στις πόρτες μεταδίδουν πληροφορίες προς τα έξω, όπως, για παράδειγμα, τη θερμοκρασία. Στις κολόνες μπορείτε να δείτε αισθητήρες που πιθανότατα χρησιμοποιούνται για το άνοιγμα του αυτοκινήτου απλά τοποθετώντας το δάχτυλό σας, χάρη στην αναγνώριση δακτυλικών αποτυπωμάτων. Οι εσωτερικοί χώροι, τουλάχιστον φουτουριστικοί, είναι διάσπαρτοι με οθόνες και επιφάνειες αφής. Και οι ψηφιακοί καθρέφτες δεν θα μπορούσαν να λείπουν, με τις κάμερες να λειτουργούν ως πλαϊνοί καθρέφτες. Προς το παρόν, η Toyota δεν έχει δώσει πληροφορίες σχετικά με το «όραμα» που επιφυλάσσεται για αυτό το πρωτότυπο. Επομένως, δεν γνωρίζουμε εάν και πότε αυτό το μοντέλο θα γίνει βγει στην παραγωγή, αν και το “3” στο όνομα παρέχει μια ένδειξη θέσης: θα μπορούσε στην πραγματικότητα να γίνει ένα πιο συμπαγές crossover από το bZ4X, προορισμένο να επεκτείνει την ηλεκτρική εμβέλεια προς τα κάτω.