Η νέα, προσαρμοσμένη στην M4, BMW 3.0 CSL, ήρθε να αναστατώσει όλους τους λάτρεις της Γερμανικής εταιρείας ανά τον κόσμο.
Η BMW προχώρησε σήμερα στην αποκάλυψη του πολυαναμενόμενου σύγχρονου μοντέλου της θρυλικής 3.0 CSL, προσαρμοσμένη στην M4, αλλά με ένα πλήρως επανασχεδιασμένο αμάξωμα που βασίστηκε στο πρωτότυπο των 70s. Αυτό έρχεται μαζί με την επέτειο των 50 χρόνων της BMW M, με τη Γερμανική εταιρεία να παράγει μόλις 50 κομμάτια, δηλαδή ένα για κάθε χρόνο της περίφημης ιστορίας της.
Μπορεί να έχει προσαρμοστεί σε μία BMW M4, όμως η 3.0 CSL είναι αρκετά ελαφρύτερη, ενώ διαθέτει έναν πανίσχυρο εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα. Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό για τους φανατικούς δε, είναι ότι διατίθεται μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Οι προβολείς με κίτρινες λεπτομέρειες καθώς και τα πίσω φώτα προέρχονται από την M4 CSL, ενώ αγκαλιάζονται από τα φουσκωμένα φτερά τόσο στο μπροστά, όσο και στο πίσω μέρος. Η μάσκα που συναντάμε στις M3 και M4 – η οποία προξένησε πολλές αντιδράσεις – έχει αντικατασταθεί με μία νέα, φινιρισμένη σε απόχρωση αλουμινίου. Το ίδιο υλικό έχει επίσης χρησιμοποιηθεί για τις πόρτες, το καπό και το πορτμπαγκάζ, ενώ έχει γίνει εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων σε πολλά μέρη του αμαξώματος.
Ένα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό της σχεδίασης είναι η ιδιαίτερη αεροτομή στο πίσω μέρος, καθώς και αυτή της οροφής. Το μοναδικό αγωνιστικό χρώμα, με γραφικά BMW M στη λευκή απόχρωση Alpine, απαιτεί μια ειδική διαδικασία βαφής που προσθέτει επιπλέον …6.700 ώρες χειροκίνητης εργασίας, αλλά το αποτέλεσμα μετράει! Τέλος, οι ζάντες αλουμινίου με χρυσό φινίρισμα κάνουν την τέλεια αντίθεση, ενώ έχουν διαστάσεις 20 ίντσες εμπρός και 21 πίσω, με ελαστικά Michelin.
Η νέα 3.0 CSL μοιράζεται τον εσωτερικό της σχεδιασμό με τις M3/M4, αλλά εδώ συναντάμε επενδύσεις από Alcandara, λεπτομέρειες carbon και ματ φινίρισμα. Τα πίσω καθίσματα έχουν αντικατασταθεί από έναν αποθηκευτικό χώρο, με τα καθίσματα M Carbon full bucket να είναι διακοσμημένα με πλάκες αλουμινίου χαραγμένες με την επιγραφή “3.0 CSL”. Επίσης, κάθε μία από τις 50 CSL που θα παραχθούν θα έχει και την δική της αρίθμηση στο ταμπλό. Μια λεπτομέρεια που θα συγκινήσει τους πιο παραδοσιακούς είναι ο retro άσπρος λεβιές του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων.
Προχωρώντας στον κινητήρα, κάτω από το καπό της 3.0 CSL συναντάμε την πιο ισχυρή έκδοση του twin-turbo inline-six της BMW, με απόδοση 553 ίππων και 550 Nm ροπής. Η ισχύς μεταδίδεται στον πίσω άξονα μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων, με τη βοήθεια του Active M Differential. Το πλαίσιο έχει ρυθμιστεί με την προσαρμοζόμενη ανάρτηση και τα φρένα M - που αντιπροσωπεύουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας BMW.
Όσον αφορά το βάρος, η νέα 3.0 CSL σίγουρα τιμά το σήμα "Coupé, Sport, Leichtbau" (Coupe, Sport, Lightweight, δηλαδή Κουπέ, Σπορ, Ελαφρύ), ζυγίζοντας μόνο 1.270 κιλά. Αυτό αντιπροσωπεύει μία αυστηρή «δίαιτα», της τάξης των 355 κιλών σε σύγκριση με την M4 CSL και των 455 κιλών από την M4 Competition. Η BMW δεν έχει κοινοποιήσει ακόμα την λίστα επιδόσεων, άλλα με τόσο καλύτερη αναλογία βάρους/ισχύς, σίγουρα οι αριθμοί θα είναι βελτιωμένοι αισθητά.
Η παραγωγή των 50 μονάδων της BMW 3.0 CSL θα διαρκέσει περίπου τρεις μήνες, με την τιμολόγηση για το ειδικό μοντέλο να μην έχει αποκαλυφθεί ακόμα. Βέβαια, αν κρίνουμε από τον χρόνο και την προσπάθεια που απαιτείται για να βγει μία CSL από το εργοστάσιο, πιθανότατα μιλάμε για το ακριβότερο μοντέλο στην ιστορία της BMW.