Η έβδομη γενιά του ζωντανού θρύλου της BMW παρουσιάζεται για πρώτη φορά με υβριδική διάταξη και το κάνει με τον δικό της, «M», τρόπο
Το σύστημα M HYBRID της νέας BMW M5, συνδυάζει ένα υπερτροφοδοτούμενο από M TwinPower Turbo, V8 κινητήρα 4,4 λίτρων, με έναν ενσωματωμένο στο οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic ηλεκτροκινητήρα. Η «θερμική» πλευρά αποδίδει μέγιστη ισχύ 585 ίππων και ροπή 750 Nm, ενώ η μέγιστη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι 197 hp, με ονομαστική ροπή 280 Nm, η οποία ροπή με ένα σύστημα υποδιπλασιασμού πριν την εφαρμογή στην είσοδο του κιβωτίου ταχυτήτων, αυξάνεται στα 450 Nm. Συνδυαστικά, οι τιμές ισχύος και ροπής διαμορφώνονται στους 727 ίππους και στα 1000 Nm.
Ο οκτακύλινδρος κινητήρας, φθάνει μέχρι και τις 7.200 σ.α.λ. με τις εξατμίσεις της νέας M5 να αναδεικνύουν τον ήχο του, μέσω κλαπέτων στις διαμέτρου 100 χλστ. απολήξεις (2 Χ 2), τα οποία ρυθμίζονται αυτόματα. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει το δικό του soundtrack, με την BMW να ονομάζει το σύστημα IconicSounds Electric. Ο ειδικός για τα Μ μοντέλα αυτός ήχος, αφορά στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία αλλά προστίθεται επίσης σε αυτόν του V8 κινητήρα για να αναδείξει την παροχή ηλεκτρικής ισχύος στην υβριδική λειτουργία.
Στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, η νέα BMW M5 μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 140 km/h, με την μπαταρία υψηλής τάσης που βρίσκεται χαμηλά στο κάτω μέρος του αμαξώματος, να διαθέτει χωρητικότητα 18,6 kWh, εξασφαλίζοντας ηλεκτρική αυτονομία 67 – 69 χιλιομέτρων. Η ισχύς που παράγεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και τον ηλεκτροκινητήρα περνούν στο δρόμο μέσω του συστήματος τετρακίνησης M xDrive.
Ο οδηγός, μπορεί να επιλέξει επίσης το πρόγραμμα 4WD Sport, όπου το σύστημα διανέμει περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς, ενώ στην λειτουργία 2WD, η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, με απενεργοποιημένο το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control), αν θέλει να επιδοθεί σε latin λικνίσματα και πιρουέτες. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στάνταρ στα 250 km/h, όμως με το προαιρετικό πακέτο M Driver’s Package, μπορεί να φθάσει τα 305 km/h.
H BMW δίνει επισήμως τους εξής χρόνους για τη νέα BMW M5 σε ότι αφορά στις επιταχύνσεις, τόσο από στάση όσο και σε ρεπρίζ:
0-100 km/h 3,5”
0-200 km/h 10,9”
80-120 km/h 2,2” (4η ταχύτητα) / 2,9’’ (5η ταχύτητα)
Το πλαίσιο της νέας BMW M5 έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την sport οδήγηση, ενώ τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του υποστηρίζουν ένα ανάλογο «στήσιμο». Τόσο τα διπλά ψαλίδια μπροστά όσο και η διάταξη πέντε συνδέσμων πίσω, έχουν κατασκευαστεί από αλουμίνιο και έχουν σχεδιαστεί με ειδική κινηματική και ελαστοκινηματική, στα άκαμπτα και εύκαμπτα μέρη του, ώστε να υπστηρίζουν την δυναμική οδήγηση.
Η ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα με M Servotronic και μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού διαθέτει μια άκαμπτη σύνδεση με τον μπροστινού άξονα, ώστε να διασφαλίζεται η βέλτιστη δυνατή πληροφόρηση από το δρόμο και υψηλή κατευθυντική ακρίβεια. Σε συνδυασμό με τα φαρδιά μετατρόχια και την στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος και των βάσεων του πλαισίου η νέα M5, σύμφωνα με την BMW, προσφέρει απαράμιλλη οδική συμπεριφορά.
Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης η ρυθμιζόμενη ανάρτηση M με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και Integral Active Steering, το οποίο προσφέρει χαρακτηριστικά τετραδιεύθυνσης στρέφοντας τους πίσω τροχούς έως και 1,5 μοίρες. Οι ειδικές για μοντέλα Μ ρυθμίσεις, καθώς και η δυνατότητα που παρέχεται στον χειριστή να επιλέξει το δικό του set-up, αλλά και να προσαρμόζει την απόσβεση των αμορτισέρ, δημιουργούν ένα ευπροσάρμοστό σύνολο για κάθε οδηγική συνθήκη.
Η πρόσφυση, η ευελιξία και η κατευθυντικότητα, επωφελούνται από την τεχνολογία περιορισμού της ολίσθησης των τροχών near-actuator wheel slip limitation και τη δικτύωση όλων των συστημάτων ελέγχου στο σύστημα διαχείρισης των δυναμικών χαρακτηριστικών κατά τον εγκάρσιο άξονα. Τόσο τα στάνταρ φρένα M Compound όσο και τα προαιρετικά κεραμικά φρένα M Carbon συνδυάζονται με ένα ενσωματωμένο σύστημα πέδησης που προσφέρει στον οδηγό δύο ρυθμίσεις αίσθησης του πεντάλ. Οι ζάντες ελαφρού κράματος M (20 ιντσών στον εμπρός άξονα, 21 ιντσών στον πίσω) είναι στάνταρ και συνδυάζονται με ελαστικά υψηλών επιδόσεων.
Σημαντικά διευρυμένη είναι η γκάμα από στάνταρ και προαιρετικά συστήματα για αυτοματοποιημένη οδήγηση και στάθμευση. Ο βασικός εξοπλισμός της νέας BMW M5 περιλαμβάνει χαρακτηριστικά όπως σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, Lane Departure Warning με επαναφορά στη λωρίδα κυκλοφορίας, Evasion Assistant, Attentiveness Assistant και Speed Limit Info. Το προαιρετικό Driving Assistant Professional προσθέτει Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go μαζί με τεχνολογίες όπως Steering & Lane Control Assistant, ανίχνευση φωτεινών σηματοδοτών, αυτόματο Speed Limit Assist και Active Navigation. Η νέα BMW M5 διαθέτει επίσης Parking Assistant με λειτουργία Reversing Assistant στον βασικό εξοπλισμό της.
Στο εσωτερικό, αναμενόμενα κυριαρχεί το «sport» και αυτό αφορά την σχεδίαση, τον διάκοσμο αλλά και την εργονομία. Το cockpit της νέας BMW M5 περιλαμβάνει επίσης ένα νέας σχεδίασης δερμάτινο τιμόνι M με επίπεδο κάτω τμήμα και φωτιζόμενα πλήκτρα M, καθίσματα πολλαπλών λειτουργιών M με πληθώρα ηλεκτρικών ρυθμίσεων και κυρτή οθόνη BMW Curved Display. Η αναβαθμισμένη έκδοση του BMW iDrive είναι στάνταρ στη νέα BMW M5 και βασίζεται στο BMW Operating System 8.5, ενώ έχει σχεδιαστεί ειδικά για έλεγχο μέσω αφής και φυσικής ομιλίας.
Την ατμόσφαιρα του εσωτερικού διαμορφώνουν η στάνταρ επένδυση από δέρμα Merino, το BMW Interaction Bar, ο κλιματισμός τεσσάρων ζωνών, τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ο ειδικός για μοντέλο Μ ατμοσφαιρικός φωτισμός, καθώς και η πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή. Το πάνελ ελέγχου στην κεντρική κονσόλα της νέας BMW M5 περιλαμβάνει μια ειδική για το μοντέλο διάταξη ώστε ο έλεγχος και η μεταβολή των δυναμικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου να είναι άμεσος και γρήγορος. Μέσω του βασικού «μενού» setup παρέχεται άμεση πρόσβαση στη διαμόρφωση του συστήματος κίνησης, του Drivelogic, του πλαισίου, του συστήματος διεύθυνσης, του συστήματος πέδησης και του M xDrive, καθώς και των επιπέδων ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση.
Πέραν αυτού υπάρχουν επίσης διακόπτες και κουμπιά με συγκεκριμένες, μοναδικές λειτουργίες, όπως αυτό για την διαβάθμιση ή και την απενεργοποίηση του DSC (traction control), ενώ μέσω της επιλογής διαφόρων driving mode, οι παρεμβάσεις των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού περιορίζονται μόνο στις βασικές λειτουργίες που απαιτούνται για σπορ οδήγηση.
Ο τρόπος λειτουργίας του συστήματος M HYBRID μπορεί επίσης να ρυθμιστεί μεταξύ των λειτουργιών HYBRID – για έξυπνα ελεγχόμενη αλληλεπίδραση μεταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτροκινητήρα με στόχο τη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας ή της απόδοσης και ELECTRIC, στην οποία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ενεργοποιείται μόνο με kickdown ή με χρήση των paddles αλλαγής ταχυτήτων.
Όλες οι ειδήσεις
Το ανανεωμένο Toyota GR Yaris έρχεται στην Ευρώπη
Διπλό ρεκόρ για τη Hyundai στο Pikes Peak
BMW: «Θα είναι σαν να αλλάζεις ταχύτητες αλλά δεν θα αλλάζεις»