ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Honda «0 Series»: Αυτά τα μοντέλα αλλάζουν τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε το αυτοκίνητο

honda-0-series-afta-ta-montela-allazoun-ton-tropo-pou-antilamvanomaste-to-aftokinito-746811

Τα μοντέλα της «Σειράς 0», αποτελούν μια τολμηρή κίνηση επαναπροσδιορισμού για την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και για τη αγορά γενικότερα

Η Honda παρουσίασε δύο νέα πρωτότυπα της «Σειράς 0» στην έκθεση CES του Λας Βέγκας. Τα νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, που ονομάζονται 0 Sedan και 0 SUV, είναι σχεδόν πανομοιότυπα με αυτά που θα κυκλοφορήσουν ως παραγωγής και χαρακτηρίζονται από μια απλή αλλά ισχυρού χαρακτήρα σχεδιαστική ταυτότητα.  Αναμένονται στις αγορές από το 2026, με το πρώτο λανσάρισμα να γίνεται στη Βόρεια Αμερική και στη συνέχεια, σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή.

Το SUV και το Sedan που παρουσίασε η Honda στην CES 2025, αποτελούν δύο πολύ σημαντικά μοντέλα, καθώς πρόκειται για τους πρώτους εκφραστές μιας ολόκληρης νέας οικογένειας οχημάτων που θα επαναπροσδιορίσουν την εταιρεία και την θέση της στην αγορά. Η Σειρά 0, θα περιλαμβάνει επίσης ένα B-SUV (2026) και ένα  «εξαιρετικά μεγάλο» επταθέσιο SUV (2027), δύο ακόμα crossover τύπου αυτοκίνητα (2028 και 2029, αντίστοιχα) και ένα μικρότερο sedan, που αναμένεται το 2030.

Αν και δεν είναι επίσημο, όπως η ανωτέρω λίστα που έχει «κλειδώσει», η Honda άφησε να εννοηθεί ότι στα άμεσα πλάνα συμπεριλαμβάνεται και ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης της Σειράς 0, χωρίς να δοθούν άλλες πληροφορίες σχετικά με το πότε θα παρουσιαστεί και θα διατεθεί στην αγορά.

Για να επιτρέψουμε στα «χειροπιαστά», τα δύο αυτοκίνητα  που παρουσίασε η Honda, αποτελούν ουσιαστικά την εξέλιξη και το τελευταίο βήμα πριν την παραγωγή, των δύο πρωτότυπων που έχει επιδείξει στο ίδιο μέρος (CES) πέρυσι. Το 0 Sedan είναι η εξέλιξη το πρωτότυπου Saloon και το 0 SUV, η εξέλιξη του Space Hub.

Ξεκινώντας από το πρώτο, αυτό χαρακτηρίζεται από σημαντικά μειωμένο ύψος, χάρη στη χρήση μιας νέας μπαταρίας που σύμφωνα με τη Honda είναι η πιο «λεπτή» στην αγορά. Αλλά ακόμα και από πλευράς λογισμικού, οι καινοτομίες θα είναι ριζικές. Στο 0 Sedan, όπως και στο 0 Suv, θα κάνει το ντεμπούτο του ένα νέο λειτουργικό σύστημα, το οποίο η εταιρεία έχει ονομάσει συμβολικά Asimo, προς τιμή του διάσημου ανθρωποειδούς ρομπότ της.

Σε ότι αφορά στο 0 SUV, η επιδίωξη της Honda ήταν η μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση του χώρου πάνω στη νέα της «ηλεκτρική» πλατφρόμα. Χαρακτηρίζεται από ένα μέγεθος που εκ πρώτης το κατατάσσει στην κατηγορία των D-SUV (δεν έχουν δοθεί τιμές διαστάσεων και χαρακτηριστικά) και θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα φτάσει στις αγορές. Συγκεκριμένα αναμένεται  το πρώτο εξάμηνο του 2026 στη Βόρεια Αμερική και αμέσως μετά, Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Ιαπωνία. Σχετικά με τις τεχνολογικές καινοτομίες του, η Ηonda κάνει λόγο για ένα μεγάλο «δίκτυο» γυροσκοπικών αισθητήρων και συστημάτων αδρανειακής επόπτευσης  που θα ελέγχουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος με έναν πρωτοφανή τρόπο.

Η τεχνολογία δεν θα αφορά μόνο τα 0 Saloon και 0 SUV αλλά θα χαρακτηρίζει όλη την σειρά «0». Η νέα, «ευπροσάρμοστη» ηλεκτρική πλατφόρμα της Honda, θα φιλοξενεί ένα λειτουργικό σύστημα στο οποίο έγινα αναφορά πιο πάνω. Εξ ολοκλήρου αναπτυγμένο από την εταιρεία, θα ονομάζεται Asimo και θα είναι η πρώτη εφαρμογή της SDV (Software Defined Vehicles) φιλοσοφία σε αυτοκίνητα παραγωγής. Περισσότερα για το τι είναι τα SDV μπορείτε να διαβάστε ΕΔΩ, στην ουσία και απλοϊκά διατυπωμένο, πρόκειται για  οχήματα τα οποία «καθορίζονται» από λογισμικό, με ολοκληρωμένο έλεγχο όλων των κύριων λειτουργιών τους, από το infotainment μέχρι την αυτόνομη οδήγηση.

Η «Σειρά 0» της Honda θα είναι επίσης η πρώτη τη εταιρείας  με πλήρως ενσωματωμένο σύστημα αυτόνομης οδήγησης, επιπέδου 3. Με λίγα λόγια, θα είναι δυνατή η παρακολούθηση μιας ταινίας ή η συμμετοχή σε ένα video call, σε όλες τις συνθήκες και τα σενάρια κίνησης, ακόμα και μέσα στην  πόλη, χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να έχει τα χέρια στο τιμόνι.

 

Το τρίτο και τελευταίο σημείο αφορά τα chip και την δυνατότητα αναβάθμισης τους. Προς το τέλος της δεκαετίας, επομένως μετά την κυκλοφορία των πρώτων μοντέλων της «Σειράς 0» η Honda θα διαθέτει ένα  «ενοποιημένο», κεντρικό chip, που αναπτύχθηκε μαζί με τη Renesas. Όντας πανίσχυρο, θα επιτρέπει την ενοποίηση των διαδικασιών  έλεγχου όλων των κύριων λειτουργικών συστημάτων ενός  οχήματος. Το θέμα δεν είναι τόσο το chip, όσο ότι ακόμα και τα πρώτα μοντέλα της «Σειράς 0»,  θα μπορούν να δεχθούν το νέο αυτό τμήμα hardware, εισάγοντας το αυτοκίνητο σε μια νέα εποχή, όπου η η βελτίωση θα ονομάζεται πλέον «αναβάθμιση» και επί της ουσίας, δεν θα διαφέρει και πολύ από την αντίστοιχη διαδικασία που γίνεται σε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή

Όλες οι ειδήσεις

Δοκιμή Seres 5: Πώς είναι τελικά το κινέζικο SUV;

Ανατροπή στη λίστα με τα πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα: η Lexus χάνει την πρώτη θέση

Actibump: Το «έξυπνο σαμαράκι» που το νοιώθουν μόνο όσοι τρέχουν

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο