«Επιστροφή στις ρίζες» για την καναδική εταιρεία μόνο που στην προκειμένη περίπτωση, δεν γίνεται με θερμικό κινητήρα
Η Can-Am ιδρύθηκε ως θυγατρική της Bombardier (BRP), το 1972, με αντικείμενο την κατασκευή MX και enduro μοτοσυκλετών. Παρά τις αγωνιστικές επιτυχίες σε επίπεδο Β. Αμερικής, η Can-Am δεν κατάφερε να έχει παγκόσμια αναγνώριση και ο ανταγωνισμός με τους Ιάπωνες, οδήγησε στην παύση της λειτουργίας της το 1987.
Το 2006, υπήρξε επαναφορά της εταιρείας στο προσκήνιο και αλλαγή αντικειμένου, εστιάζοντας αποκλειστικά στην κατασκευή ΑΤV, ενώ στις μέρες μας, η εύρωστη πλέον Can-Am είναι γνωστή για τα ATV, Side by Side και τρίτροχα οχήματα.
Προ διετίας, υπήρξε μια γενικόλογη ανακοίνωση ότι η Can-Am θα επιστρέψει στην κατασκευή μοτοσυκλετών και πλέον, έχουμε μετουσιωμένη στην πράξη αυτή την πρόθεση. Τα μοντέλα που παρουσιάστηκαν είναι δύο και ηλεκτροκίνητα, με τα ονόματα Pulse και Origin.
To μεν Pulse είναι μια προσαρμοσμένη για την κυκλοφορία στο δρόμο υλοποίηση, ενώ το Origin, εστιάζει στην διττή χρήση, εντός και εκτός δρόμου. Οι διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων, εστιάζονται στα περιφερειακά, με διαφορετικής διαμέτρου τροχούς, ελαστικά, γεωμετρια και διαδρομές αναρτήσεων.
Ο «πυρήνας» όμως είναι ο ίδιος και εδώ είναι που το όλο πράγμα αποκτά ενδιαφέρον. Μια μπαταρία 8,9 kWh αποτελεί βασικό δομικό στοιχείο και ντουμπλάρει ως πλαίσιο, καταλαμβάνοντας τον χώρο που σε μια συμβατική μοτοσυκλέτα βρίσκεται ο κινητήρας.
Το ηλεκτρικό μοτέρ και η τελική μετάδοση, που γίνεται μέσω αλυσίδας, βρίσκονται σε μια ενιαία μονάδα, θυμίζοντας αρκετά την διάταξη που ακολουθούν τα scooter. Εγγενώς, το γεγονός αυτό προθέτει μεγάλο μη αναρτώμενο βάρος αλλά αφού αυτό διάλεξε η Can-Am, εμείς πάμε πάσο.
Για την αλυσίδα τώρα, η οποία είναι πλήρως καλυμμένη και αυτορυθμιζόμενη, η Can-Am ισχυρίζεται ότι έτσι εξασφαλίζεται η αποτελεσματικότερη λίπανση της, καθώς και η προστασία της από νερά, σκόνη και χώματα, με αποτέλεσμα, την μακροημέρευση της.
Η ισχύς του Rotax E-Power ηλεκτροκινητήρα, ανέρχεται στους 47 ίππους (peak ισχύς, συνεχής στους 27 ίππους) και στα 7,8 kg-m ροπής, τιμές ικανές για να επιταχύνουν το Origin από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε 4,3 δεύτερα, ενώ για το Pulse, η επίδοση αυτή είναι 3,8 δεύτερα.
Η μπαταρία, ο ηλεκτροκινητήρας, το σύστημα φόρτισης και ο εναλλάκτης, μοιράζονται όλα το ίδιο σύστημα υγρόψυξης, με την Can-Am να ισχυρίζεται ότι με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται η σταθερή λειτουργία της μπαταρίας και μειώνονται οι χρόνοι φόρτισης. Σε ταχυφορτιστή, η πλήρωση της μπαταρίας διαρκεί 90 λεπτά, ενώ με σύνδεση στο οικιακό δίκτυο, ο χρόνος αυτό αυξάνεται στις 5 ώρες.
Σε ότι αφορά στην αυτονομία, με χαλαρή οδήγηση σε συνθήκες πόλης φτάνει τα 150+ χιλιόμετρα, ενώ πέφτει στα 88, να τα Origin και Pulse οδηγηθούν τέρμα γκάζι σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. Τέλος, οι τιμές διάθεσης ανέρχονται στα $ 14.499 για το Origin και στα $ 13.999 για το Pulse.
Όλες οι ειδήσεις
Skoda Superb Sleeper Edition: Ένας λύκος 447 ίππων με… προβιά!
Βίντεο: Harley-Davidson εκτελείται με πυροβόλα, επειδή η εταιρεία έγινε woke
Νέα BMW M2 CS: Το τελευταίο «σκαλοπάτι» πριν τους αγώνες