Μετά το Fiesta ST Edition, η Ford παρουσιάζει την αντίστοιχη έκδοση και για το Focus ST, και φέρει αρκετές αλλαγές που επικεντρώνονται στην βελτίωση των δυναμικών χαρακτηριστικών του και στην αυξημένη απόδοση.
Σύμφωνα με την εταιρία, το Focus ST Edition είναι η πιο ικανή έκδοση που έχει φορέσει ποτέ το συγκεκριμένο λογότυπο. Είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στην hatchback έκδοση και διακρίνεται από το μπλε (Azura Blue) χρώμα, που δημιουργεί αντίθεση με τις μαύρες λεπτομέρειες στην εμπρός μάσκα, στα φώτα ομίχλης, στα καλύμματα των καθρεφτών, στην οροφή, στην πίσω αεροτομή και στον διαχύτη.
Επιπλέον, το αυτοκίνητο φέρει νέες, μαύρες ζάντες 19 ιντσών, οι οποίες μειώνουν το μη αναρτώμενο βάρος κατά 10% σε κάθε άκρο, σε σύγκριση με τις “απλές” του Focus ST, και είναι “ντυμένες” με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S. Η στάνταρ ρυθμιζόμενη coilover ανάρτηση φέρει την υπογραφή του Ford Performance τμήματος, με το μοντέλο να διαθέτει μειωμένη απόσταση από το έδαφος κατά 10 χλστ. μπροστά και πίσω, αλλά υπάρχει διαθέσιμη επιπλέον ρύθμιση για μείον 20 χλστ.
Τα αμορτισέρ του Focus ST Edition έχουν τώρα 12 ρυθμίσεις για bound (συμπίεση) και 16 για το rebound (εκτόνωση) για μεγαλύτερο έλεγχο στις στροφές, αυξάνοντας έτσι την απόκριση κατά το στρίψιμο στις υψηλές ταχύτητες, ενώ τα ελατήρια είναι κατά 50% πιο σκληρά, σε σύγκριση με το τυπικό Focus ST. Οι αγοραστές του αυτοκινήτου θα λάβουν και ένα τεχνικό έγγραφο με συμβουλές σχετικά με τις βέλτιστες ρυθμίσεις της ανάρτησης, για συγκεκριμένες επιφάνειες και διαφορετικές συνθήκες οδήγησης, συμπεριλαμβανομένου ενός ειδικού setup για το Nurburgring.
Το μοντέλο διατηρεί το σύστημα eLSD, με υδραυλικά ενεργοποιημένους συμπλέκτες για καλύτερη κατανομή της ισχύος, ενώ μηχανικά δεν αλλάζει κάτι. Έτσι, κάτω από το καπό υπάρχει ο 2,3-λίτρων τετρακύλινδρος EcoBoost κινητήρας, απόδοσης 280 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 420 Nm ροπής μεταξύ 3.000 σ.α.λ. και 4.000 σ.α.λ., ενώ διαθέτει σύστημα anti-lag, που προσφέρει ακόμη ταχύτερη παροχή ισχύος στα προγράμματα οδήγησης Sport και Track.
Για το 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται μόλις 5,7 δευτερόλεπτα, με το χειροκίνητο κιβώριο έξι σχέσεων να έχει την ικανότητα αλλαγής σχέσεων με το πόδι πατημένο στο γκάζι (flat-shift). Η τελική του Focus ST Edition αγγίζει τα 250 χλμ/ώρα. Για την πέδηση, υπάρχουν αεριζόμενοι δίσκοι σε όλους τους τροχούς, με τους εμπρός να έχουν διάμετρο 330 χλστ. και οι πίσω 302 χλστ.
Στο εσωτερικό, το Focus ST Edition διαθέτει carbon-look στην κεντρική κονσόλα και στον πίνακα οργάνων, δερμάτινο τιμόνι, bucket καθίσματα της Recaro, ενώ υπάρχουν μπλε ραφές.