Όπως είχε ανακοινώσει, η Acura, το premium παρακλάδι της Honda για την αγορά της Αμερικής, παρουσίασε στο φετινό Pebble Beach την Type S έκδοση της δεύτερης γενιάς του NSX. Αυτό θα βγει σε περιορισμένη παραγωγή 350 αυτοκινήτων παγκοσμίως, εκ των οποίων τα 300 θα κυκλοφορήσουν προορίζονται για την Αμερική, και τα υπόλοιπα για τον υπόλοιπο κόσμο.
Η παρουσίαση του NSX Type S γίνεται με αφορμή τον τελευταίο χρόνο παραγωγής της δεύτερης γενιάς του μοντέλου NSX, καθώς η Honda αναφέρει ότι η παραγωγή του θα ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο 2022. Η παραγωγή της δεύτερης γενιάς του NSX γίνεται από το 2016 στο Performance Manufacturing Center στο Marysville του Οχάιο, όπως και η Type S έκδοση, όντας η πρώτη που γίνεται διαθέσιμη εκτός Ιαπωνίας.
Η τιμή του στις Η.Π.Α. ξεκινά από τα 171.495 δολάρια, ενώ το μέγιστο κόστος του επιπλέον εξοπλισμού αγγίζει τα 38.700 δολάρια. Το πρώτο από τα 350 NSX Type S βγήκε σε δημοπρασία, και “έπιασε” τιμή ύψους 1,1 εκατομμυρίων δολαρίων, με όλα τα έσοδά του να πηγαίνουν για φιλανθρωπικό σκοπό.
Ξεκινώντας από το αισθητικό κομμάτι, το Type S μοιάζει πιο πολύ με λίφτινγκ του NSX δεύτερης γενιάς, κυρίως χάρη στον πιο γωνιακό σχεδιασμό του μπροστινού προφυλακτήρα που διαθέτει μεγαλύτερες εισαγωγές και πιο έντονο splitter. Προφανώς, αυτά τα στοιχεία δεν υπάρχουν μόνο για την εμφάνιση, αλλά συμβάλλουν στην καλύτερη αεροδυναμική, ελαχιστοποιώντας την ανύψωση του εμπρός μέρους, βελτιώνοντας παράλληλα την ψύξη των μηχανικών μερών.
Παρατηρώντας το προφίλ, βλέπουμε τις νέες σφυρήλατες ζάντες, οι οποίες αυξάνουν κατά 10 χλστ. το εμπρός μετατρόχιο και κατά 20 χλστ. το πίσω. Η οροφή του αυτοκινήτου είναι από carbon, για να κρατά χαμηλά το κέντρο βάρους του, ενώ νέες είναι και οι πλευρικές ποδιές, κατασκευασμένες από ανθρακονήματα. Στο πίσω μέρος, ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας διαθέτει έναν πιο επιθετικό carbon διαχύτη που προσφέρει αυξημένη κάθετη δύναμη. Κλείνοντας, το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο σε ένα νέο ματ χρώμα, το εικονιζόμενο γκρι Gotham Gray, το οποίο περιλαμβάνεται στη χρωματική παλέτα 10 αποχρώσεων, και θα περιοριστεί σε 70 από τα 350 αυτοκίνητα του Type S.
Περνώντας τώρα στα μηχανικά, το υβριδικό supercar κινείται με έναν 3,5 λίτρων twin-turbo V6 κινητήρα, σε συνδυασμό με τρεις ηλεκτροκινητήρες (ένας στον πίσω άξονα και δύο στον εμπρός), με το σύνολο να αποδίδει συνδυαστικά 608 άλογα και 667 Nm ροπής. Αυτό σημαίνει ότι η Honda αύξησε την απόδοση του μοντέλου κατά 27 άλογα και 22 Nm ροπής, σε σχέση με το “απλό” NSX.
Η αύξηση της απόδοσης επιτεύχθηκε χάρη στα νέα turbos, προερχόμενα από το αγωνιστικό NSX GT3 Evo, τα οποία λειτουργούν με αυξημένη πίεση στα 16,1 psi (+5,6%), ή 1,1 bar. Επιπλέον, υπάρχουν νέα μπεκ ψεκασμού (με 25% αυξημένη ροή) και νέα intercoolers, κάνοντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να αποδίδει 527 ίππους 600 Nm.
Συνεχίζοντας, η νέα μπαταρία προσφέρει 20% μεγαλύτερη ωφέλιμη χωρητικότητα, ενώ συμβάλει στην αύξηση της απόδοσης των ηλεκτροκινητήρων κατά +10%, οι οποίοι παράλληλα προσφέρουν αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία, η οποία όμως δεν ανακοινώνεται.
H δύναμη περνά στον δρόμο μέσα και από τους δύο άξονες, μέσω ενός 9-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, το οποίο είναι πλέον κατά 50% πιο γρήγορο στα “ανεβάσματα”, ενώ διαθέτει και Rapid Downshift Mode. Τέλος, υπάρχει το Sport Hybrid SH-AWD, με σύστημα torque vectoring, για καλύτερη απόδοση στις στροφές.
Και τα τέσσερις προγράμματα οδήγησης (Quiet, Sport, Sport+, Track) έχουν επαναρυθμιστεί, ενώ η εξάτμιση παράγει έναν πιο πλούσιο ήχο. Τα νέα ελαστικά P-Zero της Pirelli, διαστάσεων 245/35ZR19 μπροστά και 305/30ZR20 πίσω, είναι σχεδιασμένα αποκλειστικά για το NSX Type S, και παρέχουν μεγαλύτερη πρόσφυση. Το πακέτο Lightweight προσθέτει στο αυτοκίνητο κεραμικά δισκόφρενα, τα οποία μειώνουν το βάρος του αυτοκινήτου κατά 26,2 κιλά.
Η ιαπωνική εταιρία αναφέρει ότι το NSX Type S διαθέτει καλύτερο σύστημα διεύθυνσης και είναι γρηγορότερο, αλλά δεν ανακοινώνει νούμερα επιδόσεων. Ωστόσο, ισχυρίζεται ότι οι προαναφερθείσες αλλαγές κάνουν το NSX Type S γρηγορότερο κατά 2 δευτ., από το NSX ΜΥ2021, στην πίστα της Suzuka. Λαμβάνοντας υπόψη ότι το NSX του 2019 ήταν ήδη 2 δευτερόλεπτα γρηγορότερο από το μοντέλο του 2018, αυτό σημαίνει ότι το Type S είναι κατά 4 δευτ. ταχύτερο, από το NSX δεύτερης γενιάς, που κυκλοφόρησε στα τέλη του 2015.